Det här kan sluta hur som helst!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Svensson: Jo, visst är det så, men jag tvivlar på att någons om just upplevt Tsunamin och mist sina barn, sin fru skulle uppskatta skämt om något dylikt...
Klart med tiden kanske, och för en del kanske det skulle funka i efterhand, som för Liten, men jag personligen skulle inte skratta..

Makten: Nej, jag trodde inte heller det, men när så många runtomkring oss fått missfall så undrade jag vad det var som var fel, är det vattnet eller? Men frugan sa att det är vanligare än man tror och berättade statistiken.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Det är som jag säger man kan skämta om i princip allt, det är bara en fråga om när, var och hur. Om man skulle ha dragit Geddans Estoniaskämt och bytt ut skeppet till Wasa så hade ingen lyft på ögonbrynen fast det är precis lika hemskt.

Generellt så är ju annars "sparka uppåt" skämt mer acceptabla än "sparka nedåt". Statsministerskämt kan man dra rätt långt medan jag har jäkligt svårt att tolerera skämt som riktas mot barn som anspelar på pedofili t.ex.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Liten skrev:
TDHP skrev:Jag har tex alltid haft svårt för "Hassan" och liknande program, i de fall där dom driver med nån oskyldig, tex en växeltelefonist som inte har gjort nåt fel.
Nääääää... Ica-biträdet som får läsa upp en bleknad sida i senaste bamsenummret över telefon!! de e PRICELESS!!
OTROLIGT roligt...
Hahaaaa!!!!

Jag håller med Hassan är oftast hysteriskt roligt, eller var iaf..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:Svensson: Jo, visst är det så, men jag tvivlar på att någons om just upplevt Tsunamin och mist sina barn, sin fru skulle uppskatta skämt om något dylikt...
Klart med tiden kanske, och för en del kanske det skulle funka i efterhand, som för Liten, men jag personligen skulle inte skratta..
Håller helt med men om jag inom hemmets fyra väggar drar ett tsunamiskämt med mina vänner så kan det kanske vara okej. Som sagt, val av tillfälle, plats och sällskap är A och O
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Svensson skrev:
blackparkas skrev:Svensson: Jo, visst är det så, men jag tvivlar på att någons om just upplevt Tsunamin och mist sina barn, sin fru skulle uppskatta skämt om något dylikt...
Håller helt med men om jag inom hemmets fyra väggar drar ett tsunamiskämt med mina vänner så kan det kanske vara okej. Som sagt, val av tillfälle, plats och sällskap är A och O

Det är klart. Men jag skulle inte skratta om jag varit där.
Vissa saker tycker jag, som ni märker, att man inte bör skämta om, mest för att det inte finns någon anledning.
Men skämta på om vad ni vill, det drabbar ju inet mig iaf.
Norskhistorier och Gitarristhistorier är iaf någorlunda oskyldiga och anspelar inte på något annat än att vissa anses lite korkade...

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Liten skrev:
TDHP skrev:Jag har tex alltid haft svårt för "Hassan" och liknande program, i de fall där dom driver med nån oskyldig, tex en växeltelefonist som inte har gjort nåt fel.
Nääääää... Ica-biträdet som får läsa upp en bleknad sida i senaste bamsenummret över telefon!! de e PRICELESS!!
OTROLIGT roligt...
Jo visst finns det roliga inslag, jag menar mest de som bara är plumpa.
Tex när Fredrik Lindström ringer affären och har fått fel schampoo, han har fått ett för fett hår, men skulle ha ett MOT fett hår!
Den stackars kassörskan försöker och försöker förklara men ger sig till slut och ber honom komma in så får han byta den!
Det finns olika mycket taskiga sätt att driva med folk på!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:
Liten skrev:
OTROLIGT roligt...
Jo visst finns det roliga inslag, jag menar mest de som bara är plumpa.
Tex när Fredrik Lindström ringer affären och har fått fel schampoo, han har fått ett för fett hår, men skulle ha ett MOT fett hår!
Den stackars kassörskan försöker och försöker förklara men ger sig till slut och ber honom komma in så får han byta den!
Det finns olika mycket taskiga sätt att driva med folk på!

