Trace Elliot 1248 högtalarlåda med 4st Celestion 12:or, 800w i 8ohm. I mycket fint skick (som ny). Låter varmt och gott, så långt från hi-tech man kan komma. Sluten låda. Skitbra till en rörtopp.
Detta är den BÄSTA RÖR TOPP Ja spelat på.. Hade en sån som ja sålde till nån sjukt billigt... Köpte den dock ännu billigare ju. 2200:- tror ja ja gav och den Snälle Årnes hjälpte mig hämta den.
Men HELT UNDERBAR TOPP!!!
Hade ja haft pengar hade ja LÄTT köp den för 8500:-
marcbass skrev:Detta är den BÄSTA RÖR TOPP Ja spelat på.. Hade en sån som ja sålde till nån sjukt billigt... Köpte den dock ännu billigare ju. 2200:- tror ja ja gav och den Snälle Årnes hjälpte mig hämta den.
Men HELT UNDERBAR TOPP!!!
Hade ja haft pengar hade ja LÄTT köp den för 8500:-
Det är en skitbra topp! Kul att nån känner till vilken bra topp det verkligen är, men är det nån som känner till prylar så är det väl du... jag menar du har ju verkligen provat/ägt en del prylar.
rokker skrev:jag har en extra låda som nån kan få köpa, en likadan men utan hjul.
Två fyrtolvor måste man ju ha eller hur
Självklart! Annars blir det ju liksom bara på låtsas... Jag bara skojar, men 2st 4x12:or är ju nåt ibland det goaste man kan köra på! Jag har 2st Ampeg 4x12:or som jag kör som helstack så fort tillfälle finns...
whatawaste skrev:Kan den åka till Sthlm på något smidigt sätt ?
Hur är förresten lådan ? Hård och steril som andra TE-lådor ? Vilka andra lådor skulle du jämföra den med ?
Visst kan prylarna komma till Stockholm på nåt vis. Antingen med bussgods eller så kan jag fjäska med nån kompis som jobbar i huvudstaden...
Jag upplever lådan som varm, men med viss attityd. Mina Ampeg lådor låter mer aggressivt och har inte lika mycket botten. Har mest kört lite olika rörtoppar i den, men även provat att köra nån Warwick transistortopp. Transitortoppen och lådan var ingen bra kombination, men lådan har ju en sluten konstruktion och det låter oftast bäst med rörtoppar tycker jag.
Om man kan leva med att det står Trace Elliot på prylarna så är det ett otroligt bra paket för dessa pengar.
mmmm.. mot grafisk eq.. glömmer bort det ibland.
Klampar man in i en Trace-tråd får man lixom skylla sig själv..
Grafisk är ju kanon.....man behöver bara komma ihåg hängmatta....
Absolut.. hängmatta på en trace.. mer 80 än så blir det inte..
(hoppas du har en bas med Aktiv-mid-control..)
EDIT: OBS: Jag vet att de där stärkarna låter kanon.. sorry för trådtrashen..
...och ett par EMG-mickar i en silverfärgad LP-bas och ett Silver Eagle axelband ( Silverfärgat ).....sen borde jag ju bara köpa spandex...och tupera dotterns Pippi-peruk !!!
Äh, stärken är förhoppningsvis snart i Sthlm iaf....