"Vintage Takeharu Jazz" på blocket...
- blackparkas
- Medlem++++
- Diesel
- Medlem++
- Diesel
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Basen är det inget fel på.
Enl mig så spöar den skiten ur alla nya kina-jazzbasar lätt.
Mickarna var ingen höjdare om man skulle köra rock dock, lite för låg output kändes det som.
Men känslan och kvalitèn tyckte jag var mycket god, som sagt, mycket trevligare än alla Fender Mex jag testat t.ex.
(Undantag möjligtvis för Classic 60´s)
Enl mig så spöar den skiten ur alla nya kina-jazzbasar lätt.
Mickarna var ingen höjdare om man skulle köra rock dock, lite för låg output kändes det som.
Men känslan och kvalitèn tyckte jag var mycket god, som sagt, mycket trevligare än alla Fender Mex jag testat t.ex.
(Undantag möjligtvis för Classic 60´s)
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Punkster
- Medlem+++
Classic 60´s är fina grejer
Det enda jag inte gillar är att den förbannade dragstången ska justeras vid kroppen och inte vid huvudet. Jag skiter i ett det är historiskt korrekt, mer stabilt o allt det där. Det är opraktiskt!
Sorry för lite OT...
Men basen ser ju fräsch ut för att vara mid 70´s tycker jag. Om den håller samma standard som mexibasar så kan den kanske va värd runt 5 laxar? Om man har i åtanke att det är en mid 70´s och att det ingår flightcase?

Sorry för lite OT...

Men basen ser ju fräsch ut för att vara mid 70´s tycker jag. Om den håller samma standard som mexibasar så kan den kanske va värd runt 5 laxar? Om man har i åtanke att det är en mid 70´s och att det ingår flightcase?
/Linus