Mudbuckers: artec . etc... skräp?
- epa
- Medlem+
Mudbuckers: artec . etc... skräp?
Jag tänkte sula på en mudbucker i halsläge på en p-bas...
Tänkte det och pbasmickar kan vara en bra kombination iom att jag spelar eb3 och pbas...
Läste lite i gamla trådar och det verkar inte superduper bra den där Artec, verkar ju rätt olika vad folk tycker..
Men finns ju typ inte så många fler alternativ...
Vill ju mest få en reservbas som täcker båda basarna på ett ungefär i sound.
Tänkte det och pbasmickar kan vara en bra kombination iom att jag spelar eb3 och pbas...
Läste lite i gamla trådar och det verkar inte superduper bra den där Artec, verkar ju rätt olika vad folk tycker..
Men finns ju typ inte så många fler alternativ...
Vill ju mest få en reservbas som täcker båda basarna på ett ungefär i sound.
Fuuzzzz.....
- Poester
- VIP medlem
- anli
- VIP medlem
De kostar ju bara typ 200 bagis (kostade min via ebay för några år sedan) så man kan ju faktiskt chansa. Den lät helt ok i början, men sen meckade jag fram och tillbaka och den blev plötsligt svag på en pol. Har inte lyckats luta ut varför. Men jag hade ju min "äkta" muddis så det spelade ingen roll.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- Surfin'
- Medlem++
- Viktorl
- Medlem+
Problemed t.e.x epiphones och model är ju att de är har för låg output egentligen. På dimarzios hemsida har jag för mig att det till och med står "no mud". Artecen är en av de fånyproducerade som har ens i närheten av den output som ett orginal hade.
Science teachers and the mentally ill, that's all Jazz is for
- Danne
- VIP medlem
Exakt. Dessutom, med Artecen får man rätt avstånd mellan polerna för en P-bas (som i detta fall), eftersom de har valt bredare avstånd jämfört med original Gibson..Viktorl skrev:Problemed t.e.x epiphones och model är ju att de är har för låg output egentligen. På dimarzios hemsida har jag för mig att det till och med står "no mud". Artecen är en av de fånyproducerade som har ens i närheten av den output som ett orginal hade.
- Viktorl
- Medlem+
Vill du ha en annan mångsidig mick med mycket output och som helt enkelt låter riktigt bra (kan switcha mellan serie/parallell läge om du löder rätt) är en http://www.ebay.com/itm/New-SQUIER-Vint ... 3f0e712d58 sån.
Men annars köp en artec, de är ju om inte annat väldigt billiga.
Men annars köp en artec, de är ju om inte annat väldigt billiga.
Science teachers and the mentally ill, that's all Jazz is for
- epa
- Medlem+
- Mungi
- VIP medlem
- Mungi
- VIP medlem
Bjud på den här: http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-DIMARZI ... 047wt_1396
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- Mungi
- VIP medlem
epa skrev:Tyckte artecen funkade utmärkt, inte alls samma murkna ton som i min EB3, men mer volym och lite mer power i artecen..

Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
~ Grace Slick
~ Grace Slick