Redigerat: sorry, glömde priset - 1.500 kr vill jag ha för denna lilla stärkare.
Lite OT men men... Laney LC15 rörcombo (för gitarr) på 15 watt, 3xECC83/12AX7, 2xEL84, 1x10 tums element. Perfekt som övningsstärkare med den egna högtalaren. Koppla in den till en större låda och den rockar röven av det mesta. Riktigt bra distat ljud, med en humbucker-gura har du klassisk rockig Marshall-dist och snudd på brown sound, du behöver garanterat inga distpedaler. Två EL84:or räcker längre än man tror live också om man inte ska spela kliniskt rent.
Säljes oförskämt billigt pga att jag har två stycken. En komplett helrörsstärkare till priset av en pedal.
/Mats D
Senast redigerad av MatsD den ons 25 mar 2009, 20:32, redigerad totalt 2 gång.
OK, fast den pedalen är inte värd 1.500 kr i min bok, har för mig jag gav 500-600 kr för min för några år sedan, och dessutom så har jag ju en som sagt och två känns ju lite overkill, i synnerhet som jag aldrig använder den jag redan har.
Men annars, visst, jag KAN tänka mig byte mot nån BRA pedal som beg ligger i 1.500 kr klassen och det måste inte vara till bas utan kan vara en gitarrpedal också - fast jag är lite kräsen och har nyligen bantat ned mitt pedalinnehav till det nödvändigaste men det finns ju alltid saker man vill prova, t ex en Tech21 VT Bass och saker man haft och vill ha igen, t ex en Himmelstrutz Fetto.
hosse skrev:går den häringa modulen att greja till så det låter vettigt till bas också?
Mja, är väl det korta svaret på den frågan. Det lite längre svaret blir att med den inbyggda högtalaren blir det inte mycket botten att hurra för men med en baslåda ansluten så funkar det hyfsat om man inte har krav på öronbedövande volym.
Jag kan göra ett litet test under fredagen också för att fräscha upp minnet hur den låter med bas.
hosse skrev:går den häringa modulen att greja till så det låter vettigt till bas också?
Mja, är väl det korta svaret på den frågan. Det lite längre svaret blir att med den inbyggda högtalaren blir det inte mycket botten att hurra för men med en baslåda ansluten så funkar det hyfsat om man inte har krav på öronbedövande volym.
Jag kan göra ett litet test under fredagen också för att fräscha upp minnet hur den låter med bas.
Sisådär om jag ska vara ärlig. Det funkar ju men det låter lite gitarrstärkre liksom, ingen riktig botten i ljudet. Den är inget effektmonster heller precis så det börjar dista en del ganska tidigt. Jag kan tänka mig bättre övningsstärkare för bas.
/Mats D
Senast redigerad av MatsD den mån 23 mar 2009, 12:33, redigerad totalt 1 gånger.
guitarowner skrev:Kanske är intresserad, finns det en hörlursutgång??
Pris kanske kan diskuteras, har en Behringerpedal jag vill
bli av med
Bor i Stockholm
guitarowner skrev:jag bara frågade om förstärkaren har
hörlursutgång
Ja, den frågan var väl det enda som var lätt att tyda, men hur många helrörförstärkare har hörlursutgång? Sedan var det också ett antal halvkväden i form av "kanske"-meningar och nåt om en Behringer-pedal som var oklart hur man ska tolka. Men nu spelar det ingen roll för nu är stärkaren inte på marknaden längre.
guitarowner skrev:jag bara frågade om förstärkaren har
hörlursutgång
Ja, den frågan var väl det enda som var lätt att tyda, men hur många helrörförstärkare har hörlursutgång? Sedan var det också ett antal halvkväden i form av "kanske"-meningar och nåt om en Behringer-pedal som var oklart hur man ska tolka. Men nu spelar det ingen roll för nu är stärkaren inte på marknaden längre.
/Mats D
Ha ha som vanligt fantastiskt hårt precist och roligt på gränsen till dräpande svar.
Jag klagar inte på dej jag fick bara en skratt attack av halvkväden he he.