Köpte denna via forumet men hur mycket jag än gillar ljudet så kommer jag inte överens med Thunderbirds. Denna Orville både känns och låter bättre än de Gibson och Greco jag haft förr och kommer med original softcase i nåt (fake?)läder-material och certifikat plus ett slitet hardcase från Epiphone. Lånad bild från den förra annonsen som för övrigt innehåller fler bilder och mer specifik info för den intresserade. Basen har knappt spelats på sedan jag köpte den så skicket är detsamma nu som då.
tn97ahs skrev:Hur är en sån här gällande neckdive?
Det har dom.....det är inte så farligt....Med ett bra axelband är det inga problem.....Inge smalt nylon skit så sitter dom som en smäck Kööööp den där är sjukt coool
7ender JV P 82 Andberg Califååårnia
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520 Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
tn97ahs skrev:Hur är en sån här gällande neckdive?
Precis som norton skrev så dyker den lite men det är inget ett bra axelband inte löser. Gör man dessutom det klassiska ingreppet att flytta axelbandsknoppen till baksida kropp istället för övre vingen så borde även det sämsta av axelband duga. gott.
För att förtydliga: Nej, den balanserar inte lika väl som en Fender P, men för att bara en Thunderbird utmärker den sig verkligen inte i neckdive. Har spelat på betydligt mer obalanserade TBs och det lilla neckdive som upplevs med denna försvinner nog helt vid flytt av axelbandsknopp.
Hej, mailade dig igår bättre att fråga här kanske.
Funkar all elektronik som den ska, dvs har du märkt av några missljud/brum etc i samband med inspelning/spelning?