Ser ut som en Stage II men jag har ingen aning....
Läcker var den iaf, och dyr... 198000 yen vilket skulle väl göra att den skulle kosta ca 23k eller nå´t till dörren...
Men den var härligt pimpig...
Senast redigerad av blackparkas den fre 30 jan 2009, 12:31, redigerad totalt 1 gånger.
marcbass skrev:är den omlackad eller customshop lackad?
att lacka en flakeslack är ju inte direkt nånting varje billackerare gör så de är nog påkostad lack tror ja.
23000:- för en (kanske) custom Streamer Stage II:a som är från tidigt 90 tal är inte faktiskt tycker jag.
Lite skumt e de.
Ser ut att vara en äldre elektronik lucka, men att den har den nyaste "Just a Nut:en".
Kanske lite overkill i priset ändå..
Cool va den iallafall.
Jag tror faktiskt det är en nyare lucka på baksidan. Den vita loggan har jag bara sett på nyare Warwicks.
Be att få bättre bilder innan du slår till....
Mycket pengar.
Frågan är om det är en Custom-SSII eller om den är omlackad i efterhand, rätt viktig fråga imo.
"STREAMER STG 2/REF"
REF känns ju som att det skulle kunna stå för "Refinished" förstås.
Men underligt högt pris isf...
Är den pearl/flake så är den hur ball som helst, men det kan ju vara vad som helst, serut som att klarlacken gulnat lite.
Be att få bättre bilder innan du slår till....
Mycket pengar.
Frågan är om det är en Custom-SSII eller om den är omlackad i efterhand, rätt viktig fråga imo.
"STREAMER STG 2/REF"
REF känns ju som att det skulle kunna stå för "Refinished" förstås.
Men underligt högt pris isf...
Är den pearl/flake så är den hur ball som helst, men det kan ju vara vad som helst, serut som att klarlacken gulnat lite.
Jag tror den här låter bättre
Och här har vi en helt "vanlig" SSII:
Ja, det ser lite gult ut, men det skulle ju också kunna vara ljuset i lokalen eller nåt, jag tycker inte den ser lika gul ut på helkroppsfotot...ska skicka ett mail och fråga lite mer om den. Brukar de vara bra på engelska?
Senast redigerad av Mr Praline den fre 30 jan 2009, 15:03, redigerad totalt 1 gånger.
Jag TROR de brukar var bra på engelska, har inte haft kontakt med dem.
+ Att många av bilderna man sett på Ishibashi varit rätt konstiga i färgerna.
men den ser ju lite knottrig ut också. Känns som att det är mycket pengar om den är hemmalackad....
Den där Stage I:an föll mig inte alls i smaken...första gången jag tycker en Stage I-femma varit riktigt ful...och vem fan har bytt ut sadeln? BLASPHEMY!
EDIT: den vanliga Stage II:an är dessutom dyrare än den vita. Skumt.
Jag fick svar från Ishibashi i morse. Omlackeringen är professionellt utförd i Japan, och ni ser inte fel, basen är lite gulaktig, färgen är nämligen "creamy white with silver sparkle", för att citera försäljaren - som hade utmärkt engelska.
Tyvärr visste han inte vilket år den tillverkades, men jag frågade om han möjligtvis hade serienumret, och om den finns i Shibuya, Tokyo. Väntar spänt på svar.