Helt ny Gibson Thunderbird 2019 TB inkl. hardcase

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Jan Stefan
Nykomling

Helt ny Gibson Thunderbird 2019 TB inkl. hardcase

Inlägg av Jan Stefan »

Helt ny Gibson Thunderbird 2019 Tobacco Burst inkl. original hardcase historic brown

Hej! Säljer en Gibson Thunderbird, inköpt för tre dagar sedan. Endast funktionstestad tjugo minuter. Fungerar bra, och smal lättspelad hals.

Pris på Thomann: 18 231:-

Pris: 12 000:-

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Jan Stefan den ons 27 nov 2019, 14:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Helt ny Gibson Thunderbird 2019 TB inkl. hardcase

Inlägg av blackparkas »

Lycka till.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Ivanhoe
Medlem

Inlägg av Ivanhoe »

blackparkas skrev: mån 28 okt 2019, 14:16 Lycka till.
:twisted: :twisted: :twisted:

Fender P, Fender J, Spector Legend Classic, Ibanez SR505, Fender Bassman 100, Bassman 410, Aguilar TH 500, Aguilar GS 410, EBS HD-350, Acoustic 220,
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+

Inlägg av VHdiggare »

Hur kommer det sig att du inte bara skickar tillbaka den? Du har väl öppet köp? Så får du ju tillbaka alla dina pengar du la ut.
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

VHdiggare skrev: mån 28 okt 2019, 16:18 Hur kommer det sig att du inte bara skickar tillbaka den? Du har väl öppet köp? Så får du ju tillbaka alla dina pengar du la ut.
Den är garanterat köpt på 4Sounds konkursutförsäljning så då gäller inget öppet köp.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+

Inlägg av VHdiggare »

Jaha, uppfattade att den var från Thomann.
Om de é så, så förstår jag klart. :)
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Jan Stefan
Nykomling

Inlägg av Jan Stefan »

Hej!

Ja, precis, den är köpt på 4sounds konkursutförsäljning. Har länge velat ha en bas med smal hals. Just nu har jag en P-bas med extra bred hals. Gillar hur den låter, men lite för fet hals för mig. Så hittade jag den här när jag tittade in på 4sounds i samband med konkursutförsäljningen. Jag gillade verkligen hur den kändes, och tänkte att den här smalhalsade Thunderbirden kanske kan ersätta min fethalsade P-bas med lite tur. Jag hade superbråttom (på väg till förskolehämtning) och hade ingen möjlighet att sitta och provspela i stärkare, men hoppades att den skulle vara rätt för mig. Intentionen var att behålla den, och göra mig av med den fethalsade basen. Det visade sig när jag kom hem att Thunderbirden var lite för rockig i ljudet för mina ändamål (surprise), så nu hoppas jag kunna sälja den och låta den finansiera något i samma liga. Jag borde väl egentligen försöka få tag på en P-bas med Jazzbashals, men dom växer ju inte på träd. Så, that´s the story.

Håller för övrigt med - lite missvisande att jag hänvisade till Thomann, men tänkte att många har en bild av Thomanns prissättning, och att det därför funkar ganska bra som jämförelsepris.

Mvh

Stefan
Användarvisningsbild
norton
Medlem+

Inlägg av norton »

Den är iaf snygg med kromade delar istf de svarta dom brukar ha.....tänk om mickarna vart krom oxå.......BUMP
7ender JV P 82 Andberg Califååårnia
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Inlägg av strummer »

Hur funkar det när grejer köps vid konkursutförsäljning, jag tänker på garantier och så där. Basen är nyköpt så jag tar för givet att originalkvitto medföljer, och om det är några års garanti direkt från Gibson är det ju rätt att jämföra med Thomanns pris. Finns ingen garanti tycker jag priset är alldeles för högt...
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

strummer skrev: ons 30 okt 2019, 07:50 Hur funkar det när grejer köps vid konkursutförsäljning, jag tänker på garantier och så där. Basen är nyköpt så jag tar för givet att originalkvitto medföljer, och om det är några års garanti direkt från Gibson är det ju rätt att jämföra med Thomanns pris. Finns ingen garanti tycker jag priset är alldeles för högt...
Garanti är alltid knutet till personen som köpt varan och inte till varan i sig.
Vilket gör att det där snacket om att det finns garantitid kvar på beggade grejor, är helt irrelevant.
Skulle garanti fortfarande gå att tillämpa är det isf helt upp till butiken/återförsäljarens goda vilja.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Geddan skrev: ons 30 okt 2019, 08:13
strummer skrev: ons 30 okt 2019, 07:50 Hur funkar det när grejer köps vid konkursutförsäljning, jag tänker på garantier och så där. Basen är nyköpt så jag tar för givet att originalkvitto medföljer, och om det är några års garanti direkt från Gibson är det ju rätt att jämföra med Thomanns pris. Finns ingen garanti tycker jag priset är alldeles för högt...
Garanti är alltid knutet till personen som köpt varan och inte till varan i sig.
Vilket gör att det där snacket om att det finns garantitid kvar på beggade grejor, är helt irrelevant.
Skulle garanti fortfarande gå att tillämpa är det isf helt upp till butiken/återförsäljarens goda vilja.
Är det verkligen sant, jag tror inte det Geddan , tillverkaren lämnar alltid garantier på produkt, sedan kan olika handlare ha egna förlängda garantier och de kan vara personliga. Fast om jag googlar så är det nog så att det är mycket goodwill i garantier på begagnat, men nästa alla tillämpar goodwill i de fall där produkten är nyare än 2 år, så du har nog rätt Geddan :)
Senast redigerad av Roborock den ons 30 okt 2019, 08:49, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Jan Stefan skrev: mån 28 okt 2019, 18:00 Jag borde väl egentligen försöka få tag på en P-bas med Jazzbashals, men dom växer ju inte på träd.
Jag har skickat PM/epost med ett par förslag på just P-basar med jazzhals... :)
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Roborock skrev: ons 30 okt 2019, 08:25 Är det verkligen sant, jag tror inte det Geddan , tillverkaren lämnar alltid garantier på produkt, sedan kan olika handlare ha egna förlängda garantier och de kan vara personliga. Fast om jag googlar så är det nog så att det är mycket goodwill i garantier på begagnat, men nästa alla tillämpar goodwill i de fall där produkten är nyare än 2 år, så du har nog rätt Geddan :)
Japp! Jag har rätt. Men du har också rätt. :wink:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavle ... -vardelosa
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+

Inlägg av Roborock »

Geddan skrev: ons 30 okt 2019, 08:53
Roborock skrev: ons 30 okt 2019, 08:25 Är det verkligen sant, jag tror inte det Geddan , tillverkaren lämnar alltid garantier på produkt, sedan kan olika handlare ha egna förlängda garantier och de kan vara personliga. Fast om jag googlar så är det nog så att det är mycket goodwill i garantier på begagnat, men nästa alla tillämpar goodwill i de fall där produkten är nyare än 2 år, så du har nog rätt Geddan :)
Japp! Jag har rätt. Men du har också rätt. :wink:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavle ... -vardelosa
:tummenupp:
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Men det är också skillnad på garanti och reklamation.
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Så här säger de på 4Sounds hemsida:
Bild
Bild
Bild
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Inlägg av strummer »

Så alldeles oavsett är man nog fuckad i detta fall.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Inlägg av strummer »

Geddan skrev: ons 30 okt 2019, 08:13
Jo, menade mest att om du kan visa att varan är nyköpt brukar ofta importör eller tillverkare ta ansvar, är väl mer reklamation jag tänker på tror jag.
Skriv svar