Haha!!
Just det!
Den tycker jag är helt fantastiskt kul!
Och att kassörskan försöker så länge som hon gör också...!
Hilarious!

Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

"Det sjunger lite i baskaggen. Vänta ska du få höra" är min Hassanfavvo, annars kan jag ha liet svårt. Ibland blir det som bara dumdrygt.

Men sen har man ju olika humor mellan olika tillfällen. Ibland kan man asgarva åt något som man nästa dag inte tycker är det minsta roligt. Eller är jag felkopplad kanske? :D
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Hellish skrev:"Det sjunger lite i baskaggen. Vänta ska du få höra" är min Hassanfavvo.
Kuriosa är att det är den eminente trummsen Ricard "Huxflux" Nettermalm som svarar i telefon i den Hassansketchen.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Hassanskämten är jag ganska säker på att de drabbade godkänt. Det skulle man annars kunna stämma dem ganska fett för. Alltså, de får väl en hacka för att godkänna att de förnedras.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Makten skrev:Hassanskämten är jag ganska säker på att de drabbade godkänt. Det skulle man annars kunna stämma dem ganska fett för. Alltså, de får väl en hacka för att godkänna att de förnedras.
Det stämmer. Men dom som INTE godkänt sina förnedringar då?
Det måste ju vara ett antal. Skrattar dom?
TDHP
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

TDHP skrev:Det stämmer. Men dom som INTE godkänt sina förnedringar då?
Jag menar att de nog inte sänt dem i radio, de som inte godkänts.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Makten skrev:
Nä, men de som INTE godkänt att de sänts måste ju troligen då ha känt sig illa behandlade vilket solkar ner hela företeelsen att ringa och driva med folk för mig.
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

TDHP skrev:
Makten skrev:
Nä, men de som INTE godkänt att de sänts måste ju troligen då ha känt sig illa behandlade vilket solkar ner hela företeelsen att ringa och driva med folk för mig.
Stig Malm sketchen slank igenom.. :|
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev: Varför är vi kristna lika som muslimerna om vi när någon drar ett jesus-skämt ler lite förnärmat?
Muslimerna har bojkottat, mordhotat och det har blivit världens debatter, på vilket vis är det att småle inför ett skämt om sin religion?
:roll:
Att man ogillar en sak som karikatyrerna tycker jag är samma sak som att Parkas blir upprörd över Estonia-skämtet, och jag antar att de flesta muslimer bara blivit lite upprörda och mer eller mindre arga eftersom att det klart driver med deras religion, och kanske protesterar mot det, vilket är helt OK i mina ögon. Däremot de aggresiva reaktionerna kommer ju från andra muslimer, som är ungefär fundamentalistiska nog att ta väldigt allvarligt på det, och ungefär extremistiska nog att agera med våld.
blackparkas skrev:F.ö. så skulle någon berätta ett Jesusskämt som var kul så skulle jag garva... varför inte?
Aha, och det betyder förstås att det inte finns nån muslim som inte tog illa upp för karikatyrerna, och att ingen kristen skulle ta illa upp över en karikatyr på jesus eller gud?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Kan förresten tillägga att ifall jag var religiös så skulle jag vara så enormt spirituell, så jag skulle faktiskt inte bry mej ifall nån sprängde samtliga religiösa symboler(i den religion jag skulle tillhöra i såna fall), förutom att det förstås skulle bli lite "Oh så hemskt" över de som vid tillfället befann sig vid de religiösa symbolerna. Religion och skit sitter på insidan, sådetså! Så därför skulle jag ej heller gå i kyrkan, för det är det tråkigaste jag vet.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

the_great_alfonzo skrev:Kan förresten tillägga att ifall jag var religiös så skulle jag vara så enormt spirituell, så jag skulle faktiskt inte bry mej ifall nån sprängde samtliga religiösa symboler(i den religion jag skulle tillhöra i såna fall), förutom att det förstås skulle bli lite "Oh så hemskt" över de som vid tillfället befann sig vid de religiösa symbolerna. Religion och skit sitter på insidan, sådetså! Så därför skulle jag ej heller gå i kyrkan, för det är det tråkigaste jag vet.
Men korfirmera dig ska du alltså?
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

