Lilla Sovtektoppen står och ser ledsen ut i lokalen. Och det är ju synd, en så fin liten förstärkare!
Jag använder den på tok för sällan. Vem är sugen?
50 varma och högljudda rörwatt jobbar på fint - den klarar mer än man tror. Tillsammans med en 15-tummare utgjorde den min huvudsakliga inspelningsrigg på förra skivan med The Guild.
Jag har också använt den live - den har stått emot två gitarrister med ganska ansenliga riggar under ett par bluesgig och ett gäng ganska högljudda rockspelningar (men då var det rätt så distat ljud som gällde).
Soundet påminner om en Ampeg portaflex, tycker jag. Varmt och fokuserat. Den distar väldigt mjukt och fint.
"smooth distortion due to the use of 5881-6L6 output tubes. Really clean tones as well. Two 5881 , three 12AX7A tubes. Warmer fatter tone. Compact design,
pack quite a punch due to the healthy power and output transformers.
Has more of a classic American tone, and does a good Boogie tone too."
Och så låter den väldigt fint till gitarr också om någon skulle känna sig hågad att prova.
Jag vet inte vad jag vill ha riktigt, men låt oss säga att alla bud över 4000 beaktas.
(Eventuellt säljer jag min lilla Hüghes & Kettner 15-tumslåda också, som är så fin till toppen, men det tar vi separat i så fall)
EDIT: Efter lite konsultation hos någon som vet mer än jag om Sovtekstärkare så höjer jag utgångspriset en aning...