LPB p-bas på bojen

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

LPB p-bas på bojen

Inlägg av Ahab »

Vet att många hä har en böjelse för LPB med matching head stock så jag tipsar om denna på ljudbojen.

http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=23743
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++

Inlägg av Kim S »

Jag är ju ingen expert, men är den där verkligen 30 år gammal? Hade Specialerna kommit redan på 70-talet? Jag är skeptisk...
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Går ju att kolla serienumret om man är seriöst intresserad.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

Enligt Fender är den basen från 1979-1981.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

alexon skrev:Enligt Fender är den basen från 1979-1981.
Stämmer, ersattes väl av Elite?
Sjukt snygg bas btw!
Har väl varit ute förut va?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Väldigt snygg... Och som redan sagts så tillverkades de precis i skarven mellan 70-80.
Misstänker att det är lika klurigt på denna som många andra vid de årtalen att bestämma exakt vilket årtal den är bbyggd.

Fruktansvärt snygg...
Var väl en till salu på forumet för ett tag sedan?
Den var nog i sämre skick dock.

Den har batteri i sig kan vi kanske tillägga för att skrämma bort en och annan vintage-fanatiker... :D
För det har den.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+

Inlägg av Danny »

Jag hade en CAR sån ett tag. Lät fruktansvärt :( Bytte den mot en Sigma ric och en HPD jazz.
Iofs inte så smart med tanke på värdestegringen men den gick inte att spela med.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Det fanns en sån där på börsen i GBG ett tag. En av de bästa P-basarna jag testat.
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

blackparkas skrev:
Den har batteri i sig kan vi kanske tillägga för att skrämma bort en och annan vintage-fanatiker... :D
För det har den.
Det går att koppla mellan passiv/aktiv på den genom att dra i en av rattarna.

Däremot brukar de väga en del.

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Det är en miniswitch som kopplar mellan aktivt/passivt. Väldigt bra P-bas tycker jag förutsatt att man gillar hängmatteljud. Min var väldigt tung men jag har även testat en som hade normalvikt. Den var dessutom lite mer fasad för högerarmen vilket väl tyder på att de skiljer sig åt från ett ex till ett annat.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

De är ganska ojämna i kvalitet enlit min erfarenhet. En kompis till mig har en i CAR som låter fint. Men väger apa.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

bootsy skrev:De är ganska ojämna i kvalitet enlit min erfarenhet. En kompis till mig har en i CAR som låter fint. Men väger apa.
Jag har bara testat några få, men kan verkligen hålla med om att de väger på tok för mycket.

Förresten tog jag några lektioner av en snubbe med en sådan bas i CAR då jag bodde i Stockholm. Kan det vara samma person? Den jag tänker på har en studiomusikerutbildning från Piteå i bagaget.
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Fan, jag tänkte lägga ett skambud på den, eftersom jag är tuff och orkar ha en tung bas på axeln i alla fall några låtar.
Känner inte till Bojen - hur får man kontakt med mannen utan att behöva regga sig på ett nördforum till?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

peter_s skrev:
bootsy skrev:De är ganska ojämna i kvalitet enlit min erfarenhet. En kompis till mig har en i CAR som låter fint. Men väger apa.
Jag har bara testat några få, men kan verkligen hålla med om att de väger på tok för mycket.

Förresten tog jag några lektioner av en snubbe med en sådan bas i CAR då jag bodde i Stockholm. Kan det vara samma person? Den jag tänker på har en studiomusikerutbildning från Piteå i bagaget.
Knappast, då min polare med nämnda bas egentligen är trummis.

Studiomusikerutbildning, förresten, finns det en sådan? Den har jag missat i så fall...
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

bootsy skrev:Studiomusikerutbildning, förresten, finns det en sådan? Den har jag missat i så fall...
Jodå. Ten e uppäi Pite!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Samuel V skrev:
bootsy skrev:Studiomusikerutbildning, förresten, finns det en sådan? Den har jag missat i så fall...
Jodå. Ten e uppäi Pite!
Visste att det fanns en ljudtekniker- och studioutbildning däruppe, men att det var en för studiomusiker hade jag missat.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

bootsy skrev:Knappast, då min polare med nämnda bas egentligen är trummis.
Synd, på sätt och vis. Undrar nämligen vad snubben jag tog lektioner av gör numer, i musikväg. Oh well.
Ja, det har åtminstone funnits en. Och på Samuel V låter det ju som om den finns kvar. Tror dock inte att de tar in särskilt många per år.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

peter_s skrev:
Ja, det har åtminstone funnits en. Och på Samuel V låter det ju som om den finns kvar. Tror dock inte att de tar in särskilt många per år.
Fascinerande.

Undrar om man kan ta mer betalt per jobb om man kan vifta med ett papper på att man är diplomerad studiomusiker? Kanske vore något för mig.
Janne

Inlägg av Janne »

Studiomusikerutbildningen finns väl i Stockholm också?
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Janne skrev:Studiomusikerutbildningen finns väl i Stockholm också?
Nej, men man kan göra första delen av sökningen där om man inte orkar/har råd att åka till Piteå.

Jag söker till linjen i år, så den finns tydligen kvar! :lol:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

bootsy skrev:
peter_s skrev:
Fascinerande.

Undrar om man kan ta mer betalt per jobb om man kan vifta med ett papper på att man är diplomerad studiomusiker? Kanske vore något för mig.
Det tror jag nog. Många jag känner som har gått jazzmusikerutbildningen på högskolan här i Gbg viftar med examensbeviset stup i kvarten. En kille jobbar t ex i videobutik. Det jobbet hade han nog inte haft om han utbildat sig till något annat, så visst leder det till jobb att utbilda sig.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

Vad gör 3:e knoppen på den basen?
Gibson Thunderbird IV
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

basmartin skrev:
bootsy skrev:
peter_s skrev:
Fascinerande.

Det tror jag nog. Många jag känner som har gått jazzmusikerutbildningen på högskolan här i Gbg viftar med examensbeviset stup i kvarten. En kille jobbar t ex i videobutik. Det jobbet hade han nog inte haft om han utbildat sig till något annat, så visst leder det till jobb att utbilda sig.
Precis.

Själv är jag mest lättad över att aldrig blivit kollad. Tänk om någon producent jag spelat in med skulle upptäcka att jag inte hade diplom? Vilken katastrof det skulle vara.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Will skrev:Vad gör 3:e knoppen på den basen?
2-bands Eq på den tror jag. En batteribas!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Will
Medlem++

Inlägg av Will »

BB3000S skrev:
Will skrev:Vad gör 3:e knoppen på den basen?
2-bands Eq på den tror jag. En batteribas!
En fender från 70 talet? :shock:
Gibson Thunderbird IV
Skriv svar