Blocket: Bra instegs-bandlös till bra pris!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Blocket: Bra instegs-bandlös till bra pris!

Inlägg av mikkejohansson »

Om nån är sugen att test abandlöst tror jag detta är helt rätt;

http://www.blocket.se/vi/20018143.htm?ca=2_s

En gammal baslärare hade en sån bandlös som han tokdiggade, byter man dessutom mikar har man en riktigt bra player. En tusing inklusive en "hemmaisovrummet"-stärk måste ju ses som bra pris?

Inte jag som säljer alltså.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

hmm det såg ju rätt trevligt ut, jag som har bandlös-gas jämt nu för tiden, måste verkligen lära mig...

fast den tusingen plus frakt skulle spräcka min budget den här månaden, csn kom på att de vill ha sina pengar nu...
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

gäst

Re: Blocket: Bra instegs-bandlös till bra pris!

Inlägg av gäst »

Shit...den där vore nåt! :hmm:
hmmmmmmmmmm..................!!!
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Ja dom är inte dåliga, Fenixbasarna :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
gäst

Inlägg av gäst »

YZZ skrev:Ja dom är inte dåliga, Fenixbasarna :)
jo, men dom duger :D
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Det ser ut som ett klipp, det där. Fenix gjorde onekligen bra grejer, sett till vad de kostade. Jag har en Tele-kopia som är helt okej, om än brutalt försummad.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

ÅH! Den där ska ju jag ha!
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

rumpeldunken skrev:
Jag förlitar mig på en Fenix J-bas numera (bandad hals). Den känns mycket stabil. :D
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
bassplayer
Medlem+

Inlägg av bassplayer »

En så'n där satt jag och plinkade på oinkopplad i en musikaffär för många år sedan. Kommer ihåg det mycket väl därför att jag förvånades över hur bra den kändes och hur bra den lät rent akustiskt.
gäst

Inlägg av gäst »

Masayo skrev:
rumpeldunken skrev:
Jag förlitar mig på en Fenix J-bas numera (bandad hals). Den känns mycket stabil. :D
Hehe, jodå.. Har provat en fenix j-bas också och tyckte den var riktigt skön faktiskt :) Har förresten skickat mail honom och frågat om jag kan få köpa basen separat, men har inte fått svar än...
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Sämre ministärkare finns det ju också.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

rumpeldunken skrev: Hehe, jodå.. Har provat en fenix j-bas också och tyckte den var riktigt skön faktiskt :) Har förresten skickat mail honom och frågat om jag kan få köpa basen separat, men har inte fått svar än...
Jag också :roll:
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Holy Fingers
Nykomling

Inlägg av Holy Fingers »

Kim S skrev:
rumpeldunken skrev: Hehe, jodå.. Har provat en fenix j-bas också och tyckte den var riktigt skön faktiskt :) Har förresten skickat mail honom och frågat om jag kan få köpa basen separat, men har inte fått svar än...
Jag också :roll:
Fast det var jag som var först :D

Jag har spelat på den ett tag och jag gillar den skarpt; det enda som är lite irriterande är att tonerna "ligger på banden"; G ligger alltså inte på första pricken utan där bandet som gränsar till G# skulle vara. Så är det över hela halsen. Jag funderar på att täcka över nuvarande prickar och sätta små klistermärken på "rätt" plats. Eller, gott folk; vet ni om man kan ändra detta i stallet? Kanske systematiskt förskjuta intoneringen på något vis?

Mickarna är passiva EMG, de knorrar på bra, likaså min vänsterhand; jisses vilket jobb det är att spela bandlöst :o
Användarvisningsbild
Holy Fingers
Nykomling

Inlägg av Holy Fingers »

Då får det bli små klistermärken, jag har en hel hög med sådana som man brukade få med till videokassetter (om ni kommer ihåg), det finns till och med bokstäver :)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Holy Fingers skrev:
Fast det var jag som var först :D

Jag har spelat på den ett tag och jag gillar den skarpt; det enda som är lite irriterande är att tonerna "ligger på banden"; G ligger alltså inte på första pricken utan där bandet som gränsar till G# skulle vara. Så är det över hela halsen. Jag funderar på att täcka över nuvarande prickar och sätta små klistermärken på "rätt" plats. Eller, gott folk; vet ni om man kan ändra detta i stallet? Kanske systematiskt förskjuta intoneringen på något vis?
Nog KAN du, men då kan du inte använda lösa strängar.... :oops:
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Holy Fingers
Nykomling

Inlägg av Holy Fingers »

Nu har jag satt en massa klistermärken på ovansidan (nähä) av halsen. Det blev riktigt bra; helt klart lättare att spela så här i början på den bandlösa karriären :) Men snyggt är det inte...
Skriv svar