Fuzz (inte Big Muff-ish)?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Fuzz (inte Big Muff-ish)?

Inlägg av mikkejohansson »

Har testat en del fuzzpedaler, men aldrig riktigt hittat hem. Hade en EA Supercollider som var grym på Big Muff-soundet men det är inte det jag söker riktigt.

Vad ska man kika på om man vill komma åt lite trasigare fuzz och/eller synthigare? Kanske lite åt Taurus-hållet...lite som Darryl Johnsons sound på "Deeper Well" på Spyboyplattan typ ;)

Nån som testat Malekko Diabolik?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+

Re: Fuzz (inte Big Muff-ish)?

Inlägg av brempa »

Ingen koll på dina referenser men jag gillar min Duality
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+

Inlägg av 41HZ »

Tjaa den är ju en förenklad version av B:assmaster så gillar man dom borde man gilla diabolik.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem

Inlägg av Urban Guerilla »

Diabolik är grym!
Inte riktigt en big muff, men lite i samma familj, fast med en gate som är bra, så den är tyst och go! Definitivt värd att testa, jag har ersatt min ryska big muff med en B:assmaster! Jättenöjd!
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

En Woolly mammoth-klon kanske?
P-basar
Användarvisningsbild
Peet
Medlem+

Inlägg av Peet »

+1 på B:assmaster. Låter lite knäpp på egen hand men fungerar fantatiskt bra ihop med andra instrument. Personligen tycker jag att silikon-versionen är mycket roligare än den andra med germanium.
Skriv svar