Boende i Luleå
- Mike
- The Transporter
Boende i Luleå
Äldste sonen ska börja plugga i Luleå till hösten.
Önska tips om boende.
Önskemål: 1-2 rok
Studentrum kan i värsta fall funka.
Önska tips om boende.
Önskemål: 1-2 rok
Studentrum kan i värsta fall funka.
TVR!
Because Porsche are for girls.
- Svensson
- Forumvärd
Re: Boende i Luleå
Vad de håller på, äldsta dottern har sökt till KTH medan vi bor 25 mil från Luleå! Vi får byta ungar under ett par år
.

It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Mike
- The Transporter
Inte då.Svensson skrev:Vad de håller på, äldsta dottern har sökt till KTH medan vi bor 25 mil från Luleå! Vi får byta ungar under ett par år.
Blir man äntligen av med fanskapet ska det INTE in nån ny.
Jag vill ju ha rummet!!!

TVR!
- B-Å Åhs
- Medlem++
Vi gjorde så att vi flyttade från ungen och lämnade honom med en lägenhet i Stockholm och köpte en ny åt oss i Lund, annars hade han aldrig flyttat hemifrån inom nån vettig tid .... Nu var det naturligtvis lite andra motiv inblandade också .
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
-
- Medlem++
B-Å Åhs skrev:Vi gjorde så att vi flyttade från ungen och lämnade honom med en lägenhet i Stockholm och köpte en ny åt oss i Lund, annars hade han aldrig flyttat hemifrån inom nån vettig tid .... Nu var det naturligtvis lite andra motiv inblandade också .

P-basar
- B-Å Åhs
- Medlem++
Inte riktigt men han ville inte flytta till Lund och vi har nytta av att ha ett boende i Stockholm också.
"I'm too old for this shit"
- Svensson
- Forumvärd
Så sant så sant.Mike skrev:Inte då.Svensson skrev:Vad de håller på, äldsta dottern har sökt till KTH medan vi bor 25 mil från Luleå! Vi får byta ungar under ett par år.
Blir man äntligen av med fanskapet ska det INTE in nån ny.
Jag vill ju ha rummet!!!
- Bachbarian
- Medlem+
Satsa på studentrum tycker jag. Bostadsbristen gör att marknaden i Luleå skenar och sunkiga tvåor går för över miljonen (nåja, inte alla). En vettig hyresrätt är stört omöjligt att få tag på om man inte stått i kö hos HSB sedan man var 18 månader. Förvisso kan man vara ganska säker på att få tillbaka pengarna om man skulle ångra sig i närtid men det är mycket dolares att slänga ut inför en första termin när man inte vet om grabben kommer bli lappsjuk eller ej.
Är det riktigt kört med bostad går det även att bo i mindre närliggande orter som t.ex. Boden (3 mil) eller Sävast (1,5 mil) men då får man åka en del buss.
Är det riktigt kört med bostad går det även att bo i mindre närliggande orter som t.ex. Boden (3 mil) eller Sävast (1,5 mil) men då får man åka en del buss.
- Mike
- The Transporter
- Svensson
- Forumvärd
Kolla med Lulebo (men det har ni säkert redan), jag tror att de släpper ett antal lägenheter lite då och då med "först till kvarn"-principen. Efter dina år på pb så är det säkert snabb på tangenterna!
- Mike
- The Transporter
Sonen står i alla tänkbara köer, kollar Hemnet, Blocket osv.Svensson skrev:Kolla med Lulebo (men det har ni säkert redan), jag tror att de släpper ett antal lägenheter lite då och då med "först till kvarn"-principen. Efter dina år på pb så är det säkert snabb på tangenterna!
Förslog att han kunde tälta, iaf dom 1:a månaderna.
TVR!
- Svensson
- Forumvärd
Men som sagt, Lulebo brukar släppa ett antal lägenheter då och då utanför kön, sitt och vakta klockan och var som en hök på tangentbordet. Ungefär som när det släpps Justin Bieber biljetterMike skrev:Sonen står i alla tänkbara köer, kollar Hemnet, Blocket osv.Svensson skrev:Kolla med Lulebo (men det har ni säkert redan), jag tror att de släpper ett antal lägenheter lite då och då med "först till kvarn"-principen. Efter dina år på pb så är det säkert snabb på tangenterna!
Förslog att han kunde tälta, iaf dom 1:a månaderna.

- Marshall
- VIP medlem
Din kollega gillar Justin Bieber alltså..?Svensson skrev:Men som sagt, Lulebo brukar släppa ett antal lägenheter då och då utanför kön, sitt och vakta klockan och var som en hök på tangentbordet. Ungefär som när det släpps Justin Bieber biljetterMike skrev:Sonen står i alla tänkbara köer, kollar Hemnet, Blocket osv.Svensson skrev:Kolla med Lulebo (men det har ni säkert redan), jag tror att de släpper ett antal lägenheter lite då och då med "först till kvarn"-principen. Efter dina år på pb så är det säkert snabb på tangenterna!
Förslog att han kunde tälta, iaf dom 1:a månaderna.. jag har en kollega som lyckades med det.
- Svensson
- Forumvärd
Det gör han säkert. Och?Marshall skrev:Din kollega gillar Justin Bieber alltså..?Svensson skrev:Men som sagt, Lulebo brukar släppa ett antal lägenheter då och då utanför kön, sitt och vakta klockan och var som en hök på tangentbordet. Ungefär som när det släpps Justin Bieber biljetterMike skrev:Sonen står i alla tänkbara köer, kollar Hemnet, Blocket osv.Svensson skrev:Kolla med Lulebo (men det har ni säkert redan), jag tror att de släpper ett antal lägenheter lite då och då med "först till kvarn"-principen. Efter dina år på pb så är det säkert snabb på tangenterna!
Förslog att han kunde tälta, iaf dom 1:a månaderna.. jag har en kollega som lyckades med det.
- Mike
- The Transporter
- Marshall
- VIP medlem
Inget. Jag försökte göra mig lustig över en knepig syftning. Gick sådär...Svensson skrev:Det gör han säkert. Och?Marshall skrev:Din kollega gillar Justin Bieber alltså..?Svensson skrev:Men som sagt, Lulebo brukar släppa ett antal lägenheter då och då utanför kön, sitt och vakta klockan och var som en hök på tangentbordet. Ungefär som när det släpps Justin Bieber biljetterMike skrev:Sonen står i alla tänkbara köer, kollar Hemnet, Blocket osv.Svensson skrev:Kolla med Lulebo (men det har ni säkert redan), jag tror att de släpper ett antal lägenheter lite då och då med "först till kvarn"-principen. Efter dina år på pb så är det säkert snabb på tangenterna!
- Svensson
- Forumvärd
Är väl inge fel på Justin?Marshall skrev:Inget. Jag försökte göra mig lustig över en knepig syftning. Gick sådär...Svensson skrev:Det gör han säkert. Och?Marshall skrev:Din kollega gillar Justin Bieber alltså..?Svensson skrev:Men som sagt, Lulebo brukar släppa ett antal lägenheter då och då utanför kön, sitt och vakta klockan och var som en hök på tangentbordet. Ungefär som när det släpps Justin Bieber biljetterMike skrev:Sonen står i alla tänkbara köer, kollar Hemnet, Blocket osv.Svensson skrev:Kolla med Lulebo (men det har ni säkert redan), jag tror att de släpper ett antal lägenheter lite då och då med "först till kvarn"-principen. Efter dina år på pb så är det säkert snabb på tangenterna!