Tradera - Vit Fender Musicmaster 1974
-
- Medlem
Re: Tradera - Vit Fender Musicmaster 1974
Hahaha, Wazzo... 1337
Men, fin bas det där... me like!

Men, fin bas det där... me like!
- Punkster
- Medlem+++
Aha, så sant. Men ett schysst bud iafWazzo skrev:Nu måste du sett fel (tyvärr)! Basen är inte min, jag har ju bara lagt ett bud...Punkster skrev:Snygg bas Wazzo!Men tyvärr tror jag att 7k är lite saftigt för den där...

Runt 5k hade kunnat vara ett bra pris för den där, om den är i schysst skick.
/Linus
- MatsD
- Medlem++
Med ett Köp nu-pris på 7.000 kr är det väl knappast troligt att reservationspriset är lägre än 6.000 kr. Om den är värd det är väl en öppen fråga, den verkar ju vara välvårdad och är allt original så kan den nog vara värd de pengarna för någon som verkligen gillar de här lite udda Fender-basarna.
/Mats D
/Mats D
- Richard
- Medlem+
Vad menas med reservationspris egentligen? begriper mig inte på hur de där auktionssajterna funkar riktigt..MatsD skrev:Med ett Köp nu-pris på 7.000 kr är det väl knappast troligt att reservationspriset är lägre än 6.000 kr. Om den är värd det är väl en öppen fråga, den verkar ju vara välvårdad och är allt original så kan den nog vara värd de pengarna för någon som verkligen gillar de här lite udda Fender-basarna.
/Mats D
- Dramo
- VIP medlem
Reservationspris är bara ett sätt för en velig säljare att säga "Jag startar budgivningen på 1 krona, men ni får inte köpa den för mindre än si och så mycket."Richard skrev:Vad menas med reservationspris egentligen? begriper mig inte på hur de där auktionssajterna funkar riktigt..MatsD skrev:Med ett Köp nu-pris på 7.000 kr är det väl knappast troligt att reservationspriset är lägre än 6.000 kr. Om den är värd det är väl en öppen fråga, den verkar ju vara välvårdad och är allt original så kan den nog vara värd de pengarna för någon som verkligen gillar de här lite udda Fender-basarna.
/Mats D
Typ...
- MatsD
- Medlem++
Jag tycker också det är lite idiotiskt med reservationspriser men jag antar att det är lättare att få i gång budgivningen om man startar lågt och har ett dolt reservationspris under vilket man inte är skyldig att sälja. Samtidigt blir det ju lite mer flexibelt för säljaren som KAN välja att acceptera ett lägre pris men inte MÅSTE göra det.
På auktionssajter som KVD där de säljer bilar och konkursbon osv finns ofta också ett reservationspris men det är kombinerat med ett värderingspris och reservationspriset brukar ligga långt under värderingspriset. På sajter som Tradera och eBay brukar det dock sällan skilja några jättesummor mellan reservationspris och Köp nu-pris men ingen regel utan undantag förstås, men jag skulle ändå bli förvånad om reservationspriset här ligger mer än en tusenlapp under köp nu-priset, jag skulle snarare tippa på att det bara skiljer en femhundring.
/Mats D
På auktionssajter som KVD där de säljer bilar och konkursbon osv finns ofta också ett reservationspris men det är kombinerat med ett värderingspris och reservationspriset brukar ligga långt under värderingspriset. På sajter som Tradera och eBay brukar det dock sällan skilja några jättesummor mellan reservationspris och Köp nu-pris men ingen regel utan undantag förstås, men jag skulle ändå bli förvånad om reservationspriset här ligger mer än en tusenlapp under köp nu-priset, jag skulle snarare tippa på att det bara skiljer en femhundring.
/Mats D
- blackparkas
- Medlem++++