peter_s skrev:Snygg sak, och bra pris vad det verkar. Har någon här spelat genom en sådan där combo förresten? Och, om ja, låter de bra? (och ungefär hur?)
Jag har ägt och gigat med en Fender Studiobas som jag sålde bort för några år sedan. Jag hade orginalelementet Electro Voice 15" och den lät riktigt bra. Lite som en gammal bassman. Men ...den är tung och otymlig att rodda... det var därför jag sålde bort den. Det är inte för inte som den heter Studiobas. Men en riktig gammal rörhäck är det!
Den som nu säljs i Gbg har ett Yamaha element i, och låter tydligen bra ändå men jag har inte spelat på den än, utan bara frågat Viktor som säljer den.
Fick en Fender Studio Bass som min första förstärkare. Stor och tung (mycket att köra med), käkade säkringar. Tyckte den var lite luddig till ljudet. Sålde den och köpte EBS Taurus och Warwick för pengarna. Det är väl snart preskiberat, jag var ju trots allt bara 15 år
Jävligt bra basstärkare skulle jag vilja påstå om man inte har nåt emot en combo som är så stor. Gott om effekt från 6x6L6-slutrör och spelar förhållandevis rent även med ordentligt pådrag. Jag vill minnas att eq-delen var aktiv också, +/- 5 dB eller nåt.
Jag har haft en sån fast några årsmodeller äldre med en annan mer typisk Fender silverface-design, jag tycker de sena årsmodellerna ser lite 80-tal ut. Jag har bilder på min nånstans men vet inte var och jag hittar inte någon på webben med den gamla looken heller när jag letar nu.
Men 5.000 pix är ett bra pris för en sån pjäs om den är i gott skick. Dock brukar de inte ligga på mer än 6.000-7.000 kr annars heller såvida det inte har hänt nåt med prisbilden de senaste åren. En undervärderad vintage-doldis skulle jag vilja påstå.