Ovanlig Fender A/E P-bas

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
jocke
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 22 feb 2007, 22:54

Ovanlig Fender A/E P-bas

Inlägg av jocke »

Jag har en Fenderbas som jag inte riktigt vet om jag ska behålla eller inte.

Bild

Det är en Fender Precision Bass AE (Acoustic/Electric) HMT MIJ från 90 nån gång (kan kolla det). Japanerna hade en hel del kul grejer för sig då! Egentligen sökte jag efter en likadan fast bandlös (som också är nästan omöjliga att komma över) så det blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig! :? I vilket fall som helst så är den semiakustisk, 22 band, Lace-pickup och Piezo i stallet.

Har ju fått återfall på att lira nu när ungarna börjar bli vuxna men det blir mest att sitta och klicka! Då kanske ett halvdussin basar är några för många? :) Helst skulle jag väl se ett byte mot en bandlös AE men man kan ju tänka sig slantar om det finns intresse!

/Jocke
Senast redigerad av jocke den mån 04 feb 2008, 17:02, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+
Inlägg: 2391
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 17:40
Ort: Norrtälje

Inlägg av Bassmaniac »

Snygg :D Hur låter den och vad kostar den? Har själv vart lite småsugen på en likadan, fast då också bandlös med det "vanliga" Fender-huvudet, fast din ser ju lika smaskig ut som en röd karamell :wink:


Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
jocke
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 22 feb 2007, 22:54

Inlägg av jocke »

Jag tycker nog att den låter rätt likt min "vanliga" P-bas fast när man vrider på Piezon så blir det ju lite extra knorr. Den har inbyggd preamp.

Jag är nog lite svag för röda instrument, det känns lite uppkäftigt! Har inte funderat så mycket på vad den skulle kosta. Det låg en obandad ute på Blocket för ett tag sedan för 11.000 På ebay har jag sett sådana gå för $600-$1000, med frakt, tull och moms kan man nog räkna kursen i ung 10X. Så här mycket förväntar jag mig inte - en 6-7000 kanske?

Jag är öppen för förslag!

/Jocke

Edit: Förtydligande.
Skriv svar