Malmberg 4x12
- Mike
- The Transporter
Malmberg 4x12
TVR!
Because Porsche are for girls.
Because Porsche are for girls.
- blackparkas
- Medlem++++
- lowfreq
- Medlem++
- bootsy
- Medlem+++
Förlåt att jag lät lite surmagad i min tidigare post, men det är verkligen en i mitt tycke helt felaktig uppfattning om Malmberglådorna som Bonehead har. Jag har en 4x12:a med Celestion 25w 75hz-element och den låter kanon med en 100watts rörtopp. Det är inte en lågbasmaskin, men att ljudet skulle ha pappkaraktär och vara bottenlöst är helt gripet ur luften.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Bonehead
- Medlem+
Ingen fara. Jodå jag har provat, med både bas och gitarr. Jag tycker bara att 25w greenbacks lämpar sig bäst för gitarr pga av avsaknaden av just lågbas, det blir för näbbigt i mina öron, men då är jag å andra sidan ingen vintageperson heller, jag ventilerade bara min åsikt

bootsy skrev:Förlåt att jag lät lite surmagad i min tidigare post, men det är verkligen en i mitt tycke helt felaktig uppfattning om Malmberglådorna som Bonehead har. Jag har en 4x12:a med Celestion 25w 75hz-element och den låter kanon med en 100watts rörtopp. Det är inte en lågbasmaskin, men att ljudet skulle ha pappkaraktär och vara bottenlöst är helt gripet ur luften.
- bootsy
- Medlem+++
Den Malmberglåda jag har innehåller de basigare 75hz-elementen och låter i mina öron allt annat än näbbigt.Bonehead skrev:Ingen fara. Jodå jag har provat, med både bas och gitarr. Jag tycker bara att 25w greenbacks lämpar sig bäst för gitarr pga av avsaknaden av just lågbas, det blir för näbbigt i mina öron, men då är jag å andra sidan ingen vintageperson heller, jag ventilerade bara min åsikt
bootsy skrev:Förlåt att jag lät lite surmagad i min tidigare post, men det är verkligen en i mitt tycke helt felaktig uppfattning om Malmberglådorna som Bonehead har. Jag har en 4x12:a med Celestion 25w 75hz-element och den låter kanon med en 100watts rörtopp. Det är inte en lågbasmaskin, men att ljudet skulle ha pappkaraktär och vara bottenlöst är helt gripet ur luften.
Men visst, tycke och smak.
Stallet liknar mest ett veteflak.