Även skambud emottages. (Jazz ev. till salu)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
r0ddan
Medlem+

Även skambud emottages. (Jazz ev. till salu)

Inlägg av r0ddan »

Det här är en intressekoll!

Jag tågade in i en musikaffär med pengar på fickan. Jag minns knappt när, men det är nog 17 år sedan ungefär, kanske mer. Jag kom ut med den finaste basen jag kunde hitta. Äntligen hade jag ett riktigt instrument.

Jag funderar på att byta upp mig ett snäpp, men tyvärr tillåter inte ekonomin (med remiss instanser såsom sambo, barn...) att jag både köper och behåller. Aj aj aj, den här har jag haft mycket kul med.

Det ni ser är en MIM från -92. Jag har satt i lundren vintage mickar i den, jag bytte plektrumskydd men fick fel (inte så snyggt karvat). Det är väl det. Det finns lite smådings och slitage men förvånansvärt lite. Den är nyservad, det sitter 45-105 på den som är några månader gamla. Frågar man mig så är den jätteskön att spela på, men jag är tyvärr jävig.

Ja, combon som står bakom är till salu den med.

Bild

Jag behöver nog få loss 4500:-. Vill man köpa combon samtidigt så får man såklart paketpris. Var inte rädda för att buda genom PM eller kommentera i övrigt i tråden.
Senast redigerad av r0ddan den tis 26 maj 2009, 22:17, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Dom här är riktigt fina från den perioden. Jag hade en 95:a som var skitbra verkligen.
Låter bra gör dom även med originalmickarna dessutom.. :D

Hade jag haft pengarna hade jag verkligen nypt den här på stört.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

macahan skrev:Dom här är riktigt fina från den perioden. Jag hade en 95:a som var skitbra verkligen.
Låter bra gör dom även med originalmickarna dessutom.. :D

Hade jag haft pengarna hade jag verkligen nypt den här på stört.
+1

Riktigt snygg den där
Användarvisningsbild
bluezman
Medlem

Inlägg av bluezman »

+1

Vad är det för combo och vad kostar den?
-wohoo, Black Betty, whambalam-
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Det är en Yorkville på 100W. Jag pallar inte ta kort på den just nu, jag kollar på Gudfadern. Men... Tja... 1500:- hade jag nog tänkt för den. Den låter bra, jättebra. Men jag är som sagt jävig.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Oooh, rött och svart är ju en så oslagbar kombination!

Men ack, jag kan inte spela Jazzbas. :(
gäst

Inlägg av gäst »

Dramo skrev:Oooh, rött och svart är ju en så oslagbar kombination!

Varför inte?
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

rumpeldunken skrev:
Dramo skrev:Oooh, rött och svart är ju en så oslagbar kombination!

Varför inte?
Ingen aning, men Jazzbasar låter inte bra när jag spelar på dem. De låter dock jättebra när andra spelar på dem. :D
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Ruskigt snygg är den. Tråkigt att du måste sälja. Garanterat fina grejer iaf.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Fast jag skulle behållit den och struntat i att byta upp... men det är bara jag.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Vad ska du ha istället? :)

Nu är ja igång igen.. hehhee

Hade en MIM -92 Jazz som min main bass en längre tid. Underbart skön hals hade den. Kan tänkte mig att denna låter lite roligare än min gjorde då jag hade aktiva EMG i den. Men på den tiden gillade jag de. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

marcbass skrev:Vad ska du ha istället? :)

Nu är ja igång igen.. hehhee

Hade en MIM -92 Jazz som min main bass en längre tid. Underbart skön hals hade den. Kan tänkte mig att denna låter lite roligare än min gjorde då jag hade aktiva EMG i den. Men på den tiden gillade jag de. :)
Du har PM :wink:
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Dramo skrev:Fast jag skulle behållit den och struntat i att byta upp... men det är bara jag.
Jag är riktigt tveksam, visst är jag det. Men jag har varit sugen på en JV länge. Helst vill jag röra mig i prisklassen runt 8k.

