Yamaha RBX

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
YZZ
Medlem++

Yamaha RBX

Inlägg av YZZ »

Yamaha RBX374

Säljer min gamla trotjänare pga att jag behöver pengar till en annan bas :)

Den har aktiv 2bands EQ med en ganska smal hals och är i ganska bra skick. Blivit lödd några gånger för att sladdarna lossnat..

Den har blivit lite rock n' rollad så den har en del dings och så men är förutom dingsen i bra skick. Inget glapp i mekanik eller liknande.

Bild

Bild

Bild

Prisidé: 1700?

Säljes bara under tiden som den andra basen är tillgänglig.
Senast redigerad av YZZ den tis 23 jun 2009, 15:06, redigerad totalt 2 gång.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+

Inlägg av b_luthman »

Det låter som ett jäkligt bra pris, har för mig att de är rätt sköna att spela på de där. Har varit nära att köpa en femma ett par gånger, men det har aldrig blivit av.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

b_luthman skrev:Det låter som ett jäkligt bra pris, har för mig att de är rätt sköna att spela på de där. Har varit nära att köpa en femma ett par gånger, men det har aldrig blivit av.
Ja, bekväma basar är de. Nätt kropp utan att vara framtung.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

b_luthman skrev:Det låter som ett jäkligt bra pris, har för mig att de är rätt sköna att spela på de där. Har varit nära att köpa en femma ett par gånger, men det har aldrig blivit av.
Jadu riktigt bra basar till lågt pris ja! :)
Annars kan du ju köpa denna och droppa eller stämma i BEAD ;)

Precis som du säger Dramo, liten nätt kropp och är inte framtung tack vare det långa övre hornet.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

jävlar jag vill ha 1700 :evil:
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Zon Sonus Special skrev:jävlar jag vill ha 1700 :evil:
Jag med. Fast jag har en annan bas i sikte. Jag har redan ägt en RBX374 och den är inte min grej, men det är en jäkla bra bas.
Användarvisningsbild
b_luthman
Medlem+

Inlägg av b_luthman »

YZZ skrev:

Precis som du säger Dramo, liten nätt kropp och är inte framtung tack vare det långa övre hornet.
Jodu, tanken slog mig så fort jag såg annonsen. Är ju lite sugen på en smidig 4a(stämmer allt jag äger och har i drop B). men just nu är min ekonomi lite shaky pga minskad arbetstid i sommar och en utlovad semester så jag har lite av ett inköpsstopp.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata

Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

b_luthman skrev:
YZZ skrev:

Jodu, tanken slog mig så fort jag såg annonsen. Är ju lite sugen på en smidig 4a(stämmer allt jag äger och har i drop B). men just nu är min ekonomi lite shaky pga minskad arbetstid i sommar och en utlovad semester så jag har lite av ett inköpsstopp.
Okej tråkigt att det blivit så med jobb :(
Denna är ju också helt perfekt att lira nerstämt med, händer att jag gör det med denna.

Men byten kan också vara välkomna.

YZZ
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

bump med bilder

YZZ
Skriv svar