Det är inget som en samlare går loss på så troligtvis runt 50000kr.
Fender är lite av dussinvaror och tenderar att vara hyfsat billiga om de inte är i en ovanlig customfärg eller dead mint.
Även om snygghetsfaktorn på denna borde vara värd minst 50000kr extra.
marcbass skrev:bara jag som reagerar på slitaget ovanför plektrumskyddet?
Nej, det ser konstigt ut. Nån som kört johannesplektrumfästning utan att lossa skruven konstant i typ 50 år? tillägga bör vara användande av stålplektrum på 3,0 mm
Kim S skrev:Fast att det är en Slab gör den väl ganska ovanlig, eller? Har jag fattat fel?
Jag tolkar "slab board" som nått med greppbrädan... kroppen ser inte ut att vara slab.
Ja..... det som menas i detta fall är nog greppbrädan. Gränssnittet mellan hals och greppbrädan är plan och greppbrädorna är vanligtvis lite tjockare än vad man är van att se på senare årsmodeller. Skiftet mellan slab och arched/veneer board var någonstans tidigt -62 (åtminstone på jazzarna)
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
marcbass skrev:bara jag som reagerar på slitaget ovanför plektrumskyddet?
Nej, det ser konstigt ut. Nån som kört johannesplektrumfästning utan att lossa skruven konstant i typ 50 år? tillägga bör vara användande av stålplektrum på 3,0 mm
Ser riktigt skumt ut, man blir ju sugen på att maila och fråga bara får att få det hela utrett.
Det underliga slitaget SKULLE kunna bero på att man använt plektrumskyddskanten som tumstöd.
Det här är bara en gissning men om samma basist ägt den en längre tid tror jag inte det är omöjligt alls att den slitningen uppkommit.
Dock så är det ju inget slitage man sett särskilt ofta.
Men det SKULLE kunna vara så.
Jag tycker den BORDE gå för 70k.
Men runt 60 känns mer realistiskt i Sverige.