Opus 34 jazz (Annonstips)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Opus 34 jazz (Annonstips)

Inlägg av Folxam »

http://www.lokus.se/Exp_SearchStart_all ... ID=3795510

Vid telefonsamtal ligger priset på 1200 ...
Enligt mina efterforskningar är väl inte Opus 34 nåt superdupermärke, men den är ju snygg ;)

Är det nån som är intresserad av bara stärkaren så kan jag ta basen.
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Det där är typ Kasuga-kvalité på, naturfärgade hade väl ask-kroppen som är generellt sett tyngre också än vad sunburst med mahognyn eller plywood. Men halsen är goo på dom, jag har haft en Opus-jazzhals faktiskt. Kom aldrig till användning, då satt jag med 1 Kasuga-hals, 1 Takeharu-hals och så den Opus-halsen. Takeharu-halsen var ju klart korrektast av dom, men minns jag rätt hade både Kasugan och Opusen typ 34mm sadebredd eller nåt, helt tokigt men jäkligt skönt. :D
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Min enda erfarenhet av Opus 34 är att jag hade en Strata kopia av det märket tidigt 80-tal. Helt ok vad det gäller trä i hals och kropp men hårdvara (mikrofoner, stämskruvar, stall e.t.c.) var där det brast rejält. Och lacken var rent otroligt dålig. Ingen aning om basarna är bättre eller sämre. Lågbudgetmärke. Jag skulle nog hellre leta efter en gammal Vantage-bas eller en lite billigare Aria eller nå´t från tidigt 80-tal personligen. Dom kan man hitta för liknande pengar + några hundra kanske.

//J
Gäst

Inlägg av Gäst »

Min första bas var precis en sån. Den var helt ofattbart dålig och det är ett under att jag spelar än idag med en sån dålig start. Skitmickar, skithårdvara, plywoodkropp och en vriden hals trots att den var sprillans ny.

1200 spänn för det härket är ungefär 18500:- för mycket, köp en J&D/Texas/Squier istället så slipper du springa i skogen och skrika av ångest över det fasans råttboet till bas. Att köpa piprensare för 1200 kronor och kasta i havet är bättre spenderade pengar.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hahahaaaaa!!!!

:D

Ingen dålig diss det inte! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Grafen skrev:Min första bas var precis en sån. Den var helt ofattbart dålig och det är ett under att jag spelar än idag med en sån dålig start. Skitmickar, skithårdvara, plywoodkropp och en vriden hals trots att den var sprillans ny.

1200 spänn för det härket är ungefär 18500:- för mycket, köp en J&D/Texas/Squier istället så slipper du springa i skogen och skrika av ångest över det fasans råttboet till bas. Att köpa piprensare för 1200 kronor och kasta i havet är bättre spenderade pengar.
Tack för att du kom tillbaka till PB. :lol: :lol: :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

Grafen skrev:MNÄÄÄÄÄÄIIIJJJ!!!!! GAAAAH!!! (nåt om piprensare också)
Haha jag läste just din kommentar om Opus 34 när jag sökte lite ...
Jag hade nog inte tänkt köpa den här basen, om den inte är rejält billig om nån vecka ...
4-500 spänn är den nog värd, om inte annat som konstföremål.
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
A_Warning
Medlem+

Inlägg av A_Warning »

Även jag har råkat köpa en Opus och kan bara instämma med Grafen.
Det byggdes ju några fina kopior under 70/80-talet som vi alla vet, men det byggdes också några av de sämsta basarna som någonsin har/kommer byggas, och detta är Opus det allra bästa beviset på.
Skriv svar