+1
Elektriska basgitarrer ska de nog dock låta andra syssla med.
fast vem vet, kan ju vara ett bra instrument trots den vidriga designen
Min kompis har en elgitarr som ser ut at matcha den där rätt bra och den låter väldigt bra. Huvet på den ser också ut som en skitkorv/brun tomteluva...
Roland skrev:Jag tyckte att den var läcker...utom skallen då...förstår inte vad ni tycker är så fult?
Sedan var det ju bra information att den inte var bra...men Jensa...gärna lite närmare beskrivning av hur den var, tack
För det första var den dåligt justerad. Milshög stränghöjd. Hals som ett basebollträ och tung som en jag vet inte vad. Passiv... Vad mer behöver jag säga? Prövade den inte inkopplad, men gillar man mudbucker på ett betångblock och krama basebollträn med bågsträngar på i vänsterhanden så är detta absolut basen för dig.
Edit: Om jag säger såhär. Köper du denna basen osedd för 5,9 så tror jag du kommer bli besviken. Gör såhär. Kila ner till videobutiken. Die Hard finns nämnligen på DVD och Bruce Willis budskap är enkelt. "Jippi kaye muther fucker". Ha en trevlig helg så kanske poletten trillar ner.
Roland skrev:Jag tyckte att den var läcker...utom skallen då...förstår inte vad ni tycker är så fult?
Sedan var det ju bra information att den inte var bra...men Jensa...gärna lite närmare beskrivning av hur den var, tack
För det första var den dåligt justerad. Milshög stränghöjd. Hals som ett basebollträ och tung som en jag vet inte vad. Passiv... Vad mer behöver jag säga? Prövade den inte inkopplad, men gillar man mudbucker på ett betångblock och krama basebollträn med bågsträngar på i vänsterhanden så är detta absolut basen för dig.
Edit: Om jag säger såhär. Köper du denna basen osedd för 5,9 så tror jag du kommer bli besviken. Gör såhär. Kila ner till videobutiken. Die Hard finns nämnligen på DVD och Bruce Willis budskap är enkelt. "Jippi kaye muther fucker". Ha en trevlig helg så kanske poletten trillar ner.
OK, som vilken P-bass med EB-komplex som helst alltså, nja...då får det va...
Basen i annonsen heter tydligen EB-18. Det fanns uppenbarligen ytterligare en variant, EB-28. Den är något lite snyggare enligt min mening (lite mer symmetriskt med två mickar), men inte mycket. Det där huvudet sabbar det mesta:
GurraG skrev:Basen i annonsen heter tydligen EB-18. Det fanns uppenbarligen ytterligare en variant, EB-28. Den är något lite snyggare enligt min mening (lite mer symmetriskt med två mickar), men inte mycket. Det där huvudet sabbar det mesta:
Danne skrev:Har för mig att Martins solida byggen från 70-talet är lågbudgetbyggen byggda i Asien och har inget vidare rykte.
Vad jag förstår av vad jag har hittat på internet (varför har jag låtit denna fula bas engagera mig?) så byggdes de solida instrumenten både i USA under namnet Martin och i Japan under namnet Sigma (som väl var lite som Martins Squier eller Epiphone, ett asiatiskt billighetsmärke).
själv har spelat den flera gånger, Martin & CO. (precis som de dyra gitarrerna!!!) Usa byggt .DiMarzio/badass/schaller... Ensuperbas som är ful som kuken...Short scale!!!!
Om jag spelade countrymusik skulle jag aldrig missa den...
Är du säker? Enligt den här artikeln i Vintage Guitar Magazine är mensuren 33.825" på en av Martins modeller - EB 18 (den som säljs i annonsen verkar vara en sådan) - och 33.16" på den senare modellen EB 28. Men, det är klart, det kan ju ha funnits fler modeller än så.
För övrigt tycker jag att Eb 18 är en ganska snygg modell, även om den ser lite framtung ut. Vem är det nu som har en sådan, här på forumet?