Nån som har en alt eller ännu hellre tenor i bra skick (spelmässigt alltså, inga läckor osv) som dom vill bli av med? Beroende på modell och pris kan jag antingen köpa eller byta mot nån riktigt bra bas. Någon?

Helt klart intressant, PM på väg.Lex skrev:Jag har en Altsaxofon, Selmer Super Action 80 Serie II, som jag inte använt på ett bra tag och funderar på att sälja.
Den var i superskick sist jag använde den men det är som sagt ett bra tag sedan (läs flera år) så jag får såklart testa den innan för att se om någon puta har torkat om det kan vara intressant.
TDHP skrev:Hm, man kanske skulle ta fram sin Yanagisawa tenorsax och faktiskt lära sig spela på den!
Saxkonsert på nästa G-hammar?BB3000S skrev:TDHP skrev:Hm, man kanske skulle ta fram sin Yanagisawa tenorsax och faktiskt lära sig spela på den!
Har inte försökt tuta i luren på riktigt på flera år - tid/ork och lägenht + för långt till replokalen.TDHP skrev:Saxkonsert på nästa G-hammar?BB3000S skrev:TDHP skrev:Hm, man kanske skulle ta fram sin Yanagisawa tenorsax och faktiskt lära sig spela på den!
Har för mig att det är fler här som fuskar på sax!
Fieldflower?
Jag har aldrig spelat öht, så det blir nog bra!fieldflower skrev:Har inte försökt tuta i luren på riktigt på flera år - tid/ork och lägenht + för långt till replokalen.TDHP skrev:Saxkonsert på nästa G-hammar?BB3000S skrev:TDHP skrev:Hm, man kanske skulle ta fram sin Yanagisawa tenorsax och faktiskt lära sig spela på den!
Fieldflower?
Så deltar jag i något sorts konsert på sax i GH kommer inte ett öra vara torrt...
Haha, det låter ju riktigt kul. GH Kitchen -13 kan bli en rätt läbbig historia. Kanske kan ta med dragspel också..?TDHP skrev:Jag har aldrig spelat öht, så det blir nog bra!fieldflower skrev:Har inte försökt tuta i luren på riktigt på flera år - tid/ork och lägenht + för långt till replokalen.TDHP skrev:Saxkonsert på nästa G-hammar?BB3000S skrev:TDHP skrev:Hm, man kanske skulle ta fram sin Yanagisawa tenorsax och faktiskt lära sig spela på den!
Fieldflower?
Så deltar jag i något sorts konsert på sax i GH kommer inte ett öra vara torrt...
SaxMaffian intar GH-13!fieldflower skrev:Haha, det låter ju riktigt kul. GH Kitchen -13 kan bli en rätt läbbig historia. Kanske kan ta med dragspel också..?TDHP skrev:Jag har aldrig spelat öht, så det blir nog bra!fieldflower skrev:Har inte försökt tuta i luren på riktigt på flera år - tid/ork och lägenht + för långt till replokalen.TDHP skrev:Saxkonsert på nästa G-hammar?BB3000S skrev:TDHP skrev:Hm, man kanske skulle ta fram sin Yanagisawa tenorsax och faktiskt lära sig spela på den!
Fieldflower?
Den i Uppsala går ju att kolla på "in person" och byta pryl mot cash.BB3000S skrev:SaxMaffian intar GH-13!fieldflower skrev:Haha, det låter ju riktigt kul. GH Kitchen -13 kan bli en rätt läbbig historia. Kanske kan ta med dragspel också..?TDHP skrev:Jag har aldrig spelat öht, så det blir nog bra!fieldflower skrev:Har inte försökt tuta i luren på riktigt på flera år - tid/ork och lägenht + för långt till replokalen.TDHP skrev:Saxkonsert på nästa G-hammar?BB3000S skrev:TDHP skrev:Hm, man kanske skulle ta fram sin Yanagisawa tenorsax och faktiskt lära sig spela på den!
Fieldflower?
Så deltar jag i något sorts konsert på sax i GH kommer inte ett öra vara torrt...![]()
De här båda annonserna såg ju för bra ut för att vara sanna, vilket googlesvenskan också antyder att de är:
http://vend.se/ad.php?138765" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vend.se/ad.php?138523" onclick="window.open(this.href);return false; - denna ska dessutom finnas i Uppsala...Scam?
Baryton för fasen, baryton!BB3000S skrev:Ont om tenorsaxar på PrataBas vad det verkar? Konstigt.
Jättefin sax men lite för dyr. Du kanske kan kolla om han är beredd att pruta lite och/eller byta mot en bas?Nick skrev:Har en kompis som säljer denna:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Teno ... w=1&last=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag vet en väldigt fin baryton till salu, om det skulle vara intressant.fieldflower skrev:Baryton för fasen, baryton!BB3000S skrev:Ont om tenorsaxar på PrataBas vad det verkar? Konstigt.
Klart det kittlar, men de brukar ju kosta en del, och just nu är lek-kontot enormt nollat en tid framöver...Geddan skrev:Jag vet en väldigt fin baryton till salu, om det skulle vara intressant.fieldflower skrev:Baryton för fasen, baryton!BB3000S skrev:Ont om tenorsaxar på PrataBas vad det verkar? Konstigt.