(FIXAT) Arbetsarea på webben.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem

(FIXAT) Arbetsarea på webben.

Inlägg av Ente »

Hejsan experter.. :D
Är med i ett projekt där vi spelar covers/egna blues-rock-shuffle på (t.v.) väldigt mycket hobbynivå.
Det skulle behövas någon plats på nätet där vi kan lagra mp3'er (original/egna) och låt/riff-ideér.
Original-låtar mest för så att alla repar hemma till samma version/tonart.
Helst ska det även finnas möjlighet att lagra dokument.
Någon som vet ?
Tack på förhand.
/Ente
Senast redigerad av Ente den tor 27 mar 2014, 07:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
LarsGBG
Medlem+

Re: Arbetsarea på webben.

Inlägg av LarsGBG »

Dropbox. Jag har över 50GB gratis. Man kan dela på mappar där så att flera kommer åt att läsa och lägga in saker.
Användarvisningsbild
tias
Medlem
Kontakt:

Inlägg av tias »

Google Drive. Microsoft OneDrive.
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Inlägg av Blackfingers »

Som Lars sa, dropbox är jävligt bra. Dock så är gratisutrymmet rätt begränsat om man inte har tur och får extra på grund av någon kampanj eller liknande. Jag har lyckats bjuda in folk och gjort allt jag kan göra för att komma upp till 11.5 gb.

Dropbox är väldigt lättillgängligt, installerar man programmet på datorn så får man en mapp som synkar automatiskt mot servern så att det är bara att lägga in det man vill där så synkar det med alla omedelbart. Sen är appen för telefoner bra också.

Dock så är det snorbilligt med mer utrymme, framförallt om man delar på det i ett band till exempel. EDIT: 99:-/månad för 100gb

Google Drive är också bra, har man ett googlekonto så har man per automatik Drive, tror det är lite mer utrymme på gratisnivån än Dropbox.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem

Inlägg av Ente »

Tack som fasen :-) Det blev Dropbox, får se hur långt gratis räcker..
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Re: Sv: (FIXAT) Arbetsarea på webben.

Inlägg av Blackfingers »

Ente skrev:Tack som fasen :-) Det blev Dropbox, får se hur långt gratis räcker..
Kolla på deras sida, det finns några grejer ni kan göra för att få lite mer gratisutrymme. Börja med att bjuda in alla i bandet.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem

Re: (FIXAT) Arbetsarea på webben.

Inlägg av Ente »

Jepp, har skickat inbjudningar i och med att jag sharade mappar. Får se utfallet och hur det funkar sen när alla vaknat och kollat sina mail. :-) . Ska kolla mer utrymme sen.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Inlägg av eeakga »

Dropbox är väldigt bra, vi använder det i bandet, och jag själv använder det till det mesta.

Värt att tänka på dock när det gäller utrymmet är att bara den som bjuder in andra belönas med extra utrymme. Den som blir inbjuden får inget extra, om inte den i sin tur bjuder in vänner. Det kan leda till att en person till slut sitter med 5GB (eller mer) och de övriga är kvar på 2,5GB, och då finns ju risken att den som har jättemycket plats gör så att de andras blir proppfulla.

Inget problem om man tänker lite, men jag har själv råkat ut för det, och det är rätt irriterande. :)
Användarvisningsbild
Ente
VIP medlem

Inlägg av Ente »

eeakga skrev:Dropbox är väldigt bra, vi använder det i bandet, och jag själv använder det till det mesta.

Värt att tänka på dock när det gäller utrymmet är att bara den som bjuder in andra belönas med extra utrymme. Den som blir inbjuden får inget extra, om inte den i sin tur bjuder in vänner. Det kan leda till att en person till slut sitter med 5GB (eller mer) och de övriga är kvar på 2,5GB, och då finns ju risken att den som har jättemycket plats gör så att de andras blir proppfulla.

Inget problem om man tänker lite, men jag har själv råkat ut för det, och det är rätt irriterande. :)
Tack för infon :-)
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+

Inlägg av Pelleper »

Jag har ju Android-telefon och då får man 50GB gratis i 2 år på Dropbox. Det fick jag i alla fall.
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Inlägg av Blackfingers »

Pelleper skrev:Jag har ju Android-telefon och då får man 50GB gratis i 2 år på Dropbox. Det fick jag i alla fall.
Värsta fusk, det har inte jag fått.
Fender Vintera 70s Jazz
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+

Inlägg av Pelleper »

Blackfingers skrev:
Pelleper skrev:Jag har ju Android-telefon och då får man 50GB gratis i 2 år på Dropbox. Det fick jag i alla fall.
Värsta fusk, det har inte jag fått.
Min fru fick det också, men vi har Samsung båda 2, det kanske är dom som ger oss utrymmet. Det var bara att registrera sig med en kod som finns på våra lurar så fick man utrymmet.
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
Blackfingers
Medlem

Inlägg av Blackfingers »

Pelleper skrev:
Min fru fick det också, men vi har Samsung båda 2, det kanske är dom som ger oss utrymmet. Det var bara att registrera sig med en kod som finns på våra lurar så fick man utrymmet.
Får kika på det. Inte för att jag behöver, :-P har inte ens fyllt mina 11.88gb än.
Fender Vintera 70s Jazz
Skriv svar