He he!
Skattesmitare där!

Fast du "tar ju ett järn" på gymmet istället.
He he!
Skattesmitare där!
Jo, och ju större järn desto bättre!
Va f---n? Är det inte en årlig tillställning? Går tiden så fort?
Den har liksom inte nåt fast datum.
Instämmer! Dessutom är ju jag en certifierad Barsekatör. Vi är ett ovanligt illustert sällskap, vi Barsekatörer!
Bäste Herr Per! Jag tycker ni är klokare än både Oscar Niemeyer och Georges Haussmann tillsammans. Förslaget att flytta om lite i Sveriges geografi tycker jag låter klokt som korvspad! Jag kan inte se några nackdelar alls! Förutom möjligen ett litet språkligt skorv i en annars sidenslät byggnad. Kanhända nybyggarna möts av ett ordförråd de inte tidigare kommit i kontakt med. T ex "krösnamos" eller "lasasånkare" och får fundera ett bra tag över andemeningen i "de gör po saj!"Per skrev: ↑lör 09 nov 2019, 10:02 Ja, det är tråkigt, när geografin jäklas med en. Men om de nu kan flytta hela Kiruna, skulle man väl kunna flytta Stockholm också? Inte till Skåne - det tar för mycket plats - men precis utanför gränsen i de småländska tassemarkerna kunde väl en hufvudstad pryda sin plats? (Kunde man bygga Brasilia mitt i djungeln, så.) Centralt och bra, nära till kontinenten och dessutom kunde man placera den på lagom avstånd från E4:or och E6:or, så slapp man allt tjafs om Förbifarter och dylika kostnadskrävande projekt. Det skulle säkert på kort tid bli ett vinstgivande arrangemang. Och tänk bara på alla statliga verk och myndigheter, som ska utlokaliseras till de anställdas förtvivlan. Nu kunde man ju utlokaliseras till Småland och ändå behålla jobbet i Stockholm.
Tar regeringen och riksdagen emot medborgarförslag?
Faktiskt säger de att om man kan stänga 3:an så kan man krossa potatis med händerna.