Vad är fel på PB???

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Låst
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Re: Vad är fel på PB???

Inlägg av kmo »

bassmayhem skrev:Det är inget fel på PB. Det är fel på gnäll och förgrämelse. Gå vidare i livet!

Här finns en mängd trevliga personer, en mängd vetgiriga personer och en mängd kunniga personer som kan delge sina erfarenheter. Det är en fin sak med ett forum. Den andra sidan är en ful sida som inte bygger utan bara river ner. Det kallas inte förnyelse, det är degenerering. Låt den fina sidan av forumet blomma och låt den fula vissna. Om det kräver strömhopp så låt gå. Trogna bitterkvistar som fastnat i orättvisans vinkelvolt är ingen förlust.

Jag tar en time-out tills gnället och tjafset har avtagit. Om någon vill mig något (kreativt) så vet ni var ni ska leta. Om någon ska tala om för mig att jag inte vet vad jag talar om så kan denne köra upp dessa kommentarer i en eller annan gång. Jag bryr mig inte av ovan nämnda anledning.

Lägg ner och gå vidare i livet!
Tack och hej på ett tag!
Du har rätt i mycket, men du har inte hängt här i sex år och följt utvecklingen. Låt gå för strömavhopp säger du? Den stora massan av aktiva medlemmar verkar ju rörande överrens om att det hade räckt med två banningar för att få ordning på torpet. Ditt resonemang är lite ihåligt när du redan på kort tid hunnit med ett avhopp och nu en time-out :wink:
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Jag skulle vilja säga att det började med piratebaytråden egentligen.. Och hur länge sedan är inte det?
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

macahan skrev:Jag skulle vilja säga att det började med piratebaytråden egentligen.. Och hur länge sedan är inte det?
Tror det var långt före min tid, men jag är väldigt nyfiken på vem som hade rätt. :wink:
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

macahan skrev:Jag skulle vilja säga att det började med piratebaytråden egentligen.. Och hur länge sedan är inte det?
Har du glömt bort religionstrådarna i tidernas begynnelse där Parkas kände sig gravt påhoppad och var på väg att hoppa av? Det första som hände i Pirate Bay-tråden var att musikbranschen jämfördes med förtyckarstater och Stalin. MatsD gjorde inte direkt stämningen på forumet till gagn heller.
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+

Re: Sv: Vad är fel på PB???

Inlägg av Pelleper »

kmo skrev:Ditt resonemang är lite ihåligt när du redan på kort tid hunnit med ett avhopp och nu en time-out :wink:
Fast han var ändå "avhoppad" i 4 hela dagar, glöm inte det. Det var en låååååång tid av saknad ;)
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Mungi skrev:
Tror det var långt före min tid, men jag är väldigt nyfiken på vem som hade rätt. :wink:
Det fanns ingen vinnare och det är det som är problemet.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Jan Hellman skrev:
Har du glömt bort religionstrådarna i tidernas begynnelse där Parkas kände sig gravt påhoppad och var på väg att hoppa av? Det första som hände i Pirate Bay-tråden var att musikbranschen jämfördes med förtyckarstater och Stalin. MatsD gjorde inte direkt stämningen på forumet till gagn heller.
Nä, men skillnaden i frågan är att parkas skakar av sig det och kommer tillbaka och det gamla är glömt. Så var det inte i de senare fallen.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

macahan skrev:
Jan Hellman skrev:
Nä, men skillnaden i frågan är att parkas skakar av sig det och kommer tillbaka och det gamla är glömt. Så var det inte i de senare fallen.
Jag tänker inte ägna mig åt att peka ut några med namn gällande Pirate Bay-tjafset men det där är DEFINITIVT avskakat och glömt och förlåtet!

Vilket är vad jag hoppas på kommer hända även gällande annat här på forumet. ALLA som jag träffat IRL har varit helt fantastiska människor. Det är när folk som inte träffat varandra och när folk uttrycker att dom ALDRIG kommer dra ett streck som det blir jobbigt.

Vad säger ni? Ska vi dra ett streck och gå vidare? Forumet kommer hur som att överleva och frodas. Vi får alla försöka göra vårt bästa att vara snälla emot varandra.
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

Vist talat helt OK för mig
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Jan Hellman skrev:
macahan skrev:
Jan Hellman skrev:
Jag tänker inte ägna mig åt att peka ut några med namn gällande Pirate Bay-tjafset men det där är DEFINITIVT avskakat och glömt och förlåtet!

Vilket är vad jag hoppas på kommer hända även gällande annat här på forumet. ALLA som jag träffat IRL har varit helt fantastiska människor. Det är när folk som inte träffat varandra och när folk uttrycker att dom ALDRIG kommer dra ett streck som det blir jobbigt.

