Marshall Super Bass på vendolin

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Re: Superbass!

Inlägg av hosse »

Ahab skrev:
urban.bjorn@comhem.se skrev:
Ahab skrev:Modell 1992 är Super Bass.
Hej!
Står det superbass bak på alla JMP 100 modell 1992?
Ska titta på en nu på fredag men har lite dålig koll.

//Urb..
Det vet jag inte om det står, men modell 1992 står för JMP 100W Super Bass. De kan i sin tur se lite olika ut beroende på hur gammal den här men är samma stärkare under huven.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Re: Superbass!

Inlägg av MatsD »

urban.bjorn@comhem.se skrev:Nu har jag pratat med den eventuelle säljaren av en JMP 100 modell 1992
och enligt honom står det inte Superbass på baksidan. Endast Jmp 100 och modellnr 1992, hm !
Är detta en superbass i sådana fall???

Ska åka dit om ett par timmar, risken finns väl att ingen hinner upplysa mig men man kan ju alltid hoppas.
Om det står 1992 på en JMP så är det en Super Bass. Det kan tänkas att det inte står Super Bass om det är en sen 70-talare. Jag vet i varje fall att Marshall skippade uttrycken Super Bass och Super Lead vid övergången till JCM800 då man i stället talade om Bass Series och Lead Series och kallade dem för Standard 100 w och Standard 50 w.

De sena 70-talarna av JMP 1992 hade också några små förändringar i kretslösningen jämfört med tidigare årgångar. Om det påverkar ljudet och i så fall till det bättre eller sämre törs jag inte svara på. Kanske valde man i samband med dessa förändringar att skippa beteckningen Super Bass.

/Mats D
Användarvisningsbild
Tobbe7
Medlem

Inlägg av Tobbe7 »

GurraG skrev:
dereborn skrev:Men... alla tre har ju stoooooora fula loggan....

Håll med om att det är snyggare med lilla Marshall-logon!?
Bild
Vaddå "Marshall-logo"?! Dn enda sanna loggan är en "arshall-logo"!
Bild
[/img]
Öh, logga???
Jag tappade min för ca 20 år sedan men hittade denna logga i snödriva i Norge på en turne. Har suttit där sedan dess. Folk som har lite koll brukar kolla 2ggr, hehe!

Bild
Höj eller stäng av!
Fender P-bas -76, Gibson Thunderbird -03, Robin Ranger -90, Marshall Super Bass 100 -69
Skriv svar