Ahab skrev:Det vet jag inte om det står, men modell 1992 står för JMP 100W Super Bass. De kan i sin tur se lite olika ut beroende på hur gammal den här men är samma stärkare under huven.urban.bjorn@comhem.se skrev:Hej!Ahab skrev:Modell 1992 är Super Bass.
Står det superbass bak på alla JMP 100 modell 1992?
Ska titta på en nu på fredag men har lite dålig koll.
//Urb..
Marshall Super Bass på vendolin
- hosse
- Medlem+++
Re: Superbass!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- MatsD
- Medlem++
Re: Superbass!
Om det står 1992 på en JMP så är det en Super Bass. Det kan tänkas att det inte står Super Bass om det är en sen 70-talare. Jag vet i varje fall att Marshall skippade uttrycken Super Bass och Super Lead vid övergången till JCM800 då man i stället talade om Bass Series och Lead Series och kallade dem för Standard 100 w och Standard 50 w.urban.bjorn@comhem.se skrev:Nu har jag pratat med den eventuelle säljaren av en JMP 100 modell 1992
och enligt honom står det inte Superbass på baksidan. Endast Jmp 100 och modellnr 1992, hm !
Är detta en superbass i sådana fall???
Ska åka dit om ett par timmar, risken finns väl att ingen hinner upplysa mig men man kan ju alltid hoppas.
De sena 70-talarna av JMP 1992 hade också några små förändringar i kretslösningen jämfört med tidigare årgångar. Om det påverkar ljudet och i så fall till det bättre eller sämre törs jag inte svara på. Kanske valde man i samband med dessa förändringar att skippa beteckningen Super Bass.
/Mats D
- Tobbe7
- Medlem