bootsy skrev:
the_great_alfonzo skrev:Kan förresten tillägga att ifall jag var religiös så skulle jag vara så enormt spirituell, så jag skulle faktiskt inte bry mej ifall nån sprängde samtliga religiösa symboler(i den religion jag skulle tillhöra i såna fall), förutom att det förstås skulle bli lite "Oh så hemskt" över de som vid tillfället befann sig vid de religiösa symbolerna. Religion och skit sitter på insidan, sådetså! Så därför skulle jag ej heller gå i kyrkan, för det är det tråkigaste jag vet.
I believe in ze money 8)
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

the_great_alfonzo skrev:
bootsy skrev:
I believe in ze money 8)
Skulle även sälja din kropp?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

TDHP skrev:Nä, men de som INTE godkänt att de sänts måste ju troligen då ha känt sig illa behandlade vilket solkar ner hela företeelsen att ringa och driva med folk för mig.
Förvisso, men det är inte så farligt tycker jag. Det är ju för en "god sak". :wink: Jag hatar egentligen den typen av humor just för att det drabbar oskyldiga individer, men om det nu är så att de efteråt ringer upp och snällt förklarar sig så kan det vara okej.

Jag minns en klasskamrat jag hade i mellanstadiet som var "sån". Han sa alltid massa konstiga saker och ställde märkliga frågor för att folk som försökte vara lite medhårs skulle försäga sig och göra bort sig. Alltså med flit felaktigt ställda retoriska frågor som man egentligen borde skratta åt, men där istället den som snällt försökte svara lite halvt undvikande istället blev den som HAN skrattade åt. Synnerligen otrevlig egenskap. Jag vet att han inte menade nåt illa, men det blev att jag inte litade ett dugg på honom. Allt han sa trodde jag till slut var lurendrejeri för att sätta mig på pottan och bli skrattad åt.

Exempel:

"-Hörde du att Knorvistans president blev skjuten i morse?"
"-Eh (*undrar vad fan det är för land*), nääää.... Hur gick det till?"
"-Hahahaha, jävla idiot, det landet finns ju inte!"

Jättekul...
Senast redigerad av Makten den ons 23 jan 2008, 16:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Geddy_Lee skrev:
the_great_alfonzo skrev:
bootsy skrev:
I believe in ze money 8)
Skulle även sälja din kropp?
inte alls samma sak, detta är bara min själsliga tro, heeelt annan sak serru!

äh jag tar bara inte så allvarligt på det där, bryr mej inte ifall folk tror att jag är kristen eller hindu eller muslim eller buddhist eller galen eller vadsomhelst. Dags att börja respektera? :cynisksmileysomjagharpåmsn:
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Att konfirmera sig när man inte tror på Gud är ett hån mot kristendomen, herr Alfonzo. Tänk på det.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Makten skrev:Att konfirmera sig när man inte tror på Gud är ett hån mot kristendomen, herr Alfonzo. Tänk på det.
äsch då, dom behöver ju aldrig veta!
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

the_great_alfonzo skrev:äsch då, dom behöver ju aldrig veta!
Jag tänker mer på hur egoistiskt det hela är. Att konfirmera sig för att få massa presenter och ha skoj på bekostnad av prällen som verkligen vill att man ska tro, och så är det bara lögn. Det är inget vidare, oavsett om någon vet nåt eller inte. Möjligen kan man se det som en chans att få inblick i religionen, men om man egentligen inte är intresserad av det...
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++

Inlägg av Noelredding »

De enda skämten jag är trött på är norgehistorierna. Så fort någon får reda på att mina föräldrar är födda och uppväxta i Norge så är det alltid: "Jaha, men har du hört den om norrmannen som..."
inte för att jag tar illa upp men blir bara så jäla trött på att höra samma sak om och om igen... :P
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Skriv svar