Vad säger ni? Ska vi dra ett streck och gå vidare? Forumet kommer hur som att överleva och frodas. Vi får alla försöka göra vårt bästa att vara snälla emot varandra.
Absolut vist talat Jan Hellman, hade du resonerat såhär liiite tidigare så hade vi nog inte haft några större problem...
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Bachbarian
Medlem+

Inlägg av Bachbarian »

Jan Hellman skrev: Vad säger ni? Ska vi dra ett streck och gå vidare? Forumet kommer hur som att överleva och frodas. Vi får alla försöka göra vårt bästa att vara snälla emot varandra.
Börja du så kommer vi sen! :tummenupp:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

kmo skrev:
Jan Hellman skrev:
macahan skrev:
Jan Hellman skrev:

Absolut vist talat Jan Hellman, hade du resonerat såhär liiite tidigare så hade vi nog inte haft några större problem...
Att bli anklagad för att vara psykiskt sjuk och en massa annat av ett litet antal människor sätter sina spår, kan jag säga.... Hoppas att vi kan klara av att dra ett streck nu. Jag tror att det gagnar alla och forumet om vi försöker gå vidare nu.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Krysopras skrev:
Jan Hellman skrev: Vad säger ni? Ska vi dra ett streck och gå vidare? Forumet kommer hur som att överleva och frodas. Vi får alla försöka göra vårt bästa att vara snälla emot varandra.
Börja du så kommer vi sen! :tummenupp:
Absolut! Men då vill jag inte se några påhopp mot mig som person heller. Om det är en deal så går jag med på ALLT! :D

Kram på dig!
Användarvisningsbild
EADGC
Medlem+

Inlägg av EADGC »

Jan Hellman skrev:
Politik och religion -- där ser man. Det är inte för inte slikt är förbjudet att diskutera på många nisch-forum. Fegt/fånigt kan tyckas, men ibland måste man vara pragmatisk. Kanske det skulle gagna den gryende försoningsprocessen om moderatorerna framgent raskt flyttar sådana trådar till OT+?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

EADGC skrev:
Jan Hellman skrev:
Politik och religion -- där ser man. Det är inte för inte slikt är förbjudet att diskutera på många nisch-forum. Fegt/fånigt kan tyckas, men ibland måste man vara pragmatisk. Kanske det skulle gagna den gryende försoningsprocessen om moderatorerna framgent raskt flyttar sådana trådar till OT+?
Ot+ fanns inte då. Inte moderatorerna heller.
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Jan Hellman skrev:
macahan skrev:
Jan Hellman skrev:

Det där är nog lättare sagt än gjort.
Några forummedlemmar här har upptäckt att du tagit striden vidare utanför PB och involverat musikerbekanta för att sprida dina "sanningar". Någons fru har fått meddelanden när du inte kommit åt personen i fråga. En annan forummedlem fick tidigare ett skrikande meddelande på sin telefonsvarare. Sen har du din taktik att dränka moderatorer och forumägaren i PM så fort du känner dig trampad på. En tidigare moderator fick i PM veta att han var det sämsta moderatorämne man kan tänka sig.
Att tjafsa i en tråd är en sak. Att dra in tredje person är definitivt att gå för långt! Att dra ett streck vore väl fint, och för dom som så känner är det väl bara att köra på.
Men flera av oss har tröttnat, och med dom metoder du hittills uppvisat är jag ytterst tveksam till att nån av dom som hamnat i focus ser det fullt så enkelt....
Användarvisningsbild
EADGC
Medlem+

Inlägg av EADGC »

Jan Hellman skrev:
Ot+ fanns inte då. Inte moderatorerna heller.
Sådant läggs ju till vartefter behovet uppstår. Nu finns verktygen och de kan gott användas.

Vidare:

Givet Marshalls inlägg ovan ser det ju ut som att ett allvarligt "kompatibilitetsproblem" på det personliga planet föreligger. Vid svåra fall är det total avhållsamhet som gäller. "Mr X" och "Mr Y" får inte diskutera politik, ekonomi, livsåskådning, religion, ..., varken IRL eller på nätet. Kan vi härmed deklarera er som "nyktra kverulanter"? :)
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag brukar försöka att läsa andra trådar av mer positiv karaktär, det hjälper. Känner ibland att jag skulle kunna röja loss rejält. Då brukar jag leta upp andra ämnen. Det är PBs styrka att det finns så många världar av inlevelser och kunskap.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
hellride
Medlem+

Inlägg av hellride »

Alla har rätt till sin åsikt i ett ämne (vilket som helst) o de flesta har en åsikt. Det man SKA göra är att respektera det faktum att vi är oliktänkande. Hur f-n ska NÅNTING i världen kunna fungera annars?
Om någon är av en annan uppfattning än mig kallar inte jag den personen för idiot mm bara för det. Ska vi inte kunna ha ett forum där istort sett vad som helst är diskuterbart utan att det ska resultera i påhopp o avhopp?
Det är lika dumt som att hoppa på någon för dess hudfärg eller för att den håller på "fel" hockeylag.
Nej jag har egentligen bara två ord att säga till de (er) som inte kan hålla diskussionerna på vuxen nivå:
SKÄRP ER!!!
BAS Ä GÖTT
Bild
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

