MIM Jazz Bass - SÅLD
- Richard
- Medlem+
MIM Jazz Bass - SÅLD
Fender MIM Jazz Bass Standard i bra skick säljes! Inklusive gigbag. Finns strax utanför Enköping, skickas ej. SÅLD!
Senast redigerad av Richard den lör 29 mar 2008, 21:08, redigerad totalt 2 gång.
- BBQV
- Forumvärd
- BBQV
- Forumvärd
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Geddan
- VIP medlem
*viskar* Ursäkta om jag bara snor uppmärksamheten i en sekund.
Var får man tag på plektrumskydd till en dylik?
De plektrumskydd jag testat på min MexicoJazz gör ett mellanrum mellan skyddet och kontrollplattan.
PM:a mig gärna om ngn vet.
Ber om ursäkt....!! *smyger ut*
De plektrumskydd jag testat på min MexicoJazz gör ett mellanrum mellan skyddet och kontrollplattan.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- ingo
- VIP medlem
Pssst... ett sätt som jag med framgång praktiserade på min sons Mex Jazz (med utbytt GMF pl.skydd) var att - skruva loss kontrollplattan, plugga hålen och "knö" kontrollplattan så absolut nära pl. skyddet som det frästa utrymmet för kontrollerna medger. Varje tiondel gör "himla gött". Borra nya hål och skruva dit plattan.Geddy_Lee skrev:*viskar* Ursäkta om jag bara snor uppmärksamheten i en sekund.
Tycker att detta visar hur himla lätta de prisvärda MIM Jazzarna är att meka med.
Ett försälgar argument så gott som något.
- Geddan
- VIP medlem
*ssschhhh* Okaj! Tackar för det!ingo skrev:
Pssst... ett sätt som jag med framgång praktiserade på min sons Mex Jazz (med utbytt GMF pl.skydd) var att - skruva loss kontrollplattan, plugga hålen och "knö" kontrollplattan så absolut nära pl. skyddet som det frästa utrymmet för kontrollerna medger. Varje tiondel gör "himla gött". Borra nya hål och skruva dit plattan.
Tycker att detta visar hur himla lätta de prisvärda MIM Jazzarna är att meka med.
Ett försälgar argument så gott som något.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- a-row
- Medlem+
Jag är helnöjd med min MIM standard Jazz har varit min ständige följeslagare i 6år, Mickarna är dock för klena för min smak.
Ofta (alltid?) är standard modelen fräst under plektrumskyddet för halsmicken, men det spelar ju ingen roll, dom är snyggare med det på.
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=6369&start=0 så ser det ut under geddy_lees plektrumskydd
Den här hade varit perfekt som syskon till min sunburst jazz, har dock beställt en P-bas så jag har inga pengar ;( Vilken årsmodell är det?
Ofta (alltid?) är standard modelen fräst under plektrumskyddet för halsmicken, men det spelar ju ingen roll, dom är snyggare med det på.
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=6369&start=0 så ser det ut under geddy_lees plektrumskydd
Den här hade varit perfekt som syskon till min sunburst jazz, har dock beställt en P-bas så jag har inga pengar ;( Vilken årsmodell är det?
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
- Richard
- Medlem+
Ja MIM basarna är verkligen prisvärda. Jag har haft den här basen i några år nu och varit otroligt nöjd med den, anledningen att jag säljer denna är att jag har köpt en Precision. Såvitt jag vet är väl nästan alla nyare Jazz Basar, både amerikanska och mexikanska, frästa under plektrumskyddet.
Jag tror att min är tillverkad runt 1996.
Okej, om du inte hade bott i Enköping hade jag köpt den direkt!Richard skrev:Ja MIM basarna är verkligen prisvärda. Jag har haft den här basen i några år nu och varit otroligt nöjd med den, anledningen att jag säljer denna är att jag har köpt en Precision. Såvitt jag vet är väl nästan alla nyare Jazz Basar, både amerikanska och mexikanska, frästa under plektrumskyddet.
Det finns ingen möjlighet att få upp den till Sthlm?
Och är det nån som vet vart man kan köpa plektrumskydd till den modellen?
Duger inte plektrumskyddet som är på?jesaiah skrev:Okej, om du inte hade bott i Enköping hade jag köpt den direkt!Richard skrev:Ja MIM basarna är verkligen prisvärda. Jag har haft den här basen i några år nu och varit otroligt nöjd med den, anledningen att jag säljer denna är att jag har köpt en Precision. Såvitt jag vet är väl nästan alla nyare Jazz Basar, både amerikanska och mexikanska, frästa under plektrumskyddet.

- BBQV
- Forumvärd
Jo, det var rätt snyggt faktiskt, men jag vill gärna ha ett svart plektrumskydd.rumpeldunken skrev:Duger inte plektrumskyddet som är på?jesaiah skrev:Okej, om du inte hade bott i Enköping hade jag köpt den direkt!Richard skrev:Ja MIM basarna är verkligen prisvärda. Jag har haft den här basen i några år nu och varit otroligt nöjd med den, anledningen att jag säljer denna är att jag har köpt en Precision. Såvitt jag vet är väl nästan alla nyare Jazz Basar, både amerikanska och mexikanska, frästa under plektrumskyddet.

Kollade just på Sj.se, och det kostade mindre än en hundring att ta sej upp.Richard skrev:Jag vet inte, kanske går att ordna, men kan du inte ta dig till Enköping då?Okej, om du inte hade bott i Enköping hade jag köpt den direkt!
Men hur är basen inställd?
Stränghöjd och så?
Är det nått fel på den?

- Richard
- Medlem+
Jag är faktiskt väldigt intresserad av att köpa den!Richard skrev:Den är nyligen intonerad och inställd på musikaffär. Stränghöjden är ca 2,5 mm vid 12:e bandet. Sitter "slipade" strängar på den.
Finns väl några små märken, men den är i mycket bra skick, inget fel på den.
Här är en bild till (men den är mycket snyggare i verkligheten)
Men jag var inne på musikbörsen idag och prövade en Precision och nu är jag väldigt osäker, haha.

Du behöver inte hålla den för min skull om det är så, jag ska fundera.
- Richard
- Medlem+