Vad vill du ha för sunn steget ? vilken effekt ger det bryggat i 8 ohm ?
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
B-Å Åhs skrev:Vad vill du ha för sunn steget ? vilken effekt ger det bryggat i 8 ohm ?
600W i 4 ohm står det på baksidan, jag vet inte vad det innebär i 8 ohm. 300-400W? Jag köpte det för en tusenlapp, så vi kan väl säga att det är värt det. Men jag släpper helst inte iväg steget om jag inte blir av med preampen också, annars får jag lyssna i lurar...
"If you reach perfection your standards are too low."
Jag tar gärna steget för en tusenlapp när du vill sälja det
/Bengt-Åke
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
BarbequeVillage skrev:Nope, icke Fjollträsk. Om det inte blir affär så kan jag tala om var den finns!
Hehe... då är det den andra som finns ute på marknaden då...
Tänkte bara höra så att du verkligen åkte och testade den i sthlm först, utifall det var den, och att du tog med dig en egen låda som du vet hur den låter på ett ungefär. Toppen var skum nämligen.
Och ja, det var den i Spånga, eller ja, den var faktiskt mer i Solna måste jag säga, men jag tror han bodde i Spånga elle rnå´t sådant han som hade den.
Den lät skumt från fläkten och det lät skumt om den, men det var svårt att veta om det var toppen eller lådorna eller båda delarna.
Och ja, det var den i Spånga, eller ja, den var faktiskt mer i Solna måste jag säga, men jag tror han bodde i Spånga elle rnå´t sådant han som hade den.
Den lät skumt från fläkten och det lät skumt om den, men det var svårt att veta om det var toppen eller lådorna eller båda delarna.
Stod den i en replokal i en källare i ett industriområde i Solna?
Tegelkåk, bageri på andra sidan gatan?
I så fall är jag där lite då och då, ska höra om jag kan ta med en låda och testa den.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
TDHP skrev:
I så fall är jag där lite då och då, ska höra om jag kan ta med en låda och testa den.
...om du syftar på replokalen som HOS använder så stämmer det. Om du pratar något med Per så kan du ju hälsa att jag som köpte hans 8x8 börjar få ordning på den... men det var ju en del fix (du har ju sett minst en av trådarna om det )
TDHP skrev:
Japp!
Den var det!
Per hette han dessutom och spelar i House of Shakira.
Mycket trevligt snubbe!
Men det lät inget vidare om grejerna, men det kan som sagt ha varit lådorna.
Vet inte om han har toppen kvar längre.
Jodå, den är kvar. Jag pratade med honom igår. Trevlig kille! Jag har också kontaktat han i Örebro och den stärkaren lät väldigt intressant. Fast han ville ha 9000 om han skulle släppa den utan lådor...
"If you reach perfection your standards are too low."