Skitsnygg men dyr...

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
gäst

Inlägg av gäst »

Svensson skrev:
Johannes skrev:Alltså... Den är ju inte ens speciellt sliten, jag fattar inte var alla sandpapperskonspirationsteorier kommer ifrån.
Jag är bara förundrad, dömer som sagt ingen, har själv ägt och äger gamla instrument (och annat som också är tillverkat i trä för den delen) och inte upplevt att det slits ned till trärent på ett år! Det är väl som ni säger att lacken mer eller mindre faller av vissa instrument. Eller så har ni underarmshår som stålull. :lol:
Fast basen i annonsen är ju från 1980... 27 år.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Lacken på de där är tjock så jag kan mycket väl tänka mig att det kan försvinna sjok av den. Jag hade min i 11 år och lyckades inte slita ner den till träet någonstans. Jag är ju iofs inte så hård mot mina instrument i form av bältesspännen eller nitar mm. Ibland förstår jag inte hur en bas kan slitas som den där men vi är nog olika med hur vi behandlar våra basar.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

säkert nån punkare som har haft den 8)
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Johannes skrev:
Svensson skrev:
Johannes skrev:Alltså... Den är ju inte ens speciellt sliten, jag fattar inte var alla sandpapperskonspirationsteorier kommer ifrån.
Jag är bara förundrad, dömer som sagt ingen, har själv ägt och äger gamla instrument (och annat som också är tillverkat i trä för den delen) och inte upplevt att det slits ned till trärent på ett år! Det är väl som ni säger att lacken mer eller mindre faller av vissa instrument. Eller så har ni underarmshår som stålull. :lol:
Fast basen i annonsen är ju från 1980... 27 år.
Johannes skrev:Basen är ju 27 år gammal, hur kan ni tycka det är konstigt med slitage då? Jag hade En Squier som såg värre ut efter ett år...
..har själv en bas från 1980 det är den jag jämför med, den är inte giggat på frekvent i alla år men ändå. Men det är väl som det är, spelar ju ingen roll vilket. Skål!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Danne skrev:Lacken på de där är tjock så jag kan mycket väl tänka mig att det kan försvinna sjok av den. Jag hade min i 11 år och lyckades inte slita ner den till träet någonstans. Jag är ju iofs inte så hård mot mina instrument i form av bältesspännen eller nitar mm. Ibland förstår jag inte hur en bas kan slitas som den där men vi är nog olika med hur vi behandlar våra basar.
Cellulosa kan slitas ut sådär, får man en reva i lacken kan man lätt skrapa av hela skiten :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

knedy skrev:
Danne skrev:Lacken på de där är tjock så jag kan mycket väl tänka mig att det kan försvinna sjok av den. Jag hade min i 11 år och lyckades inte slita ner den till träet någonstans. Jag är ju iofs inte så hård mot mina instrument i form av bältesspännen eller nitar mm. Ibland förstår jag inte hur en bas kan slitas som den där men vi är nog olika med hur vi behandlar våra basar.
Cellulosa kan slitas ut sådär, får man en reva i lacken kan man lätt skrapa av hela skiten :P
Eureka :lol:.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

Svensson skrev:
Johannes skrev:
Svensson skrev:
Johannes skrev:Alltså... Den är ju inte ens speciellt sliten, jag fattar inte var alla sandpapperskonspirationsteorier kommer ifrån.
Jag är bara förundrad, dömer som sagt ingen, har själv ägt och äger gamla instrument (och annat som också är tillverkat i trä för den delen) och inte upplevt att det slits ned till trärent på ett år! Det är väl som ni säger att lacken mer eller mindre faller av vissa instrument. Eller så har ni underarmshår som stålull. :lol:
Fast basen i annonsen är ju från 1980... 27 år.
Johannes skrev:Basen är ju 27 år gammal, hur kan ni tycka det är konstigt med slitage då? Jag hade En Squier som såg värre ut efter ett år...
..har själv en bas från 1980 det är den jag jämför med, den är inte giggat på frekvent i alla år men ändå. Men det är väl som det är, spelar ju ingen roll vilket. Skål!
Just Squiern var lite speciell, det står beskrivet tidigare i tråden.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hm....


Visst stod det 14000 i annonsen från början?
Står 11500 nu...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Hm....


Visst stod det 14000 i annonsen från början?
Står 11500 nu...
Stämmer. Det stod 14.000
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Fortsätter vi och gnäller på den kanske priset sjunker ännu mer? :D
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

11500kr för den skitbasen? Man kan ju köpa en ny Squier för 2200kr!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Eller Neville för 200:- :D
Skriv svar