Fender Jazz på Ebay

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+

Fender Jazz på Ebay

Inlägg av BlueFruit »

En sån här skulle jag verkligen kunna tänka mig.

http://cgi.ebay.com/VINTAGE-FENDER-GOLD ... 240%3A1309
Bild
Användarvisningsbild
RobinoZombie
Medlem+

Inlägg av RobinoZombie »

grymt snygga de där!
|Orange AD200MKI|Ampeg 610HLF|
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Fender Jazz på Ebay

Inlägg av Jan Hellman »

BlueFruit skrev:En sån här skulle jag verkligen kunna tänka mig.

Bild
Jag har testat ett flertal av tidiga guld Jazz-basar från tidigt 80-tal. Dom har vägt precis hur mycket som helst! Ingen har känts något vidare bra alls. Har haft känslan att tidiga 80-tals Fender över lag inte var några direkt bra instrument. Rätta mig om jag har fel. Sen var det väl i den vevan som både Gibson och Fender hade problem att få tag på trä. Något gigantiskt trälager som brann upp om jag inte missminner mig. Så dom kunde bygga instrument i vad skit som helst..... Allt dom kom över.... Detta var väl lite orsaken till att japanerna byggde mycket bättre kopior än originalen under dessa år. Jag skulle nog inte direkt köpa någonting som det står vare sig Fender eller Gibson på som är tillverkat under dom här åren. Inte utan att klämt på och kollat upp noga innan hur som. Det finns säkert fler här som kan historien bättre än mig men av vad jag minns hade dom problem med trätillgång.......

MVH//J
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Finns en exakt likadan tidig 80-talare på börsen i Malmö.

Riktigt jävla dålig, för att vara ärlig.
Och jag gillar ändå de flesta Jazzbasar!
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+

Re: Fender Jazz på Ebay

Inlägg av BlueFruit »

Hellboy skrev:
BlueFruit skrev:En sån här skulle jag verkligen kunna tänka mig.

Bild
Jag har testat ett flertal av tidiga guld Jazz-basar från tidigt 80-tal. Dom har vägt precis hur mycket som helst! Ingen har känts något vidare bra alls. Har haft känslan att tidiga 80-tals Fender över lag inte var några direkt bra instrument. Rätta mig om jag har fel. Sen var det väl i den vevan som både Gibson och Fender hade problem att få tag på trä. Något gigantiskt trälager som brann upp om jag inte missminner mig. Så dom kunde bygga instrument i vad skit som helst..... Allt dom kom över.... Detta var väl lite orsaken till att japanerna byggde mycket bättre kopior än originalen under dessa år. Jag skulle nog inte direkt köpa någonting som det står vare sig Fender eller Gibson på som är tillverkat under dom här åren. Inte utan att klämt på och kollat upp noga innan hur som. Det finns säkert fler här som kan historien bättre än mig men av vad jag minns hade dom problem med trätillgång.......

MVH//J
Du har säkert rätt. Jag har hört samma sak om tidiga åttiotalare.
Men den är så jäkla snygg. :oops:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Le Contrebasse skrev:Finns en exakt likadan tidig 80-talare på börsen i Malmö.

Riktigt jävla dålig, för att vara ärlig.
Och jag gillar ändå de flesta Jazzbasar!

Hm.
Har för mig att Dennis (p65) har klämt på den och jag vill minnas han tyckte den var helt ok?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar