SÅLDA - Mexicofendrar säljes - vad är rimligt pris? - SÅLDA
- engson
- Hedersmedlem
SÅLDA - Mexicofendrar säljes - vad är rimligt pris? - SÅLDA
Jag har en P-bas (okänd ålder) och en J-bas (2008) som jag inte använder särskilt ofta. Vad kan vara ett rimligt pris för dom? Antar att ingen här är särskilt intresserad, men jag kanske kan få hjälp med ett ungefärligt pris för blocket/vendolin.
Tacksam för hjälp... /e
edit: Jazzbasen är såld!
Tacksam för hjälp... /e
edit: Jazzbasen är såld!
Senast redigerad av engson den tor 12 feb 2009, 19:57, redigerad totalt 2 gång.
- Dramo
- VIP medlem
Re: Mexicofendrar säljes - vad är rimligt pris?
Jag kan vara mycket intresserad.engson skrev:Jag har en P-bas (okänd ålder) och en J-bas (2008) som jag inte använder särskilt ofta. Vad kan vara ett rimligt pris för dom? Antar att ingen här är särskilt intresserad, men jag kanske kan få hjälp med ett ungefärligt pris för blocket/vendolin.
Tacksam för hjälp... /e

Men som sagt, bild först.
- RobinoZombie
- Medlem+
- RobinoZombie
- Medlem+
- engson
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
Det är nog svårt att få någon intresserad om du inte berättar vad det är för nåt 
De har ju gjorts en hel del yxor även i Mexico.
Är Jazzbasen en Classic 60´s t.ex.?

De har ju gjorts en hel del yxor även i Mexico.
Är Jazzbasen en Classic 60´s t.ex.?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- RobinoZombie
- Medlem+
- engson
- Hedersmedlem
Jo, jag fattar...
Ni tycker säkert (med rätta) att jag är en konstig typ som inte har bättre koll... men jag vet ärligt inte exakt vilka modeller det är. P-basen köpte jag i höstas på en annons, och lånade ut den nästan direkt (återkommer med bilder så fort jag får tillbaka den).
J-basen köpte jag på Musikbörsen i Kristianstad och den ser ut så här:

Eller så glömmer vi detta... så återkommer jag när jag har spårat exakt modellbeteckning och halsträslag, etc...

Eller så glömmer vi detta... så återkommer jag när jag har spårat exakt modellbeteckning och halsträslag, etc...
- hosse
- Medlem+++
Fender Standard P-bas och Jazz-bas är det med största sannolikhet, iallafall jazzen. säkert P:n också om det inte sitter en stallmick på den, men mig veterligen har inte Fender gjort några Fender Standard Precision Special i blått. alla Fender MIM har oftast flerbitars-kroppar i al och jag tror nästan att alla ur Standard-serien har fanér både i topp och botten. halsträ är lönn och greppis är rosewood.engson skrev:Jo, jag fattar...![]()
Ni tycker säkert (med rätta) att jag är en konstig typ som inte har bättre koll... men jag vet ärligt inte exakt vilka modeller det är. P-basen köpte jag i höstas på en annons, och lånade ut den nästan direkt (återkommer med bilder så fort jag får tillbaka den).
![]()
jazzen är en '07:a också.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Richard
- Medlem+
Jazz Basen är en standard, runt 4000 är väl rimligt. Eftersom P-Basen är blå är den med sannolikhet en Deluxe Active P-Bass Special, vilka brukar vara aningen högre i pris. En sådan kostar drygt 8200 ny på Musikbörsen. Deluxen har P/J mickar, guld plektrumskydd o finns med både rosewood och lönn greppbräda.
- bootsy
- Medlem+++
Eller så är det en äldre Mexikomodell som är värd mindre.Richard skrev:Jazz Basen är en standard, runt 4000 är väl rimligt. Eftersom P-Basen är blå är den med sannolikhet en Deluxe Active P-Bass Special, vilka brukar vara aningen högre i pris. En sådan kostar drygt 8200 ny på Musikbörsen. Deluxen har P/J mickar, guld plektrumskydd o finns med både rosewood och lönn greppbräda.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Richard
- Medlem+
jo iofs det kan det ju också va.. jaja hursomhelst inga svårigheter att lista ut modell genom en bild.bootsy skrev:Eller så är det en äldre Mexikomodell som är värd mindre.Richard skrev:Jazz Basen är en standard, runt 4000 är väl rimligt. Eftersom P-Basen är blå är den med sannolikhet en Deluxe Active P-Bass Special, vilka brukar vara aningen högre i pris. En sådan kostar drygt 8200 ny på Musikbörsen. Deluxen har P/J mickar, guld plektrumskydd o finns med både rosewood och lönn greppbräda.
- Richard
- Medlem+
- engson
- Hedersmedlem
Okidoki...
nu e dom hemma i huset och finns till försäljning.
Tänker mej ett blocketpris på 4500 för jazzbasen och 3500 för pbasen.
Om nån pratabasare trots allt är intresserad, så kan ni dra av 500 direkt.
Pbasens hals är tyvärr lite 'banan', men borde gå att räta ut med rätta verktyg. Jazzen är (enligt min enkla uppfattning) en dröm att lira på...
Basarna finns utanför Kristianstad för provspelning, men kan också skickas via epost eller sms...
Även fler bilder kan fixas/skickas....
/A
nu e dom hemma i huset och finns till försäljning.
Tänker mej ett blocketpris på 4500 för jazzbasen och 3500 för pbasen.
Om nån pratabasare trots allt är intresserad, så kan ni dra av 500 direkt.
Pbasens hals är tyvärr lite 'banan', men borde gå att räta ut med rätta verktyg. Jazzen är (enligt min enkla uppfattning) en dröm att lira på...
Basarna finns utanför Kristianstad för provspelning, men kan också skickas via epost eller sms...
Även fler bilder kan fixas/skickas....
/A
-
- Medlem++
-
- Medlem++
Tack, men jag har inga pengar, och jag har en finfin p-baskopia. Men tyckte det var värt att påpeka hur snygg P-basen var, för att kanske övertyga nån annan att köpa!engson skrev: Vid snabb affär.. kan vitt axelband medfölja utan extra kostnad!!![]()
![]()

Axelband har jag också gott om.

Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart