Det blir inte mycket till musik om bara skall ha en ton..fieldflower skrev:Fast jag kom aldrig till punkten där jag kunde ta samma ton 2 ggr i rad...

Don´t worry! Be happy!
Det blir inte mycket till musik om bara skall ha en ton..fieldflower skrev:Fast jag kom aldrig till punkten där jag kunde ta samma ton 2 ggr i rad...
Säg inte det...AlbinH skrev: Det blir inte mycket till musik om bara skall ha en ton..![]()
Måste man inte tuta saxofon till den låten?fieldflower skrev:Annars är ju Desafinado ett utmärkt exempel på att sänkta förväntningar kan vinna över en publik...
Saxofon (till skillnad från trumpet) är både görbart och roligt.AlbinH skrev:Måste man inte tuta saxofon till den låten?fieldflower skrev:Annars är ju Desafinado ett utmärkt exempel på att sänkta förväntningar kan vinna över en publik...
Välbekant! Sitta hemma och plinka bas framför Tv´n går väl an. Men t ex hemma hos Per, där man kan bröta på tills fåglar faller döda ner från träden, där räcker jag inte alls till.fieldflower skrev:Saxofon (till skillnad från trumpet) är både görbart och roligt.
Sugen på att börja tuta i min igen, men det tar emot att det låter så mycket.
Lite samma som att komma till skott ordentligt med munspel.
Jag har inget emot att bröta på, och på saxofon behöver man ju bli duktig på innan man kan spela tyst.AlbinH skrev:Välbekant! Sitta hemma och plinka bas framför Tv´n går väl an. Men t ex hemma hos Per, där man kan bröta på tills fåglar faller döda ner från träden, där räcker jag inte alls till.fieldflower skrev:Saxofon (till skillnad från trumpet) är både görbart och roligt.
Sugen på att börja tuta i min igen, men det tar emot att det låter så mycket.
Lite samma som att komma till skott ordentligt med munspel.
Munspel är mysigt!
Härligt! Det bådar gott med dynamisk trummis och gurist.Per skrev:Den nya trumslagarpojken och jag spelade med en ny guranist igår.
Vi fick säga till honom att skruva upp två gånger.![]()
När trummisen spelade Texas shuffle och jag kvintbas på moderat volym hördes han inte alls.
Snäll påg!
Sänkte till 10?Per skrev:Nope! Jag spelade lite svagare än jag brukar av hänsyn till den snälle pågen.
Nope! Till 11.fieldflower skrev:Sänkte till 10?Per skrev:Nope! Jag spelade lite svagare än jag brukar av hänsyn till den snälle pågen.
"There is only one!"fieldflower skrev:Vilket är lite konstigt, för boots brukar ju vara ett par...
Not at all!Per skrev:Ahhh... Emily Remler! Henne hade jag glömt.
(Trots att jag har två CD av henne.)
Tack för senast, Albin!