Fernandes The Revival, Japansk 60tals reissue tillverkad tidigt 80tal.
Kroppen ser ut att vara gjord av al, först såg jag ingen skarv alls men när man vinklade den ser man att den är byggd av 3st bitar - en stor i mitten och så två som täcks av plektrumskydd och burstkanterna så det ser ut som en 1bitars.

Lönnhals med rosewood-greppbräda såklart, sadeln är inte 44,5mm bred utan mer 41,3mm.
I ding och dong-väg så är den i relativt bra skick för åldern, used but not abused som man säger. Mest märkbara är bak på halsen där lacken skrapats lite och så på undersidan vid outputjacket. Syns på en av bilderna.
Väger gör den också såklart så ni slipper fråga om det, cirka 3,9kg.
Enda minuset, jacket verkar vara lite glapp. Jag vet inte vad det är, jag öppnade upp den igår och dubbelkollade allt, det blev då bättre men ändå om man vickar lite för hårt i telekabeln så sprakar det.
(Under plektrumskyddet så var det sådär snyggt 2-tons burst också, inget som man ser när man spelar på den men jag tycker det är roligt att veta att den faktiskt har det.)

En stilig manick indeed! Stallet och skruvarna till plektrumskyddet är bytta, en pot var också annorlunda så den är nog bytt.

Väldigt korrekt huvud! Pre-CBS stämmisar och axelbandsknopp på baksidan? Självklart!

Där ser man skadorna bak på halsen, det är bara genom lacken och sen väldigt smutsigt så det ser värre ut än vad det är.
Pris? 5500kr +frakt, inga byten.
Edit: Ja just jo, bursten är lite mörkare i verkligheten(iaf på min skärm). Mest lik den i den stora bilden.