blackparkas skrev:Den är uppe i 20 000 snart i bud om jag inte är helt felinformerad...
20 papp!!! Det var som...Visst är dom grymt tuffa och spelar säkert något fantisktiskt också, men 20 var väl o ta i...drygt 10 trodde jag dom låg på, men tydligen inte?
blackparkas skrev:Den är uppe i 20 000 snart i bud om jag inte är helt felinformerad...
20 papp!!! Det var som...Visst är dom grymt tuffa och spelar säkert något fantisktiskt också, men 20 var väl o ta i...drygt 10 trodde jag dom låg på, men tydligen inte?
Definitivt när den har så "kul historia", var det gubben Hagström som ejakulerade på dom personligen må tro? Jisses.
Definitivt när den har så "kul historia", var det gubben Hagström som ejakulerade på dom personligen må tro? Jisses.
Utplånade älvdaliska civilisationer är väl lite käckt?
De som har "mjölklack" är från första serien. De hade en defekt i lacken som gjorde att den blev mjölkig. Många av Super Swede basarna lackades om, i blått, vitt eller svart.
basmartin skrev:Den som fräser ner Darkstarmickar i en Super Swede bas ska jag personligen mörda.
Kanske inte mörda, men iaf göra illa
Det vore det nästan värt, dark star-mickarna är väl hagströms uppfinning också så helt fel kan det inte vara.. "historisk" sett heller.
Nä usch, jag måste leta reda på en billig Epiphone EB-2/Riviera bas och sätta in darkstars i.. men först ska jag sätta åtminstone en i telen hoppas jag.
Sen försöker jag hitta en billig Danelectro shorthorn och kör in ett par i den med!
Hagströms originalmickar har väl aldrig varit så mycket att hurra för, men att modda ett instrument som bara finns i 356 exemplar som dessutom är den sista elbasmodellen som en svensk instrumentfabrik tillverkat, är värre än att modda en P-bas från -51 med ett Kahlersvaj.
Mysteriet kring den mjölkiga lacken på just detta ex. är löst - han som svarar på mail kallar sig Peter North!!!
Förresten skönt att höra att halsen är smal för då behöver jag inte ens tänka på att pantsätta frun eller något annat för att ha råd med basen... Högsta budet är för närvarande 17500:- och han har tänkt ha den ute för försälning till sista april om någon här undrar!
straightedge79 skrev:Mysteriet kring den mjölkiga lacken på just detta ex. är löst - han som svarar på mail kallar sig Peter North!!!
Förresten skönt att höra att halsen är smal för då behöver jag inte ens tänka på att pantsätta frun eller något annat för att ha råd med basen... Högsta budet är för närvarande 17500:- och han har tänkt ha den ute för försälning till sista april om någon här undrar!
basmartin skrev:Hagströms originalmickar har väl aldrig varit så mycket att hurra för, men att modda ett instrument som bara finns i 356 exemplar som dessutom är den sista elbasmodellen som en svensk instrumentfabrik tillverkat, är värre än att modda en P-bas från -51 med ett Kahlersvaj.
Det där håller jag med om till 100%. Att ens tänka tanken borde medföra strupstock och offentlig risbastu samt att man därefter obenhörligen utvisas från Sverige till Gotland.....
basmartin skrev:Hagströms originalmickar har väl aldrig varit så mycket att hurra för, men att modda ett instrument som bara finns i 356 exemplar som dessutom är den sista elbasmodellen som en svensk instrumentfabrik tillverkat, är värre än att modda en P-bas från -51 med ett Kahlersvaj.
AMEN to that, brother! (He gå int förklaarfö en som int begrip)
straightedge79 skrev:Mysteriet kring den mjölkiga lacken på just detta ex. är löst - han som svarar på mail kallar sig Peter North!!!
Halsen är inte så smal, om jag minns rätt, men den är TUNN.
Tänk i 3 dimensioner nu, straitan!