När jag vinner hela Eurojackpoten skall jag låta bygga mig ett propert hus. Inklusive en musikvåning under jord. Och förstås köpa på mig det som jag suktat efter. Som t ex en Kala Ubass.
Och om pengarna räcker så köper jag ett ton talang också.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
I ärlighetens namn spelar jag ganska mycket.
Jag jobbar hemifrån typ 3 dagar per vecka, och när det är lyssna-möten (ganska ofta) plockar jag ofta fram gitarren och ibland keyboard och sitter och noodlar under tiden. Mitt hemmakontor är ju även mitt musikrum, så allt är uppkopplat och redo att spelas på.
Inte ofta det blir bas hemma, men musik är musik - lärdomar på andra instrument ökar den generella musikaliteten även för bas.
Jo pillar man så blir det bättre vad du än pillar på typ...
Jag har en akustisk nere (har mitt lekrum en trappa upp) som står väl till för att användas när det finns typ två min över
Jag ju även ett rum som byggdes med min stereo i åtanke
Så separat el till stereon och lite så där...
Jag är nog väldigt lyckligt gift eftersom frun gick med på en massa galenskaper när vi byggde ut
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
Provat nytt gym ett stenkast hemifrån idag.
Nja... Man är van vid sina vanliga grejer...
OK maskiner och hantlar, men inge vidare bänkar och hemska stänger och bänkpress-möjligheter.
Men ska prova mera för att få känsla för om det kanske duger ibland.
Jo, förhoppningen var väl att det skulle varit bra nog att byta gym, men det är det inte.
Men jag tror jag sparar in ett gymkort om jag tränar där ungefär varannan gång istf att åka 4 mil för att träna när jag inte ändå skall till kontoret.