Jag passade också på att skifta tillbaka från Urban Pickups (Evilbikers) i och för sig eminenta j-basmik i p-baskläder till den mer normala p-basmik som satt i basen tidigare. Specialmiken var ett experiment att få mer j-basljud ur en p-bas som funkade i sig men det visade sig att det ändå inte var riktigt vad jag var ute efter. Nu har jag lovat mig själv att jag ska spela lite på den varje dag och det har jag gjort både igår och idag (fast klockan bara är 11:00 på förmiddagen) och det är faktiskt riktigt ball med p-bas ju, både spelkänslan och ljudet. Så tack för att ni inte köpte basen, nu kommer den att förbli en keeper.
Den gamla kroppen är dock till salu under Övrigt.
----------
Jag har upptäckt att jag nästan inte lirar något alls på min p-bas så jag tänkte kolla intresset för den. Det är ett hopplock. Halsen är en riktigt bra Fender Japan från 80-talet, kroppen en J&D som är relikad och överlackad med cellulosa. Stall och rattar är Fender. All hardware är snyggt åldrad.
I följande utförande vill jag ha 3.300 kr för basen:

Uppgraderad som nedan med tortskydd från Stewmac, relicade plåtkåpor från G R Guitars och mik från Urban Pickups (baspratare Evilbiker) vill jag ha 4.300 kr för den:

För 300 kr tillägg (dvs 3.600 kr respektive 4.600 kr) ingår även ett sprillans nytt och snyggt tweedcase med röd plyschinredning:

/Mats D