oooh dom såldes svinbilligt när dom kom, tror JAM ville ha 4500 för dom. Tror inte dom tillverkas längre? Finns inte kvar på JAM eller Musikbörsen iaf. Nån som testat dom? Fick jäkligt bra kritik minns jag mend det var ju det där med att lita på tidningskritiker.
Makten skrev:Eh? Betala mer än nypris? DeArmond är ju budgetinstrument för böfvelen. Snygg är den visserligen...
Byggd i Korea kanske men de är riktigt bra instrument ändå. Det är inget fyndpris direkt men är den lika bra som dom andra DeArmondorna jag spelat på är det lätt värt. Sen har jag för mig dom listade på runt $1200 eller något, men av någon anledning så sänkte dom priserna sjukt mycket när dom slutade tillverkas.
knedy skrev: Byggd i Korea kanske men de är riktigt bra instrument ändå. Det är inget fyndpris direkt men är den lika bra som dom andra DeArmondorna jag spelat på är det lätt värt. Sen har jag för mig dom listade på runt $1200 eller något, men av någon anledning så sänkte dom priserna sjukt mycket när dom slutade tillverkas.
Jag är den sista att bry mig om tillverkningsland, det vet du nog.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Eftersom de inte tillverkas längre, och Guilds egen variant kostar det fyrdubbla utan att för den skull vara mycket bättre byggd (enligt "sägnen" var det anledningen att Fender la ner tillverkningen av DeA-Starfire basen), så är det priset ganska "normalt".
Har haft en själv, sålde den för ungefär det där.
De är asbra basar, klart värda pengen, grymt ovanliga och framför allt ovanliga i den där färgen! Sunburst är vanligare.
Kööööööööp!
EDIT: men kom ihåg att det är svårt tt hitta passande casear och gigbagar!
Visst är det det. Samma köp nu pris som i blocketannosen... varför starta en auktion på 1kr när man har reservationspris, ärligare att sätta det som utgångsbud tycker jag.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Ojojoj. Jag vill så gärna ha en, och har flera gånger ångrat att jag aldrig köpte en när de fortfarande tillverkades och var billiga. 6 000 låter dock som ett helt okej pris - de senaste jag sett säljas på E-Bay i staterna har gått för omkring- eller strax över $1 000 - särskilt med tanke på att den aktuella är röd och därmed enormt ovanlig.
Snyggare bas finns nog inte. Hade jag bara haft en lite mer tillåtande plånbok...