Om min Curbow inte är såld så tar jag med den. Den låter bra, men jag har inte tänkt på att det kan vara den blå färgen. Det ska bli skönt att få veta.gabrieldahl skrev:låter blå basar bättre än andra?
"Myth-busters" Glanshammar 2013?
- 200071
- Hedersmedlem
Re: "Myth-busters" Glanshammar 2013?
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag har inte sett någon Hellborgrigg i geartråden, klarhet en gång för alla.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
- blackparkas
- Medlem++++
bjelkeman skrev:Bättre aller sämre för basisten med hjul på lådan?blackparkas skrev:Vill minnas att vi kom fram till att det gjorde stor skillnad för den som spelade, uppe på scenen.TDHP skrev: - Vi kom nog inte riktigt överens om hjul/inte hjul påverkade botten, jag tror scenen sabbade det lite.
Men ingen nämnvärd skillnad för åhörarna.
Mer botten om lådan står på golvet, sedan var inte testet helt rätt utfört vill jag minnas, lådan lyftes väl t.ex. istället för att stå på hjul?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Geddan
- VIP medlem
Re: Sv: "Myth-busters" Glanshammar 2013?
Världen bästa och rockigaste förstärkare!Heyman skrev:Jag har inte sett någon Hellborgrigg i geartråden, klarhet en gång för alla.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- strummer
- VIP medlem
Blir det aktuellt kan jag ta med hysteriska strömkablar!joachime skrev:Kul!
- Det var ju en diskussion om nätkablar för ett tag sedan. Alltså den man pluggar i vägguttaget och toppen. Jämföra en helt vanlig mot en attans dyr (hur man nu får tag i en sådan).
- Skillnad på olika signalkablar. Jämför en instrumentkabel för 150 spänn med en attans dyr.
- Jämför karaktäristisk rörtopp med lättviktstransistortopp med rörkaraktär. Låt panelen gissa vilken som är rörtoppen.
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Kompressor, det är livet!
- strummer
- VIP medlem
Bah, du är ju grym! Jag är däremot kass på riktigt! Kan demonstreras på vilken bas/förstärkarkombination som helst...fieldflower skrev:Nä, det vet jag inte.bjelkeman skrev:Jag är nybörjare igen, så jag är nog som bäst medioker!fieldflower skrev:TDHP skrev:Jag tror vi får kolla om det finns nån frivillig på den!Geddan skrev:Du får peka ut och fråga en dålig basist om den vill spela.TDHP skrev:Vi skulle ju kunna låta en väldigt medioker och en fruktansvärt duktig basist spela samma enkla slinga för att se om det verkligen sitter i fingrarna!
Jag är rätt kass...
Men frågan är om vi tar hand om någon myt med det.
Men det efterfrågades nån som är kass, och det känner jag är lite av min specialgren...
Om vi lägger ödmjukheten åt sidan kan jag nog estimera att jag troligen ligger topp 3 på forumet på det. Kanske allra bäst. BÄST säger jag!!
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Kompressor, det är livet!
- Geddan
- VIP medlem
Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- bootsy
- Medlem+++
Eller vem som förtjänar flest / minst antal basar?Geddan skrev:Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?
Stallet liknar mest ett veteflak.
- TDHP
- Forumvärd
Om vi förlägger tävlingen till runt 01 på lördag morgon så blir det enklare!Geddan skrev:Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- bootsy
- Medlem+++
Konkurrensen lär bli knivskarp.TDHP skrev:Om vi förlägger tävlingen till runt 01 på lördag morgon så blir det enklare!Geddan skrev:Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?
Stallet liknar mest ett veteflak.
- magnus_s
- Medlem
Skall vi kolla skärpa så tar jag med köksredskapen i år igen.bootsy skrev:Konkurrensen lär bli knivskarp.TDHP skrev:Om vi förlägger tävlingen till runt 01 på lördag morgon så blir det enklare!Geddan skrev:Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?
Samt salt- och pepparkvarn för den goda smakens skull

Medlemspresentation: http://pratabas.se/viewtopic.php?p=862869
- Grafen
- Hedersmedlem
Vi kan kolla om myten att basister är mer "välhängda" än andra stämmer.
Stallet är hendekagonalt.
- Cuba
- VIP medlem
Jag kommer tyvärr inte till GH i år.Geddan skrev:Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Re:
Jag vet av egen erfarenhet att det är en myt.Grafen skrev:Vi kan kolla om myten att basister är mer "välhängda" än andra stämmer.
Av lite mindre erfarenhet som bara sträcker sig ett år bak i tiden kan jag säga att sämstbassisttesten klockan 01. Att jag skulle vinna. Det var väl bara jag och TDHP uppe och han kan ju spela bas.
- TDHP
- Forumvärd
- Geddan
- VIP medlem
Vaddå "i år"?Cuba skrev:Jag kommer tyvärr inte till GH i år.Geddan skrev:Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?
Du hatar ju oss och kommer aldrig till Glanshammar!
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Cuba
- VIP medlem
Jag har bevis för att jag varit där!Geddan skrev:Vaddå "i år"?Cuba skrev:Jag kommer tyvärr inte till GH i år.Geddan skrev:Vi kan ju ha en tävling för att reda ut vem som är sämst?
Du hatar ju oss och kommer aldrig till Glanshammar!
Du kan vara en Glanshammar!
- Geddan
- VIP medlem
Varit, ja! Men NU hatar du oss!
Du kan va!
Du kan va!
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- FreCKo
- Medlem++
Om jag lyckas komma så tar jag med mig The Jebus, då kan vi se vem som spelar sämst på "felsträngad" bas! Dereborn på min vänsterhänta eller jag på hans högerhänta!
- maxoges
- Medlem++
+1bassace skrev: Var hittar man resultaten, om myterna blev bustade eller ej?
I will not be there.FreCKo skrev:Om jag lyckas komma så tar jag med mig The Jebus, då kan vi se vem som spelar sämst på "felsträngad" bas! Dereborn på min vänsterhänta eller jag på hans högerhänta!
Men det skulle utan tvekan vara jag som spelade sämst!
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Att ni inte kan använda sökfunktionen...maxoges skrev:+1bassace skrev: Var hittar man resultaten, om myterna blev bustade eller ej?
Jag sökte bara på kraktärsförändring och hittade tråden direkt....
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1048235#p1048235" onclick="window.open(this.href);return false;
Okej ra...den var faktiskt ganska svårhittad men jag hittade till slut ett quote som Bullen gjort och då la jag märke till felstavningen vilket underlättade, dagens tips är alltså att alltid göra en juste felstavling i varje tråd så att den blir lätt att hitta igen.
- Cuba
- VIP medlem
Den platsen är redan tagen!dereborn skrev:I will not be there.FreCKo skrev:Om jag lyckas komma så tar jag med mig The Jebus, då kan vi se vem som spelar sämst på "felsträngad" bas! Dereborn på min vänsterhänta eller jag på hans högerhänta!
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag är glad att du tänker på mig...Cuba skrev:Den platsen är redan tagen!dereborn skrev:I will not be there.FreCKo skrev:Om jag lyckas komma så tar jag med mig The Jebus, då kan vi se vem som spelar sämst på "felsträngad" bas! Dereborn på min vänsterhänta eller jag på hans högerhänta!

Medlem i PB50+