Basstore skrev:Ja har en Windmill JModern 6a med samma preamp o mickar, kan säga att den låter kanon.
Får ej ut värdet av hur bra instrument de är tyvärr
Precis, personligen värderar jag den till mer än vad jag inser är rimligt att få för den, därav priset. Vet du (eller någon annan tidigare ägare) något om träslag, halskaraktär, vikt, pottar osv så är den informationen mycket välkommen, har fått frågor om detta.
Är inte så tekniskt lagd av mig. Det är en sjukt bra bas som jag föll för direkt när jag testade den och mycket mer än så har jag inte riktigt brytt mig om att veta, men förstår att folk som är intresserade vill veta! Träslag: al/ask antar jag? Halskaraktär: Inte jätteplatt, inte jättebred, ganska platt, ganska bred, jag vet inget om sånt, tycker den är nice och lättspelad. Vikt: Inte särskilt tung, under 5kg? Låt säga att en 4-strängad jazz/p väger 4kg, så väger den här 4,5-4,8kg är min gissning. Har ingen våg, men ska kolla runt lite om jag kan låna en. Pottar: Ingen aning, men av hög kvalitét antar jag. Strängavståndet går att ställa in på stallet, superfiffigt!

Ursäkta min okunskap kring detta instrument, hoppas någon annan vet mer.