Hör inte vad jag spelar
-
- Medlem
Hör inte vad jag spelar
Hej. Har precis fått igång programmet man får när man köper en Zoom B3 pedal, och har allting inkopplat och så. Men problemet är att jag inte får något ljud när jag spelar med basen. Ljudnivåerna går upp som de ska när jag slår på en sträng, men somsagt så hör jag inget. Har testat i "Sequel" som programmet jag använder heter, samt i FL studio (som jag inte använder, så jäkla komplicerat). Hjälp uppskattas!
- Hatt_Johan
- Medlem+
Re: Hör inte vad jag spelar
Visby?!Mogalen skrev:Hej. Har precis fått igång programmet man får när man köper en Zoom B3 pedal, och har allting inkopplat och så. Men problemet är att jag inte får något ljud när jag spelar med basen. Ljudnivåerna går upp som de ska när jag slår på en sträng, men somsagt så hör jag inget. Har testat i "Sequel" som programmet jag använder heter, samt i FL studio (som jag inte använder, så jäkla komplicerat). Hjälp uppskattas!
Hej!
Vi delar samma ö

Är det valt rätt output? Ljud in verkar ju inte vara ett problem.
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
-
- Medlem
Haha, tydligen så gör vi det!Hatt_Johan skrev:Visby?!Mogalen skrev:Hej. Har precis fått igång programmet man får när man köper en Zoom B3 pedal, och har allting inkopplat och så. Men problemet är att jag inte får något ljud när jag spelar med basen. Ljudnivåerna går upp som de ska när jag slår på en sträng, men somsagt så hör jag inget. Har testat i "Sequel" som programmet jag använder heter, samt i FL studio (som jag inte använder, så jäkla komplicerat). Hjälp uppskattas!
Hej!
Vi delar samma ö

Alltså, jag har testat alla outputs som är tillgängliga, men inget verkar funka...
-
- Medlem
Den enda output som finns tillgänglig är "Stereo out", om det hjälper.Hatt_Johan skrev:Visby?!Mogalen skrev:Hej. Har precis fått igång programmet man får när man köper en Zoom B3 pedal, och har allting inkopplat och så. Men problemet är att jag inte får något ljud när jag spelar med basen. Ljudnivåerna går upp som de ska när jag slår på en sträng, men somsagt så hör jag inget. Har testat i "Sequel" som programmet jag använder heter, samt i FL studio (som jag inte använder, så jäkla komplicerat). Hjälp uppskattas!
Hej!
Vi delar samma ö
- Geddan
- VIP medlem
Om du högerklickar på högtalarikonen nere till höger och väljer ljud,
går in under fliken uppspelning och väljer en annan lämplig ikon?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- Medlem
Ja, mina vanliga högtalare är aktiverade samt så är något hos pedalen (som jag kopplar bas>pedal>dator) aktiverat där. Har testat att bara ha en åt gången men inget funkade.Geddan skrev:Om du högerklickar på högtalarikonen nere till höger och väljer ljud,
-
- Medlem
Och nu hör jag ingenting från programmet. Öööh, orkar inte...Geddan skrev:Om du högerklickar på högtalarikonen nere till höger och väljer ljud,
-
- Medlem++
I Reaper får man välja om man vill höra ljudet när inspelningen är pausad, när den spelar in eller både och.. kan det vara nåt sånt?
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
-
- Medlem
Ingen aning, har gått igenom hela programmet flera gånger och hittar inget sådant alternativ.HirYoshima skrev:I Reaper får man välja om man vill höra ljudet när inspelningen är pausad, när den spelar in eller både och.. kan det vara nåt sånt?
-
- Medlem++
men du har "armat" det tracket med just den input du använder? Tape recording heter det alternativet jag pratar om... hör du nåt om du trycker på record och spelar?
-
- Medlem
Nej, inte det heller. Ljudnivåerna skjuter upp och så, som sagt, men inget ljud.HirYoshima skrev:men du har "armat" det tracket med just den input du använder? Tape recording heter det alternativet jag pratar om... hör du nåt om du trycker på record och spelar?
-
- Medlem++
ROFLMAO!dereborn skrev:RTFM