Det är bara att krypa till korset... mina små fingrar klarar inte att spela p-bas.
Fantastiskt snygg p-bas till Dee Dee's ära. Mexicobyggd. Aldrig spelad ute, bara hemma. Väldigt bra skick!
Gigbag och casecandy medföljer.
Jag hade hoppats på att få 6500:- för den men det är ok att ha åsikter om priset. Byte med jazzbas, jazzbass special, aerodyne kan vara intressant eller varför inte en Jaguar, mustang eller musicmaster. Kom med förslag. Det enda kravet är att det står Fender på huvudet och halsen är smal.
Kan tyvärr inte uttala mig om det då jag inte testat Nate Mendel-modellen... Det närmaste jag kan referera till är min 78a jag hade för många år sedan. Den känns väldigt mycket som en sen 70-talare (om man nu kan generalisera så..) har man testat några basar från den perioden så förstår man kanske hur jag menar... känns som jag krånglar till det lite nu... kort och gott en rätt rejäl pjäs. Gillar man 57-reissue- basarna så kan nog denna tilltala.
Tycker den känns mer som en mex standard än Nate Mendel.
Inte alls en dålig bas, tvärtom, men det där svårgreppbara som som ger en aha-upplevelsen i NM-modellen halsprofil finns inte på denna.
Tuff bas dock.
Senast redigerad av gthyni den fre 10 mar 2017, 11:00, redigerad totalt 1 gånger.
F.F. skrev:Kan tyvärr inte uttala mig om det då jag inte testat Nate Mendel-modellen... Det närmaste jag kan referera till är min 78a jag hade för många år sedan. Den känns väldigt mycket som en sen 70-talare (om man nu kan generalisera så..) har man testat några basar från den perioden så förstår man kanske hur jag menar... känns som jag krånglar till det lite nu... kort och gott en rätt rejäl pjäs. Gillar man 57-reissue- basarna så kan nog denna tilltala.
Även annat som det inte står Fender på kan vara av intresse. Delbyten med pengar åt mitt håll kan också vara intressant. Jag är inte omöjlig. Däremot kvarstår kravet på smal hals.
Jag har fått en vansinnig Thunderbird-GAS så ett sådant byte är väldigt intressant. Lägger gärna pengar emellan om det är en Gibson. Annars är det Japankopior som är av intresse.
gthyni skrev:Tycker den känns mer som en mex standard än Nate Mendel.
Inte alls en dålig bas, tvärtom, men det där svårgreppbara som som ger en aha-upplevelsen i NM-modellen halsprofil finns inte på denna.
Något som gör stor skillnad tycker jag är greppbrädesradien. Den är 9,5" på moderna standardbasar (inkl Dee Dee Ramone) medan Nate Mendeln har vintage 7,25" vilket jag tycker Dee Dee-basen borde haft också om den skall efterlikna hans original 70-talare.