Danne skrev:Undrar om det är en extremt solpåverkad C.A.R-finish det där? De gjordes endast i Silver och C.A.R.
Nja, är osäker på om det kanske gällt Artist men jag har sett både svarta, sunburst, (ganska mörka) och guld förut. Kan ev vara Custom Shop/specialorder men ändå från fabrik.
Danne skrev:Undrar om det är en extremt solpåverkad C.A.R-finish det där? De gjordes endast i Silver och C.A.R.
Nja, är osäker på om det kanske gällt Artist men jag har sett både svarta, sunburst, (ganska mörka) och guld förut. Kan ev vara Custom Shop/specialorder men ändå från fabrik.
Japp, svart och sunburst har jag sett på Artist- och Custommodellen. Guld kan mycket väl ha funnits ett kortare tag. Den officiella sanningen är ju sällan den sanna sanningen.
Det är dessutom lite kul för min silver, som numera är mer åt grönt till, har en CARlack under. Men jag fick lära mig att det är helt OK. De gjorde de flesta (alla?) i CAR först. Sen plockade de en del av dem och lackade över med annan lack senare (fast innan de lämnat fabrik). Kan också vara en medveten grej för att få fram extra lyster i silver, och ev guld....
Apropå vad som ev kan vara sant och inte...