Mustang Bass 1975 [Blocket]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Mustang Bass 1975 [Blocket]

Inlägg av Mike »

http://www.blocket.se/vi/20211306.htm?ca=9_s
Priset kanske var i häftigaste laget men jäsingen vad snygg den var!
TVR!
Because Porsche are for girls.
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Tänk om den vart brun istället. Då kanske jag hade luftat sparkontot.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Ser riktigt trevlig ut.
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Okey att man kan plocka ut 13k för en fräsch P-bas från samma år med gott samvete, men för det där priset lär den bli svårsåld. Nånstans mellan 4-8k brukar vara lagom.
/Linus
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Med lönnbräda hade den varit guld. 8)
Gäst--
Medlem

Inlägg av Gäst-- »

Punkster skrev:Okey att man kan plocka ut 13k för en fräsch P-bas från samma år med gott samvete, men för det där priset lär den bli svårsåld. Nånstans mellan 4-8k brukar vara lagom.
Går sådana där för 4k? :shock: Jesus, måste ju vara en enormt bra investering :o
Threadkiller #1
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Skunkofant skrev:
Punkster skrev:Okey att man kan plocka ut 13k för en fräsch P-bas från samma år med gott samvete, men för det där priset lär den bli svårsåld. Nånstans mellan 4-8k brukar vara lagom.
Går sådana där för 4k? :shock: Jesus, måste ju vara en enormt bra investering :o
Nja... Från början var dom ju tänka som student/budgetmodeller. Vissa har ju t.ex. stratamickar för gitarr istället för riktiga baspickuper :shock: Träbitarna och hantverket är väl inte riktigt av samma klass heller. Visst finns det riktigt grymma gamla Mustanger, men det finns massor av nedköp också. Sen är det ju efterfrågan som styr priset. Mustang och Musicmaster är inte populära modeller, alltså sjunker priset.

Det går att hitta Mustanger och Musicmasters för 4k, men dom flesta är lite billigare. 13000 skulle jag iaf aldrig betala.
/Linus
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Du kan ju inte blanda ihop Mustang och Musicmaster bara för att de är kortskaliga. Mustangen är ett klart bättre bygge än musicmastern och kan därför gå för mer pengar.
Men jag kan hålla med om att det är för dyrt i detta fall.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

Ursäkta trådkapningen, men jag har för mig att jag sett Mustanger med "standard" p-basmickar. Hemmamoddade eller?
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

adde_johansson skrev:Ursäkta trådkapningen, men jag har för mig att jag sett Mustanger med "standard" p-basmickar. Hemmamoddade eller?
Stämmer bra det.

Här är Tina Wemouth från Talking Heads med sin:

Bild
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

bootsy skrev:
adde_johansson skrev:Ursäkta trådkapningen, men jag har för mig att jag sett Mustanger med "standard" p-basmickar. Hemmamoddade eller?
Stämmer bra det.

Här är Tina Wemouth från Talking Heads med sin:

Bild
Ahh. Som jag trodde då. Tror jag sett Status Quo-basisten med ett slikt bygge också. Var nog därför som min musiknasare hade två sådana basar inne. Han är Quo-nörd. :D
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
bostrowskij
Medlem+

Inlägg av bostrowskij »

Punkster skrev:
Skunkofant skrev:
Nja... Från början var dom ju tänka som student/budgetmodeller. Vissa har ju t.ex. stratamickar för gitarr istället för riktiga baspickuper :shock: Träbitarna och hantverket är väl inte riktigt av samma klass heller. Visst finns det riktigt grymma gamla Mustanger, men det finns massor av nedköp också. Sen är det ju efterfrågan som styr priset. Mustang och Musicmaster är inte populära modeller, alltså sjunker priset.

Det går att hitta Mustanger och Musicmasters för 4k, men dom flesta är lite billigare. 13000 skulle jag iaf aldrig betala.
13 K är väl häftigt ja, men jag skulle vilja se en Mustang till salu för 4K, jag tror de dagarna är förbi, kanske även i USA (möjligen Reissuen, men knappast en äldre). Musicmaster, och även Bronco hade mycket riktigt en singlecoil gitarrmikrofon, och även ett mycket enklare stall än Mustang och de brukar vara betydligt billigare. Mustang har ett kraftigt String-through stall med individuell justering av strängarna (Bronco och MM justeras två och två) och är ett bättre instrument än de andra två, de har bara kroppsformen gemensamt.
Gubbstrutt 60+
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Är medveten om att Mustangen är ett bättre bygge än Musicmastern, men 13k är ändå bra saftigt imo. När jag var på shortscale-jakt (visserligen i somras) så fanns det både Mustanger och Musicmasters till salu på Ebay för under 4k. Fast dom var inte orginal, många var moddade med p-mick som ovan.
/Linus
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Jag hade visst inte ögonen med mig när jag var inne på 4Sound i förra veckan. Får väl gå dit igen, bara för att testa den, även om den nu kostar alldeles för mycket för mig. Ser inte lacken ut att vara i oroväckande bra skick (som i att den kan tänkas vara omlackad) också?
Skriv svar