För alla nytillkomnas skull så tycker jag att restriktionerna för de som har sådana i forumet ska lyftas bort så kan ni försöka diskutera sen. Antingen är man med till fullo eller inte alls. Uppför man sig så är man kvar, gör man sig omöjlig så plockas man bort. För gott. Tack för ordet.
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+

Inlägg av brempa »

Har inte varit med i några dispyter, orkar inte med sådant. Jag undviker vanligtvis personer eller situationer i livet som tär och inte när. Livet är tillräckligt komplicerat ändå.
Pratabas är för mig en tillflyktsort där jag kan koppla av från jobb, fru, barn etc. och ägna mig åt en av mina stora intressen, musik och basspelande.

Jag värnar om forumet trots att jag inte tillhör de mer aktiva eller själv bidragit med så mycket. Alla er som jag träffat och/eller gjort affärer med är trevliga och förnuftiga människor som kräver all respekt.

Vill gärna hjälpa till så därför drar jag härmed ett streck (mitt bidrag) och alla som känner för det kan ställa sig bakom strecket och göra likadant.

Varsågod, med hopp om en trevlig framtid. God Jul också, nu skall jag smaka på årets första skinka

"Streck"
_____________________________________________________________________________________
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

Fernan skrev:För alla nytillkomnas skull så tycker jag att restriktionerna för de som har sådana i forumet ska lyftas bort så kan ni försöka diskutera sen. Antingen är man med till fullo eller inte alls. Uppför man sig så är man kvar, gör man sig omöjlig så plockas man bort. För gott. Tack för ordet.
*springer snabbt till Konsum för att köpa popcorn*
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
GNUlars
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av GNUlars »

hellride skrev:Alla har rätt till sin åsikt i ett ämne (vilket som helst) o de flesta har en åsikt. Det man SKA göra är att respektera det faktum att vi är oliktänkande. Hur f-n ska NÅNTING i världen kunna fungera annars?
Om någon är av en annan uppfattning än mig kallar inte jag den personen för idiot mm bara för det. Ska vi inte kunna ha ett forum där istort sett vad som helst är diskuterbart utan att det ska resultera i påhopp o avhopp?
Det är lika dumt som att hoppa på någon för dess hudfärg eller för att den håller på "fel" hockeylag.
Nej jag har egentligen bara två ord att säga till de (er) som inte kan hålla diskussionerna på vuxen nivå:
SKÄRP ER!!!
Exakt, mycket väl talat.
Tycker absolut att de som ägnar sig åt personangrepp och grova påhopp, pm-terror och dylikt skall stängas av. Det måste gå att stänga av folk. Sedan kan vi som läser sådant strunt låta bli att hälla bensin på elden… ALLA måste anstränga sig här...
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Användarvisningsbild
EADGC
Medlem+

Inlägg av EADGC »

Mungi skrev:
Fernan skrev:För alla nytillkomnas skull så tycker jag att restriktionerna för de som har sådana i forumet ska lyftas bort så kan ni försöka diskutera sen. Antingen är man med till fullo eller inte alls. Uppför man sig så är man kvar, gör man sig omöjlig så plockas man bort. För gott. Tack för ordet.
:D

Att porta folk på livstid är ju en beprövad och framgångsrik metod. Så går det till på TalkBass och utan detta verktyg skulle antagligen livet bli ohanterligt för moderatorerna. Det finns f.ö. exempel på kända och kunniga personer som är portade för gott. Jeff Berlin tror jag hör till den skaran.

Emellertid har tydligen forumägaren här av okänd anledning ("Information wants to be free."/"Alla skall med."/...?) iaf hittills varit av en annan mening. Finns möjlighet att eskalera frågan till Semborg (eller vem det nu är som har sista ordet)? Det ser ju ut som att majoriteten favoriserar denna lösning.
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

EADGC skrev:
Mungi skrev:
:D

Att porta folk på livstid är ju en beprövad och framgångsrik metod. Så går det till på TalkBass och utan detta verktyg skulle antagligen livet bli ohanterligt för moderatorerna. Det finns f.ö. exempel på kända och kunniga personer som är portade för gott. Jeff Berlin tror jag hör till den skaran.

Emellertid har tydligen forumägaren här av okänd anledning ("Information wants to be free."/"Alla skall med."/...?) iaf hittills varit av en annan mening. Finns möjlighet att eskalera frågan till Semborg (eller vem det nu är som har sista ordet)? Det ser ju ut som att majoriteten favoriserar denna lösning.
Absolut. Det var när I kom tillbaka efter att ha varit "permanent bannad" som jag ledsnade. Jag luftade min sorg och fick genast ilskna PM som förklarade att jag var för jävlig och I hade minsann aldrig gjort något. Då slutade jag nästan helt gå hit. Men jag har inte någon position att försvara i den musikaliska hierarkin eller någon större stolthet i sammanhanget, så jag har inte avreggat mig.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Låst