Om ryggen håller och tiden räcker hoppas jag på en hojsväng idag - då kan man fota små pillidutter.
Egentligen kanske man skulle fota hela hojen, så man har lite bilder av den.
Visserligen har jag bilder från när pappa och jag var ute och körde då den var helt ny, och den ser likadan ut fortfarande...
Jo, gummisidan nedåt och inte krama nåt i trafiken.
Bra grundregler.
Pillidutt:
Det är aluminium-mojen mellan växelregleget och den svarta bussningen som är tillverkad.
Blev en 10 mil provsväng med döttrar bakpå ikväll - funkade skitbra!
Jo, och riktigt kul!
Måste hitta på fler prylar att tillverka.
Och kanske jag hade gjort även denna pillidutten lite annorlunda om jag provat igen. Både utförande och metod.
Kollade oljan i hojen idag, och den var tokmycket överfylld.
Inte "lite för mycket på stickan" utan så det rinner ut om man har hojen upprätt med locket av.
Lämnade in den på HD Stockholm för att servicen skulle bli bra gjord, och så är det såhär...
Hyfsat besviken. Och man undrar ju vad mer de fuckat upp.
Nej precis.
Kanske inte lika riskabelt på en HD där ju oljereservoaren ligger separat och inte trycksatt.
Men ganska lågt betyg av HD märkesverkstad att göra så funadementalt misstag.
Var där i morse så de fick hinka ur ned till strecket, och när teknikern körde ut den igen och skulle visa att det var lagom visade han på sidstödet trots att denna modellen skall kollas upprätt.
Jag kommer inte lämna in på service där nån mer gång.
Hur fasen kan de göra på det viset?
Vill de inte ha kunder eller vill de ha missnöjda kunder?
Jag förstår inte hur man tänker när det kommer till sådana här saker.
Alla kan googla för att veta hur det ska göras men man vill iallafall att någon som "vet" hur det ska göras gör det.
Man får inte missa på sådana saker.
Gäller förövrigt alla service yrken...
*************
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
Gissar på "funkar säkert" hos servicekillen.
Och om den som skulle korrigera felet kör samma metod är det ett genomgående problem på hela stället.
Mina management- och processfingrar kliar att få göra nåt åt kulturproblemet.
Men kund blir jag inte igen.
Näääää men de kan behöva ha någon som kan få ordning på dem.
och som orkar driva igenom att så här ska vi jobba nu.
Detta är en SOP för jobb x och så vidare...
*************
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
Här uppe är det sommar igen.
Har gjort upp om hoj till jobbet imorrn med en kollega - ska vara strålande sol och 22 grader.
Man har gärna de lite tjockare handskarna på morgon/kväll, men med de på är det riktigt skönt!
13 grader och pålandsvind var lite väl svalt med meshjacka och sommarhandskar. Som tur är har jag en hoj till som har ruta, handskydd och handtagsvärme så med lite vindtätning går det ett par veckor till
pjocke skrev: ↑ons 18 sep 2024, 10:27
13 grader och pålandsvind var lite väl svalt med meshjacka och sommarhandskar. Som tur är har jag en hoj till som har ruta, handskydd och handtagsvärme så med lite vindtätning går det ett par veckor till
Jag kör med pappsens hojkläder, så det är skinnhängslebyxor och skinnjacka, och ryggskydd med magband.
Liite varmare klädsel kanske...
Jag tror kanske kylan för dig skulle ändras med varmare kläder...
Men det är såklart roligare att lösa det med en till hoj.
Jo, så är det så klart. Jag kör med kevlarjeans som är relativt varma. Jackan är slim nog för att kunna ha under en vanlig vinterjacka och vanligtvis kör jag med underställ när det kryper ner mot 10 grader. Och offroadstövlarna åker på istället för skorna. Då blir det rätt mycket varmare