Alfonzhals
- blackparkas
- Medlem++++
- Liten
- Hedersmedlem
- Diesel
- Medlem++
- Kim S
- Medlem++
Tänkte samma sak trots att jag inte är en kännare....blackparkas skrev:Hm... det där är ingen 72:a.... var det inte 4 skruvar till halsen -72??
Grafen skrev: Fantastisk strängcentrering! G-strängen kanske ska spelas på bindingen för ett bandlöst sound?

Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- Klopper
- Hedersmedlem
Äsch då!GrafZeppelin skrev:Fantastisk strängcentrering! G-strängen kanske ska spelas på bindingen för ett bandlöst sound?
Det fixar man ju "on the fly" med en lätt knyck innan man påbörjar sitt 7,3 minuters slapsolo!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Kim S
- Medlem++
Mmm, ser ut som det ligger klarlack ovanpå "slitaget". Av reflektionen att döma.albinriddlah skrev:+1basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....
jag tycker den ser "plastigt" sliten ut. kolla bilden på ovansidan av kroppen. ska det se ut så från trettio års slitage?
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Det har jag sett förut bl.a på en -74 Jazz med enägarhistoria så chansen är nog god att det är rätt och riktigt. Jag kan dock inte förklara hur det kan bli så.Kim S skrev:Mmm, ser ut som det ligger klarlack ovanpå "slitaget". Av reflektionen att döma.albinriddlah skrev:+1basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....
jag tycker den ser "plastigt" sliten ut. kolla bilden på ovansidan av kroppen. ska det se ut så från trettio års slitage?
- hosse
- Medlem+++
nu har jag ju inte en 74:a jazz, men 07:a Highway One jazz med cellullosalack. på den har jag slitit igenom lacken där underarmen ligger och det är samma fenomen där. när den översta lacken (färgen, i detta fall sunburst) så ligger det ett lager klarlack till under. på baksidan däremot har skärpspännet gått ända in till träet. först igenom bursten så klarlacken var blottad och sen även igenom den.GrafZeppelin skrev:Det har jag sett förut bl.a på en -74 Jazz med enägarhistoria så chansen är nog god att det är rätt och riktigt. Jag kan dock inte förklara hur det kan bli så.Kim S skrev:Mmm, ser ut som det ligger klarlack ovanpå "slitaget". Av reflektionen att döma.albinriddlah skrev:+1basic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....
min är cellullosalackad som sagt och den lacken är mer ömtålig än plastlack. tror det är så att den understa klarlacken på ett plastlackat instrument är mycket tuffare och segare att nöta igenom. har sett 70's basar där nötningen ser väldigt blank och plastig ut och så är det ju. det är ju plastklarlacken som blänker.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Kim S
- Medlem++
GrafZeppelin skrev: Det har jag sett förut bl.a på en -74 Jazz med enägarhistoria så chansen är nog god att det är rätt och riktigt. Jag kan dock inte förklara hur det kan bli så.
Där ser man! Man lär sig alltid något nytt...hosse skrev: nu har jag ju inte en 74:a jazz, men 07:a Highway One jazz med cellullosalack. på den har jag slitit igenom lacken där underarmen ligger och det är samma fenomen där. när den översta lacken (färgen, i detta fall sunburst) så ligger det ett lager klarlack till under. på baksidan däremot har skärpspännet gått ända in till träet. först igenom bursten så klarlacken var blottad och sen även igenom den.
min är cellullosalackad som sagt och den lacken är mer ömtålig än plastlack. tror det är så att den understa klarlacken på ett plastlackat instrument är mycket tuffare och segare att nöta igenom. har sett 70's basar där nötningen ser väldigt blank och plastig ut och så är det ju. det är ju plastklarlacken som blänker.

Edit: quoteriet sket sig
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
- blackparkas
- Medlem++++
Min 76:a har ockå den någon sorts lager med lack under själva sunbursten.
Blankt och fint.
Däremot tyckte jag själva slitningen var ful upptill, den såg för... slätt ut tycker jag...
Blankt och fint.
Däremot tyckte jag själva slitningen var ful upptill, den såg för... slätt ut tycker jag...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- VIP medlem
- Bastappe
- Medlem+
Hmm! Inget slitage vid stallmickenbasic skrev:konstigt "sliten" tycker jag....

bBrukar det inte vara svårt att inte få slitage precis bakom stallet pga strängbyten? Men det är klart, alla byter ju inte strängar så ofta.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV