Fernandes Revival P-bas. [SÅLD]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Fernandes Revival P-bas. [SÅLD]

Inlägg av knedy »

Bild

Fernandes The Revival, Japansk 60tals reissue tillverkad tidigt 80tal.

Kroppen ser ut att vara gjord av al, först såg jag ingen skarv alls men när man vinklade den ser man att den är byggd av 3st bitar - en stor i mitten och så två som täcks av plektrumskydd och burstkanterna så det ser ut som en 1bitars. :tummenupp:
Lönnhals med rosewood-greppbräda såklart, sadeln är inte 44,5mm bred utan mer 41,3mm.

I ding och dong-väg så är den i relativt bra skick för åldern, used but not abused som man säger. Mest märkbara är bak på halsen där lacken skrapats lite och så på undersidan vid outputjacket. Syns på en av bilderna.

Väger gör den också såklart så ni slipper fråga om det, cirka 3,9kg.

Enda minuset, jacket verkar vara lite glapp. Jag vet inte vad det är, jag öppnade upp den igår och dubbelkollade allt, det blev då bättre men ändå om man vickar lite för hårt i telekabeln så sprakar det.
(Under plektrumskyddet så var det sådär snyggt 2-tons burst också, inget som man ser när man spelar på den men jag tycker det är roligt att veta att den faktiskt har det.) :D

BildBild
En stilig manick indeed! Stallet och skruvarna till plektrumskyddet är bytta, en pot var också annorlunda så den är nog bytt.
BildBild
Väldigt korrekt huvud! Pre-CBS stämmisar och axelbandsknopp på baksidan? Självklart! :tummenupp:
BildBildBild
Där ser man skadorna bak på halsen, det är bara genom lacken och sen väldigt smutsigt så det ser värre ut än vad det är.

Pris? 5500kr +frakt, inga byten.

Edit: Ja just jo, bursten är lite mörkare i verkligheten(iaf på min skärm). Mest lik den i den stora bilden.
Senast redigerad av knedy den sön 05 jul 2009, 13:34, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Lawsuit Fernandes från den tiden är riktigt bra och byggdes i samma fabrik som JV Fender.

/Mats D
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

MatsD skrev:Lawsuit Fernandes från den tiden är riktigt bra och byggdes i samma fabrik som JV Fender.

/Mats D
Om det är samma fabrik vet jag inte, men samma specs är det nog. 8)

Känns dock som jag precis missat senaste P-bas vågen och nu har alla här redan skaffat nya P-basar. :P Ska slänga ut den på vendolin+blocket också. :(
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Grymt snygg. Verkligen.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

Mycket fin och faktarik annons.. Trevlig bas också. Själv håller jag på att få hem en Fernandezjazz. En blå..
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Tjoffe skrev:Mycket fin och faktarik annons.. Trevlig bas också. Själv håller jag på att få hem en Fernandezjazz. En blå..
Japp, vilket jag ångrar lite nu, om jag inte hade skrivit så mycket kanske det iaf hade kommit in lite frågor om den. :mrgreen:

Men såklart, när det är sånt här väder då ska man inte vara inne, vi får hålla tummarna att det regnar imorrn. :tummenupp: ;)
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Snygg burst! Nästan lite Fullerplast-feeling :wink: Och inga byten, sa du... :roll:

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Bassmaniac skrev:Snygg burst! Nästan lite Fullerplast-feeling :wink: Och inga byten, sa du... :roll:

Anders
Jajemen! Precis som det ska, nästan obefintlig ådring på framsidan. :tummenupp:

Inga byten nä tyvärr, fast det är ju klart.. P-basen mot din Newport skulle jag inte säga nej till. ;)
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

knedy skrev:
Bassmaniac skrev:Snygg burst! Nästan lite Fullerplast-feeling :wink: Och inga byten, sa du... :roll:

Anders
Jajemen! Precis som det ska, nästan obefintlig ådring på framsidan. :tummenupp:

Inga byten nä tyvärr, fast det är ju klart.. P-basen mot din Newport skulle jag inte säga nej till. ;)

You wish :wink:

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kaufmann
Medlem+

Inlägg av Kaufmann »

Om du inte får den såld i sommar får du gärna ta med den till piteå i höst jag skulle nog vara sjukt intresserad av den men har inga pengar just nu.
Min dator förstår mig inte

http://soundcloud.com/konstantinmusic" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/moskamusic" onclick="window.open(this.href);return false;
https://soundcloud.com/larsaandthebluebords" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/paddymaloneband" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

Kan inte någon vara snäll och berätta ordentligt om Fernandez. Kvalité, produktionsår osv. Så får en nyfiken själ veta mer samtidigt som vi bumpar Knedys säljtråd..
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Ang. kvaliteten på Fernandes har jag aldrig provat en dålig sådan.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Ser ut att vara såld nu hur som haver. :)
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

knedy skrev:Ser ut att vara såld nu hur som haver. :)
Då kan jag dumpa ut mina nu då :D
Time is a cruel companion
Skriv svar