Jag "ärvde" en bas när vi la ner ett band jag spelade trummor i. Eftersom alla andra spelade gitarr och jag var den ende som ens hade en bas, så fick jag bli bassist. När jag upptäckte att det var kul så köpte jag den här ny på LA-Musik i Hbg. Om jag hade kunnat hade jag köpt en bas till, två hade varit fint. Men det blir många skor till sambon det.

Egentligen vet jag inte varför jag vill "byta upp" mig, den är inte så dum. Men, tja...
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

r0ddan skrev:
Dramo skrev:Fast jag skulle behållit den och struntat i att byta upp... men det är bara jag.
Jag är riktigt tveksam, visst är jag det. Men jag har varit sugen på en JV länge. Helst vill jag röra mig i prisklassen runt 8k.

Jag "ärvde" en bas när vi la ner ett band jag spelade trummor i. Eftersom alla andra spelade gitarr och jag var den ende som ens hade en bas, så fick jag bli bassist. När jag upptäckte att det var kul så köpte jag den här ny på LA-Musik i Hbg. Om jag hade kunnat hade jag köpt en bas till, två hade varit fint. Men det blir många skor till sambon det.

Egentligen vet jag inte varför jag vill "byta upp" mig, den är inte så dum. Men, tja...
Äh, kör med "Men tänk om den ena basen skulle gå sönder..."-argumentet och ha två basar! Funkar på mammor, så det lär funka på en sambo. :wink:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

Dramo skrev:
r0ddan skrev:

Äh, kör med "Men tänk om den ena basen skulle gå sönder..."-argumentet och ha två basar! Funkar på mammor, så det lär funka på en sambo. :wink:
aj aj aj, inte jämföra en förstående moder med en "bättre" hälft!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Basar är en mycket mer hållbar investering på lång sikt än skor är!
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Kultivator skrev:Basar är en mycket mer hållbar investering på lång sikt än skor är!
Då borde jag kanske höja prislappen då?
Varför får jag inga bud? :cry:
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

r0ddan skrev:
Kultivator skrev:Basar är en mycket mer hållbar investering på lång sikt än skor är!
Se det som ett tecken på att du ska behålla den.
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Dramo skrev:
r0ddan skrev:
Se det som ett tecken på att du ska behålla den.
Precis!
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Men jag vill ju ha en bra JV. Jag vill dessutom ha en p-bas, fråga mig inte varför... Combon vill jag ha iväg eftersom jag beställt en låda från tks. Kanske dags för en egen tråd om den.

Kom igen nu, den är kanonskön att spela på. Jättefina lundgrenmickar... snygg, man blir skitsexig med den här på låret (eller magen för dansbandsbassisten).

Bild
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Ee helt klart sugen, men pengar finnes ej.
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Äsch, vad ska du med en P-bas till?
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Eller snarare, vad ska du med JV till när du har en MIM du är nöjd med!? :evil:
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Dramo skrev:Eller snarare, vad ska du med JV till när du har en MIM du är nöjd med!? :evil:
Ölen är grönare på andra sidan, inget konstigt med det. Förresten är du inte min mamma, du kan inte bestämma över mig! :wink:

Bild
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

r0ddan skrev:
Dramo skrev:Eller snarare, vad ska du med JV till när du har en MIM du är nöjd med!? :evil:
Ölen är grönare på andra sidan, inget konstigt med det. Förresten är du inte min mamma, du kan inte bestämma över mig! :wink:

Bild
Nä, men jag är basist, och vet att man ångrar sig när man säljer basar man tycker om.
Om du bara släpat runt på den och lidit i 17 år så hade det ju varit lätt att sälja den. Eller om den hade varit trasig, eller om kronofogden varit och knackat på.

Men eftersom det inte är så så tänker jag leka mamma ett tag till.
Skriv svar