Ja den kommer tyvärr inte till någon användning, som det var tänkt att den skulle göra. Hellre då att någon rockar med den än att den ska stå och samla damm.
Det är då en 15", en 10" och en skrika i den. 400W i 4Ohm.
Prisidé 3000:- plus frakt.
Den ser då ut såhär. Ska kolla om jag hittar några egna bilder...
Senast redigerad av Hellish den fre 06 mar 2009, 11:13, redigerad totalt 2 gång.
caulev skrev:Kan du beskriva lite ljudet ur den?
Synd att man inte kan provspela!
Går in och kapar lite här...
Jag har för mig att Hellish köpte den av 200071 som i sin tur köpte den av mig med trasig 15-tummare. Vill också minnas att han ersatte med ett korrekt originalelement. Jag bara uttala mig om hur den lät innan jag hade sönder den: väldigt hi-tech i mina öron med lite mer botten och mer topp än den Hartke-låda du köpte av mig i höstas. Ungefär.
Skulle kunna byta mot en 1X18" med Cervin Vega element som låter skitbra men som har impedans på typ 3 Ohm PLUS en Stendöd Hagström 4x12...
Blir lite dumt med frakt men om du har vägarna förbi Sthlm så...
caulev skrev:Kan du beskriva lite ljudet ur den?
Synd att man inte kan provspela!
Går in och kapar lite här...
Jag har för mig att Hellish köpte den av 200071 som i sin tur köpte den av mig med trasig 15-tummare. Vill också minnas att han ersatte med ett korrekt originalelement. Jag bara uttala mig om hur den lät innan jag hade sönder den: väldigt hi-tech i mina öron med lite mer botten och mer topp än den Hartke-låda du köpte av mig i höstas. Ungefär.
okej låter nice i så fall!
Jag är ju inte direkt en vintage snubbe.
Heyman skrev:Skulle kunna byta mot en 1X18" med Cervin Vega element som låter skitbra men som har impedans på typ 3 Ohm PLUS en Stendöd Hagström 4x12...
Blir lite dumt med frakt men om du har vägarna förbi Sthlm så...
Ser ut som att jag inte kommer att ha vägarna förbi hufvudstaden på ett bra tag. Hade varit roligt att prova den dock. Vad är det som gör 4x12:an stendöd? Är elementen trasiga?
Hellish skrev:
Ser ut som att jag inte kommer att ha vägarna förbi hufvudstaden på ett bra tag. Hade varit roligt att prova den dock. Vad är det som gör 4x12:an stendöd? Är elementen trasiga?
Jepp elementen är stendöda. Jag trodde bara att den var felkopplad när jag fick den, klippte av alla kablar och testade att koppla ett 9V batteri till var och ett av elementen men dom rörde sig inte en millimeter. Lådan är alltså heldöd och ganska mosad.
18" är dock riktigt jäkla köttig. Jag är apnöjd med den men den matchar tyvärr inte min topp. Kör man transistortopp så spelar det väl mindre roll men med rörtopp så måste man ju parallella den med en 8-Ohmare så kommer man ju ner till 2,18 Ohm och ska inte vara någon fara för toppen. (Jag har dock ett stereosteg vilket gör att jag bara skulle kunna utnyttja ena kanalen med den setupen).