TDHP skrev:Lite dyrt kanske, beror nog på hur den låter!
Beyma gör ju bra element och caset är säkert värt 2-3000:-.
men case brukar tyvärr inte göra lådan nå mycke mer värdefull..
Skumt resonemang. Caset har väl sitt värde oavsett?
Vill man inte ha caset så kan man väl för den sakens skull inte begära att få det gratis? Och säljs det bara tillsammans så måste man väl så klart räkna med casets värde? (Om det inte står i annonsen att man "slänger med ett case" eller nåt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
blackparkas skrev:Och att originalstrutarna är utbytta snarare sänker värdet än höjer detsamma
Nja... Det är ju ingen vintagelåda direkt och Beymaelementen kan nog vara bättre än originalen. Men visst är den ändå dyr som jag började med att skriva. En polare spelar på en Mesa 2x15 som han har bytt element i två gänger. Eminence för 3500:-/st... Är det liknande klass på Beymaelementen så kan det nog vara värt sitt pris.
TDHP skrev:Lite dyrt kanske, beror nog på hur den låter!
Beyma gör ju bra element och caset är säkert värt 2-3000:-.
men case brukar tyvärr inte göra lådan nå mycke mer värdefull..
Skumt resonemang. Caset har väl sitt värde oavsett?
Vill man inte ha caset så kan man väl för den sakens skull inte begära att få det gratis? Och säljs det bara tillsammans så måste man väl så klart räkna med casets värde? (Om det inte står i annonsen att man "slänger med ett case" eller nåt.
Helt riktigt, men som i det här fallet räkna med att få ut dubbla lådans värde pga case och bytta element?
Nja, får han ut 3500-4000 som man får ut för en helt original så är det bra anser jag. Slänga med caset som kompensation för de saknade originalelementen.
blackparkas skrev:Och att originalstrutarna är utbytta snarare sänker värdet än höjer detsamma
Nja... Det är ju ingen vintagelåda direkt och Beymaelementen kan nog vara bättre än originalen. Men visst är den ändå dyr som jag började med att skriva. En polare spelar på en Mesa 2x15 som han har bytt element i två gänger. Eminence för 3500:-/st... Är det liknande klass på Beymaelementen så kan det nog vara värt sitt pris.
Din polare verkar lite knasig, köpte min Mesa 2x15 för 4500.
Sålde den iofs för 5000 sen.
Jag fick paketpris för mina lådor. Köpte ju både 4x12:an och 2x15 av samma snubbe. Begärt pris 9000 för båda men jag betalade 7000.
Inget kanonpris, speciellt inte med tanke på 4x12:ans yttre utseende men jag bara var tvungen att ha dem.
Din polare verkar lite knasig, köpte min Mesa 2x15 för 4500.
Sålde den iofs för 5000 sen.
Knasig? Originalelementen pallar inte med VBA400 och Sansamp på full kräm, då måste man sätta i bättre prylar! Lådan är ju i övrigt perfekt.
blackparkas skrev:Slänga med caset som kompensation för de saknade originalelementen.
Jamen är originalelementen så himla bra i dom där då?
Ungefär som med "Fender" så borgar inte alltid "Marshall" för att det är bra kvalitet!
Sidewinderelementen från Celestion som sitter i original, eller Sidewinderelementen öht ska väl vara över lag bra grejer efter vad jag förstår.
Jag är då nöjd med mina 6 Sidewinderstrutar jag har hittills, har även spelat på Dereborns 2x15 vilken också låter riktigt bra.
Men det är klart, det passar sig kanske inte om man är ute efter hitech-sound...
TDHP skrev:
Knasig? Originalelementen pallar inte med VBA400 och Sansamp på full kräm, då måste man sätta i bättre prylar! Lådan är ju i övrigt perfekt.
Ok!
Då är jag med!
Men hur i hela friden har han kunnat döda originalen!?
Lådan är ju på 800w original!?
blackparkas skrev:Slänga med caset som kompensation för de saknade originalelementen.
Jamen är originalelementen så himla bra i dom där då?
Ungefär som med "Fender" så borgar inte alltid "Marshall" för att det är bra kvalitet!
Sidewinderelementen från Celestion som sitter i original, eller Sidewinderelementen öht ska väl vara över lag bra grejer efter vad jag förstår.
Jag är då nöjd med mina 6 Sidewinderstrutar jag har hittills, har även spelat på Dereborns 2x15 vilken också låter riktigt bra.
Men det är klart, det passar sig kanske inte om man är ute efter hitech-sound...
Jo, dom ska väl vara bra. Tycker jag har sett en massa nyare gitarrlådor med ganska crapiga element, därav min tveksamhet.
Men som vanligt, låter det bra så ÄR det bra!
TDHP skrev:
Ok!
Då är jag med!
Men hur i hela friden har han kunnat döda originalen!?
Lådan är ju på 800w original!?
Jag tror iof inte han spräckte originalelementen, dom hängde nog bara inte med. Han brukar tävla mot 2st 4x12 och ett Leslie! (Dom spelar VÄLDIGT högt i det där bandet ibland...)
TDHP skrev:
Jo, dom ska väl vara bra. Tycker jag har sett en massa nyare gitarrlådor med ganska crapiga element, därav min tveksamhet.
Men jag tror inte det sitter 2st 250w 15" Sidewinders i de nyare gitarrlådorna...
TDHP skrev:
Men jag tror inte det sitter 2st 250w 15" Sidewinders i de nyare gitarrlådorna...
Inte jag heller, men satt det 100W Taiwanelement så skulle det inte låta nåt vidare... Men jag har uppenbarligen fel, så jag ger mig!