Aguilar AG500SC (SÅLD)

Säljesannonser om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Aguilar AG500SC (SÅLD)

Inlägg av Roborock »

Kan vara till salu om jag får ett bra bud!

Men jag skulle heller vilja byta den mot nått skoj, t.ex en EBS Fafner kan även finnas en del Ampeg toppar som är av intresse.

//Robban
Senast redigerad av Roborock den ons 24 okt 2007, 08:22, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men nu går det då EBS-sjuka på forumet....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

japp :D
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:Men nu går det då EBS-sjuka på forumet....
Johan, det är bara att acceptera att du inte hänger med i svängarna :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

MALA skrev:
blackparkas skrev:Men nu går det då EBS-sjuka på forumet....
Johan, det är bara att acceptera att du inte hänger med i svängarna :lol:

Jag VÄLJER att inte hänga med...
Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

MALA skrev:
blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.
Va?
Och så levererar du en lite plutt-mag till mig?
Don efter person brukar det ju annars heta...


Men absolut, Ashdown-toppen låter bättre m Mesalådan än vad Sunn:en gör. Iaf i mina öron. Sunn + mesa var bara aggro hur man än skruvade, medan Ashdown:en låter kalas.
DOCK så blir jag lite fundersam om hur mycket man orkar kräma... går ju inte att trycka på hur mycket som helst m Ashdownen...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:
Va?
Och så levererar du en lite plutt-mag till mig?
Don efter person brukar det ju annars heta...


Men absolut, Ashdown-toppen låter bättre m Mesalådan än vad Sunn:en gör. Iaf i mina öron. Sunn + mesa var bara aggro hur man än skruvade, medan Ashdown:en låter kalas.
DOCK så blir jag lite fundersam om hur mycket man orkar kräma... går ju inte att trycka på hur mycket som helst m Ashdownen...
Kul att se att billigt kan vara bra och stor MAGen är ju såld så den kunde du inte få...
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

MALA skrev:
blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.
Om du tittar på baksidan kan du troligen se en liten skillnad. Ledtråd; Made in...

*edit* numera tillverkas de i Kina
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

200071 skrev:
MALA skrev:
blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.
Om du tittar på baksidan kan du troligen se en liten skillnad. Ledtråd; Made in...

*edit* numera tillverkas de i Kina
Aha, och i Kina har de så stora händer att de måste ha en stor låda för att få plats med grejerna. Trodde att det var i USA man sa "the bigger the better" :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Aha, trodde den också kom från Årnes.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Aha, trodde den också kom från Årnes.
"Mina" är ju slut.....

Men som sagt de bredare med flänsar på sidorna byggdes i England medan de smalare är Kinesiska. Ska vara samma sak för övrigt.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Tänkte just samma sak när jag hämtade min MAG300 och packade upp den. Den som jag lånade från musikaffären var lika bred som 4x10an, men den jag köpte var mycket smalare. Ljudmässigt ingen skillnad dock.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Det har nog blivigt ett missförstånd här, denna tråden handlar inte om Ashdown utan Aguilar och inte MAG300 utan AG500 :wink:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Roborock skrev:Det har nog blivigt ett missförstånd här, denna tråden handlar inte om Ashdown utan Aguilar och inte MAG300 utan AG500 :wink:
Ja, det har du rätt i... :lol:

Men, du vänjer dig snart :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Haha säkert, jag har sett att det inte är helt ovanligt att trådar tar en oväntad vändning :D
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Roborock skrev:Haha säkert, jag har sett att det inte är helt ovanligt att trådar tar en oväntad vändning :D
Nejfan... , helt ovanligt är det inte. Rätt igen :D!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

haha, jag måste ha flyt idag!!!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Men snälla nån, Aguilaren är ju nåt extra, klart det måste finnas en massa här som vill köpa den. De har kanske inte fatta det själva bara!

BBQV hade ju nån slags generell GAS. Här är ju rätt läge.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Frågan är om BBQV också har en Fafner?
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

200071 skrev:Men snälla nån, Aguilaren är ju nåt extra, klart det måste finnas en massa här som vill köpa den. De har kanske inte fatta det själva bara!
haha jag tro du har rätt här 200071 :D
Senast redigerad av Roborock den mån 01 okt 2007, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

calif de funk skrev:Frågan är om BBQV också har en Fafner?
Ja men skulle inte de vara bra så säg :D (förutsatt att han vill byta förstås)
Senast redigerad av Roborock den mån 01 okt 2007, 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Roborock skrev:
calif de funk skrev:Frågan är om BBQV också har en Fafner?
Ja men skulle inte de vara bra så säg :D
Ingen anning faktiskt. Jag vet att jag gillar Fafnern men har inte testat en Aguilar 500 ännu :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1949
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Inlägg av Roborock »

Ja ha du kanske sitter på en fafner du med !och känner att nja du vill prova den här aguilar pjäsen :D
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Roborock skrev:Ja ha du kanske sitter på en fafner du med !och känner att nja du vill prova den här aguilar pjäsen :D
Nix-pix. Nu hade du ingen flyt :D. Sitter nöjd på Lab iP450 + Ampeg SVP PRO + Furman Compressor + 2st Ebs Neo 112-or :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Skriv svar