Säljer min Squier Jv bas på blocket
-
- Medlem
Säljer min Squier Jv bas på blocket
Hej allihopa
Jag säljer min Squier precision bas från 82 på blocket
serie nummer Jv14045
11500 pistoler...
tjo
Fredde
Jag säljer min Squier precision bas från 82 på blocket
serie nummer Jv14045
11500 pistoler...
tjo
Fredde
- Jonaz
- Medlem+
Ett tips i all välmening:jippao skrev:ja vafan man ska ju börja nånstans..bilder finnes på blocket
Om du nu har något du vill få sålt här och via blocket kan det underlätta om du publicerar en länk till din annons. Så slipper eventuella köpare leta efter detaljer och bilder.
beware of the boogie monster...
Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
-
- Medlem
http://www.blocket.se/vi/20189526.htm?ca=5_s&last=1
adress till annons
adress till annons
- MatsD
- Medlem++
Finns de som går ut ännu hårdare med sina JV:ar:
http://cgi.ebay.com/1982-SQUIER-by-FEND ... .m63.l1177
Personligen skulle jag nog inte betala mer än 7.000 kr för en JV. Det går inte att komma ifrån att det står Squier och inte Fender på dem och att det faktiskt är Japan lawsuit-instrument som mer eller mindre retroaktivt fick auktorisation av Fender. Sedan hjälps det inte att dessa när de tillverkades var bättre än dåvarande CBS-bottenkörda USA-instrument.
/Mats D
Personligen skulle jag nog inte betala mer än 7.000 kr för en JV. Det går inte att komma ifrån att det står Squier och inte Fender på dem och att det faktiskt är Japan lawsuit-instrument som mer eller mindre retroaktivt fick auktorisation av Fender. Sedan hjälps det inte att dessa när de tillverkades var bättre än dåvarande CBS-bottenkörda USA-instrument.
/Mats D
-
- Medlem
http://www.21frets.com
Jv-pages med info om hela squire historien för den som vill
Jv-pages med info om hela squire historien för den som vill
- Pentastar
- Medlem++
Finns massor av Fender JV. Med original cellulosa, cts-potar mm.MatsD skrev:Finns de som går ut ännu hårdare med sina JV:ar:
/Mats D
Dom kostar myyyycket på den internationella marknaden.
-
- Medlem++
Den var riktigt najs!jippao skrev:http://www.blocket.se/vi/20189526.htm?ca=5_s&last=1
adress till annons
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- kmo
- Medlem++
Skitfin bas och säkert skitbra, tyvärr brukar dom väl gå för runt 7 i Sverige. Kanske med all rätt, det är trots allt ingen Fender. Även om den är bättre än dom flesta dito..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- Pentastar
- Medlem++
Det är intressant att de inte är dyrare i Sverige.
Det är ju faktiskt bland det bästa som Fender snickrat.
De har ju även väldigt hög status internationellt.
Tror man utan problem får ca 1000-1200$ i USA för en så här fin JV.
kmo skrev:Skitfin bas och säkert skitbra, tyvärr brukar dom väl gå för runt 7 i Sverige. Kanske med all rätt, det är trots allt ingen Fender. Även om den är bättre än dom flesta dito..
- MatsD
- Medlem++
Jag skulle vilja påstå att det där är ren hype. Jag är helt med på att en 80-tals JV är bra mycket bättre än de mediokra instrument Fender USA hostade ur sig vid den tiden. Det kunde man lätt konstatera om man var med då. Men mycket har ju hänt de senaste 20 åren sedan Fender köptes loss från CBS. Dessutom har japanska Fender alltid varit bra, vissa tunga Fender-spelare som Yngwie t ex hävdar ju att japanska Fender genomgående är bättre än amerikanska och det håller jag inte för otroligt. Men att just JV-instrumenten idag skulle vara de bästa Fender-isntrument man kan få tag på är knappast objektivt sant. Men det har väl skapats en liten kult runt dem där myterna odlas. Att vi i Sverige inte har ryckts med i den kulten på samma sätt som i USA visar ju bara att vi är ett sansat folk som inte tror på vad som helst och dras med i massysteri - vare sig det nu handlar om japanska Fender-guror eller irakiska massförstörelsevapen.Pentastar skrev:Det är intressant att de inte är dyrare i Sverige.
/Mats D
- Pentastar
- Medlem++
JAg tror det handlar om Svenssons allmänt dåliga självförtroende och att man inte vågar ha något som inte är normaliserat.MatsD skrev:Jag skulle vilja påstå att det där är ren hype. Jag är helt med på att en 80-tals JV är bra mycket bättre än de mediokra instrument Fender USA hostade ur sig vid den tiden. Det kunde man lätt konstatera om man var med då. Men mycket har ju hänt de senaste 20 åren sedan Fender köptes loss från CBS. Dessutom har japanska Fender alltid varit bra, vissa tunga Fender-spelare som Yngwie t ex hävdar ju att japanska Fender genomgående är bättre än amerikanska och det håller jag inte för otroligt. Men att just JV-instrumenten idag skulle vara de bästa Fender-isntrument man kan få tag på är knappast objektivt sant. Men det har väl skapats en liten kult runt dem där myterna odlas. Att vi i Sverige inte har ryckts med i den kulten på samma sätt som i USA visar ju bara att vi är ett sansat folk som inte tror på vad som helst och dras med i massysteri - vare sig det nu handlar om japanska Fender-guror eller irakiska massförstörelsevapen.Pentastar skrev:Det är intressant att de inte är dyrare i Sverige.
/Mats D
Tänk, det står ju inte Fender på huvudet

JV är ju mycket dyrare och mer eftertraktade i övriga Europa också.
Men kanske vi svenskar är de minst hjärntvättadei hela världen så vi faller inte för JV och IRak

Ps. I andra länder så anses man vara en enstörig kuf om man kör runt i en gammal amerikansk bil från 50talet. Men i Sverige så gör väääldigt många det

Jag har bott utomlands i ett par länder och rest vädigt mycket och faktum är att jag adrig stött på andra folk som är så Amerikaniserade som Svenskar. Givetvis lite generellt och min personliga bedömning men det är en seriös iaktagelse som gjort. PRecis som att jag tycker jänkare är om än något dummade så är de jäkligt gästvänliga mot turister och så.
Det är heller ingen nyhet att vi ligger efter USA och resten av Europa och tar efter dem hellre än sätter trender.
Men i vilket fall som.
Basen i denna tråden ser ruggigt fin ut och skulle jag ha en bra P-bas med samlarvärde och allt så skulle jag nog bjuda honom 10000kr.
Inte bara Yngve som talar gott om de japanska, Kurt Cobain sa att han tyckte de var framförallt mer prisvärda än USA. Han Strator var uteslutande Japanska.
Senast redigerad av Pentastar den mån 09 feb 2009, 15:16, redigerad totalt 1 gånger.
-
- VIP medlem
hehehehe.. härligt med överpriser.. 

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- MatsD
- Medlem++
Ska man lägga in prisvärdhet som en parameter så talar det ännu mer för att man ska hoppa över hyped & overpriced JV Squier. De mest prisvärda Squier man kan köpa idag är i så fall en sprillans Indonesien-tillverkad för mellan 2.000 och 3.000 kr. Jag har en j-bas, en p-bas och en Telecaster Custom med p-90 och alla tre är kanonbra.Pentastar skrev:Inte bara Yngve som talar gott om de japanska, Kurt Cobain sa att han tyckte de var framförallt mer prisvärda än USA. Han Strator var uteslutande Japanska.
/Mats D